MetaX artikel: malwarevector?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esserstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 13:51
nieuws: Bedrijf genaamd MetaX klaagt Facebook-moederbedrijf aan voor het stel...

@YannickSpinner

Wanneer men met firefox naar de betreffende website gaat via de link in het artikel, wordt na enkele seconden een pagina getoond die suggereert dat firefox out of date is, met een blob: link achter een grote "Update Firefox" knop. Er wordt ook zonder tussenkomst van de gebruiker een "firefox.installer.zip" gedownload.

Grote publiciteitsstunt om malware te distribueren? Ik zou in ieder geval de link eruit gooien en een opmerking bij het artikel plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Doet hetzelfde met Edge, met een Edge.Installer.zip

Volgens defender is het deze trojan": https://www.microsoft.com...ate.B&threatid=2147814008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esserstein
Hmm, bij mij deed Defender niets met de zip.

Heb 'm weggegooid en ga het maar niet weer proberen met andere antivir... maar let dus op de firefox versie lijkt iig bij mij niets te triggeren op win10 default omgeving.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-09 19:00

YannickSpinner

Redacteur
Dit is een extreem kwalijke zaak! Ik heb de link in Chrome geopend en kreeg inderdaad ook een dergelijke melding. Bij het schrijven van het artikel heb ik het geheel waarschijnlijk in een incognitovenster geopend, waarbij ik geen dergelijke melding kreeg. Uiteraard had ik de link niet in het artikel verwerkt als dit mij in eerste instantie ook was overkomen.

Dank voor de feedback!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esserstein
Fijn dat jullie het zo snel oppakken!