Vliegendescheet schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:56:
Klopt aiolos. Maar het is een mooi oud pand. Met een plafond met sierlijsten. Kabel en zo'n ding staat voor geen meter.
Iemand reageerde nogal geïrriteerd over dat WiFi bidirectioneel is. Alleen de modem van Ziggo kan het. Het is wel degelijk mogelijk. Alleen tja ik wacht op iemand die het wel weet.
betreffende je pand... raad ik absoluut iemand aan om eens een electricien te contacteren. in dit soort panden is het vaak gewenst dat je een omweg zoekt, naar bv de kelder , en door de verwarmingskokers naar zolder enzo ...
ook buitenom heb ik mensen al eens watervaste utp kabel achter de regenafvoer weten duwen, omdat het niet in het zicht mag ... ingraven onder het tuinpad.. binnenshuis oude telefoonlijnen vervangen naar utp... er is altijd wel een mogeljikheid (zei iemand die al 17 jaar in het vak zit)
ook kan je technologieen zoals Moca niet vergeten (netwerk over coax)
betreffende je wifi.. eigenlijk eender welk wifi 5 (dus Wifi AC, niet eens AX) accespoint kan jou 400mbps+ geven als er geen interferentie is van buren ofzo.
een tp link EAP 610 , om maar is een gil te noemen, is een accespoint die je 500+ kan geven , en kost maar 107€ volgens de pricewatch
Wat jij zoekt , een accespoint die "sterker" is , ga je gewoon niet vinden... dit omdat alle accespoints maximaal 1 watt zendvermogen MOGEN hebben.
enige wat je op dat vlak zou vinden is richt/straal antenne's .. die zenden even sterk maar alle vermogen gaat 1 specifieke richting uit .. die dingen zijn bedoeld om bv 2 gebouwen aan elkaar te koppelen over langere afstanden. die worden enkel geplaatst mits rechtstreeks zicht (1 boom ertussen en je ontvangst kan weg zijn... gereduceerd tot 0) , dus hoe dat in jouw huis gaat reageren is alweer zo'n gok
Ook zou ik zo'n ding niet in huis willen.. ik ben niet Anti Wifi .. maar zo'n ding in door zetten .. mwa...
Dus aub ... vergeet al die dure mesh sets & powerline's... Investeer in een professionele vakman die jou een kabel kan aanleggen uit het zicht.. (en dus geen hobby-bob-jes met boormachines ...

)
het is de ENIGE manier waarop je 500mbps+ boven kan halen