Ik ben op zoek naar ander werk, en ik heb op redelijk korte termijn 6 loonsvoorstellen/contractaanbiedingen gekregen. Ik moet nu een finale keuze maken voor welke werkgever ik ga, en ik heb moeite met dit te bepalen, omdat ik niet weet waarop ik mij moet baseren.
Natuurlijk is er al gefilterd op: loon, buikgevoel, vriendelijkheid, doorgroeimogelijkheden, ... alle aantoonbare/meetbare variabelen.
Ik ben nu uiteindelijk bij 2 bedrijven uitgekomen die zo goed als hetzelfde bieden en waar ik hetzelfde gevoel bij heb.
Ik heb een excelsheet gemaakt met alle informatie, maar ik zit mij al de hele dag blind te staren erop omdat ik niet weer op basis waarvan (buiten meetbare dingen) ik een bedrijf zou moeten beoordelen.
Dit is de tabel met beide bedrijven:
Welke vragen moet ik mijzelf nog stellen om tot een beslissing te kunnen komen?
Natuurlijk is er al gefilterd op: loon, buikgevoel, vriendelijkheid, doorgroeimogelijkheden, ... alle aantoonbare/meetbare variabelen.
Ik ben nu uiteindelijk bij 2 bedrijven uitgekomen die zo goed als hetzelfde bieden en waar ik hetzelfde gevoel bij heb.
Ik heb een excelsheet gemaakt met alle informatie, maar ik zit mij al de hele dag blind te staren erop omdat ik niet weer op basis waarvan (buiten meetbare dingen) ik een bedrijf zou moeten beoordelen.
Dit is de tabel met beide bedrijven:
Bruto: | 3.200,00 € | 2.700,00 € |
Representatievergoeding | 150,00 € | 230,00 € |
Gsm en internet, maandelijks: | - | - |
MC’s: | 144,00 € | 162 (netto, geen MC) |
Wagen + tankkaart | BMW x1/3 | 850/mnd budget |
Eco-cheques | - | 250,00 € |
Hospitalisatie + groepsverzekering | x | x |
Eindejaarspremie | x | x |
Flexible Income Plan | - | x |
Opleiding en andere leuke voordelen | x | x |
Netto (aangegeven) | 2.080,00 € | 1.931,00 € |
Netto (+ voordelen) | 2.374,00 € | 2.323,00 € |
Jaarloon (netto ex voordelen, incl 13e maand + vakantiegeld) | 27.376,00 € | 25.415,00 € |
Jaarloon all-in | 30.904,00 € | 30.369,00 € |
Voordelen | Kleiner bedrijf | Doen veel moeite |
Zowel MSP als consult | Duidelijke scopes | |
Snelle projectwissel | ||
Geen GSM/abbo | ||
Nadelen | (Vooral) sportieve uitjes | |
Minder duidelijke scopes | Minder opleidingsmogelijkheid | |
Liantis |
Welke vragen moet ik mijzelf nog stellen om tot een beslissing te kunnen komen?
[ Voor 15% gewijzigd door starfight op 20-07-2022 20:05 ]