Verwijdering User Review - MaXeRs "Threeler"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 19:12
Mede-auteur:
  • Threeler
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Threeler

@Threeler heeft bij mij een wraakrecencie geschreven.

Ik heb op 19 juli een bericht gestuurd dat ik graag zijn 6800XT wilde overnemen.
Na akkoord heb ik mijn adres gegevens gestuurd en het vriendelijke verzoek om een tikkie link incl. verzendkosten.
Zoals het na te lezen valt in onze berichten naar elkaar toe.

Vanochtend 20/7 kreeg ik echter bericht dat er inmiddels zoveel berichten waren binnen gekomen die hoger wilde bieden dat
Threeler het nodig en logisch achte om onze afspraak te ontbinden en om dit te voorkomen moest ik maar mee gaan bieden.
Daar was ik het niet meer eens en heb dit ook duidelijk gemaakt.Hier is op gereageerd door
Threeler en vond het vreemd dat ik hier geen begrip voor had en ook dit vond hij onredelijk.
Vervolgens heb ik een recensie geplaatst over zijn handelswijze en nu acht deze tweaker het nodig om mij een wraakrecencie achter te laten.
Vriendelijk verzoek deze te verwijderen of aan te passen.

[ Voor 3% gewijzigd door MaXeRs op 28-07-2022 22:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Threeler gaat akkoord met je bod en stelt ook de verzendprocedure voor. Daarmee is er een overeenkomst. Die wordt nu nog geen 3 uur later eenzijdig verbroken door @Threeler, zelfs zonder even contact op te nemen. Ik zal de review daarom verwijderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 20-07-2022 19:36 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Threeler
  • Niet online
Ik weet niet zeker of het de bedoeling is dat ik hier nog reageer, maar ik doe het voor de zekerheid.

Ik vind dat overeenkomst erg makkelijk gebruikt wordt. Er was nog geen afspraak, en er is geen geld overgemaakt terwijl ik ondertussen verder onderhandeld heb met anderen. Dan kun je in menig transactie niet spreken van een overeenkomst. Wel waren wij in een gevorderde onderhandeling, en daarom gaf ik je (maxers) het recht om als eerst je bod aan te passen, hiervoor nam ik ook contact op.

Over je eigen review (over mij) vind ik het jammer dat je niet eerlijk bent geweest. Als het om geld ging had ik namelijk beter de deal met jou kunnen maken en had ik de kaart niet ruim 100 euro goedkoper aangeboden dan de rest van de tweakers. Maar ik snap dat het goed klinkt als je frustratie wilt tonen.

Over mijn eigen review; na overleg en discussie met zowel de andere tweaker als mijn naaste heb ik de 'wraak-review' geschreven. In de review staat goed uitgelegd waarom ik het onderhandelen met jou (maxers) niet fijn heb bevonden. Microkid is al lang mod en heeft mij vaker geholpen, dus ik vertrouw erop dat hij meer inzicht heeft in dit soort zaken dan ik. Dat hij mijn review verwijderd heeft zal dus om goede redenen zijn, mijn bezwaren daargelaten. Wel heb ik Microkid gevraagd om of beide reviews te laten staan, of om beide reviews te verwijderen.

Om dit soort problemen te voorkomen zal ik dan voortaan voorzichter moeten zijn in hoe ik onderhandel als ik meerdere reacties krijg. Ik bied namelijk vaker tech aan voor prijzen lager dan de rest van tweakers. Ik heb zelfs al eens een gelijk voorval gehad. Misschien moet ik gewoon de jackpot vragen. Voortaan zal ik in ieder geval in de advertentie vermelden dat niks zeker is totdat er een tijd/plaats is afgesproken en/of geld overgemaakt is. Ik heb vaak in jouw (maxers) schoenen gestaan, en ik liet er nooit gedachtes bij. Wellicht daarom dat ik het als normaal zie en ook verwacht dat anderen het normaal vinden.

Een andere tweaker heeft de kaart nu, ik heb zijn kaart en het is wat het is. Er zijn en zullen nooit bittere of boze gevoelens zijn uit mijn kant. Hopelijk geldt hetzelfde voor jou.

Geniet van jullie avonden verder :)

Gr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Threeler schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:41:
Ik vind dat overeenkomst erg makkelijk gebruikt wordt. Er was nog geen afspraak, en er is geen geld overgemaakt terwijl ik ondertussen verder onderhandeld heb met anderen.
Je ging akkoord met het bod, vroeg adres gegevens en gaf aan een betaalverzoekje te sturen. Dat kan je moeilijk anders interpreteren als een overeenkomst...
Dan kun je in menig transactie niet spreken van een overeenkomst. Wel waren wij in een gevorderde onderhandeling, en daarom gaf ik je (maxers) het recht om als eerst je bod aan te passen, hiervoor nam ik ook contact op.
2:45 uur nadat MaXeRs zijn adresgegevens had doorgegeven meldde jij dat je een hoger bod had. Fijn voor jou, maar je had al een overeenkomst met MaXeRs.
Voortaan zal ik in ieder geval in de advertentie vermelden dat niks zeker is totdat er een tijd/plaats is afgesproken en/of geld overgemaakt is.
Zo werkt het helaas niet. Zodra je akkoord gaat met een bod, is er een overeenkomst. Dat staat los van of de betaling al heeft plaatsgevonden of niet. Zie ook deze case waar we het nu over hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 20-07-2022 22:03 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Threeler
  • Niet online
Je geeft goed aan wat er gecommuniceerd is. Je geeft daarbij de stempel overeenkomst, je zal vast niet de enige zijn. Ik deed dat in dit geval niet, en daar heb ik de negatieve review voor ontvangen. Helaas wordt hierbij geen rekening gehouden met het feit dat er gelijkerwijs 8 uur tussen zat voordat ik een reactie ontving, en dat er ondertussen nieuwe reacties van anderen binnen kwamen. Hebben die mensen ook een overeenkomst? Wie krijgt de kaart? Maxers waarvan ik nog geen info heb? Het was vrij lastig.

Ik wil nogmaals rechtzetten dat maxers altijd het hoogste bod heeft gehad, namelijk mijn vraagprijs. Het zijn de vele reacties die mij hebben doen denken dat ik meer moest vragen. Uiteindelijk is de kaart niet eens verkocht, maar verruild.

Tot nu toe heeft mijn interpretatie van een overeenkomst mij weinig problemen gegeven. Duidelijk zal mijn communicatie aangepast moeten worden om meer negatieve reviews in de toekomst te vermijden.

Om dit te voorkomen zal ik in de toekomst, zoals ik eerder heb verteld, duidelijk maken in de advertentie dat er bij mij niks zeker is totdat er geld is overgemaakt en/of een datum is afgesproken. Ik verwacht ook niets anders van andere tweakers. Ook zal ik minder snel akkoord gaan, en wellicht meer marktconforme prijzen vragen om ervoor te zorgen dat ik niet zoveel reacties krijg.

Hopelijk gaat het op deze trend soepeler. In ieder geval, bedankt voor de toevoegingen aan het gesprek allemaal. @MaXeRs, hierbij mijn toezegging dat je beter kunt verwachten, in ieder geval van mij, en wellicht tot een volgende.

Gr

[ Voor 10% gewijzigd door Threeler op 20-07-2022 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Threeler schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:56:
Om dit te voorkomen zal ik in de toekomst, zoals ik eerder heb verteld, duidelijk maken in de advertentie dat er bij mij niks zeker is totdat er geld is overgemaakt en/of een datum is afgesproken.
Zo werkt het niet. In dit geval ging je akkoord met het bod, vroeg de adres gegevens en gaf aan een betaalverzoekje te sturen. Dat is gewoon een overeenkomst in onze ogen. Je kan daar wat mij betreft niet zelf extra voorwaarden bij gaan bedenken. Zodra je akkoord gaat is het duidelijk lijkt mij.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-08 16:04
zie topic warning

[ Voor 89% gewijzigd door Microkid op 04-08-2022 15:56 ]

Pagina: 1

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.