Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starfight
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-01 22:11
Ik ben op zoek naar ander werk, en ik heb op redelijk korte termijn 6 loonsvoorstellen/contractaanbiedingen gekregen. Ik moet nu een finale keuze maken voor welke werkgever ik ga, en ik heb moeite met dit te bepalen, omdat ik niet weet waarop ik mij moet baseren.
Natuurlijk is er al gefilterd op: loon, buikgevoel, vriendelijkheid, doorgroeimogelijkheden, ... alle aantoonbare/meetbare variabelen.

Ik ben nu uiteindelijk bij 2 bedrijven uitgekomen die zo goed als hetzelfde bieden en waar ik hetzelfde gevoel bij heb.

Ik heb een excelsheet gemaakt met alle informatie, maar ik zit mij al de hele dag blind te staren erop omdat ik niet weer op basis waarvan (buiten meetbare dingen) ik een bedrijf zou moeten beoordelen.

Dit is de tabel met beide bedrijven:

Bruto: 3.200,00 € 2.700,00 €
Representatievergoeding 150,00 € 230,00 €
Gsm en internet, maandelijks: - -
MC’s: 144,00 € 162 (netto, geen MC)
Wagen + tankkaartBMW x1/3850/mnd budget
Eco-cheques - 250,00 €
Hospitalisatie + groepsverzekeringxx
Eindejaarspremiexx
Flexible Income Plan-x
Opleiding en andere leuke voordelenxx
Netto (aangegeven) 2.080,00 € 1.931,00 €
Netto (+ voordelen) 2.374,00 € 2.323,00 €
Jaarloon (netto ex voordelen, incl 13e maand + vakantiegeld) 27.376,00 € 25.415,00 €
Jaarloon all-in 30.904,00 € 30.369,00 €
VoordelenKleiner bedrijfDoen veel moeite
Zowel MSP als consultDuidelijke scopes
Snelle projectwissel
Geen GSM/abbo
Nadelen(Vooral) sportieve uitjes
Minder duidelijke scopesMinder opleidingsmogelijkheid
Liantis

Welke vragen moet ik mijzelf nog stellen om tot een beslissing te kunnen komen?

[ Voor 15% gewijzigd door starfight op 20-07-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zou sowieso even gaan strepen in je lijstje, al is het voor het idee.
Waar bij beiden hetzelfde staat streep je het weg, maakt het overzichtelijker.

Ik neem aan dat je een goed idee hebt bij de bedrijven en meerdere medewerkers gesproken hebt, heb je ook je directe teamleden gesproken? Zo nee, zou je het verzoek kunnen doen om met die in contact te komen. Een keer langskomen om koffie met ze te doen. Dan krijg je daar ook goed hoogte van.

Als je het alsnog niet weet zou je #2 kunnen zeggen dat je naar een andere gaat die meer salaris biedt, als ze met bruto loon omhoog gaan met een tegen aanbod pak je dat aan.

ps. hoe is dat geen GSM/abbo hoef je nooit te bellen bij #1 want zakelijk zou ik niet bellen met een privétoestel.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24
Lijkt elkaar allemaal niet zoveel te ontlopen, dus het zal toch echt vooral een smaak/gevoel kwestie zijn.

Ik zou zeggen, als het toch allemaal zo om het even is, inclusief je gevoel: hang een score aan alle voor- en nadelen (bijv. groot vs klein bedrijf, wat scoort bij jou beter?) en tel de scores bij elkaar op.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starfight
True schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:00:
Ik zou sowieso even gaan strepen in je lijstje, al is het voor het idee.
Waar bij beiden hetzelfde staat streep je het weg, maakt het overzichtelijker.

Ik neem aan dat je een goed idee hebt bij de bedrijven en meerdere medewerkers gesproken hebt, heb je ook je directe teamleden gesproken? Zo nee, zou je het verzoek kunnen doen om met die in contact te komen. Een keer langskomen om koffie met ze te doen. Dan krijg je daar ook goed hoogte van.

Als je het alsnog niet weet zou je #2 kunnen zeggen dat je naar een andere gaat die meer salaris biedt, als ze met bruto loon omhoog gaan met een tegen aanbod pak je dat aan.

ps. hoe is dat geen GSM/abbo hoef je nooit te bellen bij #1 want zakelijk zou ik niet bellen met een privétoestel.
Ik moet het inderdaad wat verduidelijken, dit komt uit de lijst van 6 aanbiedingen dus de dubbels mogen inderdaad eruit.

Bedrijf 1 heeft standaard GSM + Abbo, Bedrijf 2 niet, klanten moeten eerst naar het bedrijf bellen, die bepalen of het nodig is om een engineer (ik dus) in te schakelen.

Bedrijf 1 is voordeel omdat ik dat abbo ook prive mag gebruiken, Bedrijf 2 is voordeel dat ik minder lastig gevallen (zou) worden.

Ik heb bij beiden met directe collega's gesproken, en van beiden zijn ook goeie reviews te vinden die niet "verplicht" waren te maken door de HR afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starfight
Hahn schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:01:
Lijkt elkaar allemaal niet zoveel te ontlopen, dus het zal toch echt vooral een smaak/gevoel kwestie zijn.

Ik zou zeggen, als het toch allemaal zo om het even is, inclusief je gevoel: hang een score aan alle voor- en nadelen (bijv. groot vs klein bedrijf, wat scoort bij jou beter?) en tel de scores bij elkaar op.
Dat heb ik dus ook gedaan om tot deze 2 te komen, het gaat echt om minieme verschillen waar ik niet voldoende om geef om een bedrijf op af te keuren zoals:

Bedrijf 1 zijn met 50, Bedrijf 2 met 100

Bedrijf 1 geeft een GSM en abbo, Bedrijf 2 niet (klanten mogen mij niet rechtstreeks bellen)

Bedrijf 1 geeft maaltijdcheques, Bedrijf 2 een netto bedrag (fiscaal IETS interessanter, maar geen 100 euro op een jaar)

Bedrijf 1 heeft 3 auto's om uit te kiezen, Bedrijf 2 geeft een budget (voor een vergelijkbare auto als Bedrijf 1)

Bedrijf 1 managers leken iets extraverter op het gesprek, Bedrijf 2 introverter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24
starfight schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:07:
[...]

Dat heb ik dus ook gedaan om tot deze 2 te komen, het gaat echt om minieme verschillen waar ik niet voldoende om geef om een bedrijf op af te keuren zoals:

Bedrijf 1 zijn met 50, Bedrijf 2 met 100

Bedrijf 1 geeft een GSM en abbo, Bedrijf 2 niet (klanten mogen mij niet rechtstreeks bellen)

Bedrijf 1 geeft maaltijdcheques, Bedrijf 2 een netto bedrag (fiscaal IETS interessanter, maar geen 100 euro op een jaar)

Bedrijf 1 heeft 3 auto's om uit te kiezen, Bedrijf 2 geeft een budget (voor een vergelijkbare auto als Bedrijf 1)

Bedrijf 1 managers leken iets extraverter op het gesprek, Bedrijf 2 introverter
Je zal vroeg of laat toch de knoop moeten doorhakken. En of dat nou komt doordat de score 70 vs 90 is, of 89 vs 90, dat maakt voor het eindresultaat niet uit ;)

Maak een keuze, slaap er een nachtje over, en ga ervoor. Denk je na dat nachtje toch 'nee, voelt toch niet goed', dan moet je blijkbaar voor het andere bedrijf gaan :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
starfight schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:04:
[...]

Ik moet het inderdaad wat verduidelijken, dit komt uit de lijst van 6 aanbiedingen dus de dubbels mogen inderdaad eruit.

Bedrijf 1 heeft standaard GSM + Abbo, Bedrijf 2 niet, klanten moeten eerst naar het bedrijf bellen, die bepalen of het nodig is om een engineer (ik dus) in te schakelen.

Bedrijf 1 is voordeel omdat ik dat abbo ook prive mag gebruiken, Bedrijf 2 is voordeel dat ik minder lastig gevallen (zou) worden.

Ik heb bij beiden met directe collega's gesproken, en van beiden zijn ook goeie reviews te vinden die niet "verplicht" waren te maken door de HR afdeling.
Beetje afhankelijk van wat je nu gebruikt, plus wat je voorkeur is, maar zo'n telefoon is eens €10-€40 per maand waard. Dat is allemaal niet zoveel op het grote plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starfight
Sissors schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:15:
[...]

Beetje afhankelijk van wat je nu gebruikt, plus wat je voorkeur is, maar zo'n telefoon is eens €10-€40 per maand waard. Dat is allemaal niet zoveel op het grote plaatje.
Inderdaad, het heeft beiden voor en nadelen, dus ik wil het ook daar niet van laten afhangen, wat de keuze natuurlijk niet makkelijker maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Pas even op met de lease-auto als pluspunt te zien, je betaalt er een boel belasting over.

Maar in het algemeen zou ik zeggen: denk voor jezelf na welke de leukste is, welke de beste toekomstperspectieven biedt. Staar je niet blind op kortetermijngeld.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:01
Zoals al eerder geopperd zou je nog eens met de directe collega's kunnen kennismaken als je dat nog niet gedaan hebt. Uiteindelijk zijn dat de mensen waar je mee moet samenwerken en als dat niet klikt maakt die paar euro niet zoveel uit.

Mocht je toch echt willen proberen een volledig rationele keuze te maken, dan zou je nog aan andere categorieën in het lijstje kunnen denken (zag ik niet terugkomen):
  • vakantiedagen (zijn dat bij allebei de bedrijven evenveel?)
  • contractontbinding (opzegtermijn, eventuele terugbetalingsregeling voor een opleiding, etc.)
  • concurrentiebeding en/of beding om naast je werk nog zelf te mogen ondernemen (mocht je dat in de toekomst willen)

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starfight
Het is bedrijf 2 geworden na nog een contact met de managers, Bedrijf 1 heeft een roulatiesysteem voor wachtdiensten waar ik dus verplicht elke x weken een 24/7 wachtdienst draai, bij bedrijf 2 bestaat dat niet.

Bedankt voor de input!
Pagina: 1