Sinds vandaag kan mijn laptop mijn wifi-netwerk niet meer ‘vinden’, terwijl hij op mijn telefoon nog gewoon verbonden is. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Vraag
Beste antwoord (via Seanm op 20-07-2022 22:53)
Zij Wifi staat aan want:fmrama schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:48:
Zit er een schuifje of knopje aan de laptop, waarmee je toevallig de WiFi hebt uitgezet?
Dat aantal doet tevens vermoeden dat de laptop in ieder geval de 2,4GHz wifi band ziet.Seanm schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:06:
hij kan meer dan 30 netwerken vinden maar niet de mijne
Ts mag even checken of zijn wifi access point wel op 2,4GHz uitzend en b.v. niet alleen op de 5GHz band.
Dat kan je bekijken met een app zoals Wifi Analyzer.
[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 20-07-2022 18:56 ]
Alles kan stuk.
Alle reacties
Pfiew dat is wel héél weinig informatie.. Type laptop? OS? Kan die nog andere wifi netwerken vinden buiten de jouwe? Welk wifi systeem heb je? Alles al herstart? Drivers geupdate van je wifi chip in de laptop? ...
Optie 1. Gooi hem in de lucht zonder opvangen...
Optie 2. Meer info geven.
Optie 2. Meer info geven.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Welkom op tweakers!
Wat heb je zelf al geprobeerd? Ik zou beginnen de computer eens opnieuw op te starten.
Wat heb je zelf al geprobeerd? Ik zou beginnen de computer eens opnieuw op te starten.
Excuus voor weinig info ben nieuw hier:
Ik heb een HP laptop (15-da0xxx), hij kan meer dan 30 netwerken vinden maar niet de mijne, betreffende het wifisysteem heb ik geen idee (de router is van asus), heb alles meerdere keren herstart zonder effect, heb ook (geprobeerd) de driver te updaten maar deze gaf aan al up to date te zijn.
Heb ook al online wat gekeken en dacht dat het wellicht control channels lag dus heb op mn router ingelogd en die aan te passen maar zonder effect.
Ik heb een HP laptop (15-da0xxx), hij kan meer dan 30 netwerken vinden maar niet de mijne, betreffende het wifisysteem heb ik geen idee (de router is van asus), heb alles meerdere keren herstart zonder effect, heb ook (geprobeerd) de driver te updaten maar deze gaf aan al up to date te zijn.
Heb ook al online wat gekeken en dacht dat het wellicht control channels lag dus heb op mn router ingelogd en die aan te passen maar zonder effect.
Je probeert dus je laptop te verbinden naar de hotspot van je telefoon?
Als andere apparaten die hotspot wel zien, heeft je laptop mogelijk enkel een 2.4 GHz adapter, en zend de hotspot uit op 5 GHz.
Als andere apparaten die hotspot wel zien, heeft je laptop mogelijk enkel een 2.4 GHz adapter, en zend de hotspot uit op 5 GHz.
Ik probeer mn laptop te verbinden naar mn reguliere thuiswifi, alleen deze kan hij niet vinden. Mn telefoon is daarentegen gewoon verbonden met de wifi die mijn laptop dus niet kan vinden.
De telefoon speelt dus in principe geen rol alleen ter context voor de situatie.
De telefoon speelt dus in principe geen rol alleen ter context voor de situatie.
Zij Wifi staat aan want:fmrama schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:48:
Zit er een schuifje of knopje aan de laptop, waarmee je toevallig de WiFi hebt uitgezet?
Dat aantal doet tevens vermoeden dat de laptop in ieder geval de 2,4GHz wifi band ziet.Seanm schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:06:
hij kan meer dan 30 netwerken vinden maar niet de mijne
Ts mag even checken of zijn wifi access point wel op 2,4GHz uitzend en b.v. niet alleen op de 5GHz band.
Dat kan je bekijken met een app zoals Wifi Analyzer.
[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 20-07-2022 18:56 ]
Alles kan stuk.
Wifi 2,4GHz kanalen 12,13,14 gebruikt misschien?
Sommige apparaten ontvangen deze niet (zomaar) namelijk.
Sommige apparaten ontvangen deze niet (zomaar) namelijk.
Je wifi ligt onder de bank. Je telefoon ziet m vanuit daar liggen en je laptop niet. Pas wel op dat je niet over de wifikabel struikelt, aan de achterkant van je bank steekt ie een beetje uit.
Maarreh, serieus: welke draadloze interface zit er in je laptop (merk en model - van de interface, niet je laptop), welke Asus router (als het een router is) gaat het om en wat zijn de instellingen ervan? Zend ie zowel 2,4Ghz als 5Ghz uit, welke frequenties en banden?
Maarreh, serieus: welke draadloze interface zit er in je laptop (merk en model - van de interface, niet je laptop), welke Asus router (als het een router is) gaat het om en wat zijn de instellingen ervan? Zend ie zowel 2,4Ghz als 5Ghz uit, welke frequenties en banden?
[ Voor 13% gewijzigd door jurroen op 20-07-2022 19:29 ]
Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry
Kan een driver-issue zijn.
Start de laptop eens op met een Linux distro op USB.
Ook kan het de instelling vd router zijn. Maar ik neem aan dat je daar niet aangezeten hebt?
Het kan ook nog gewoon zijn dat er een bitje omgevallen is. Probeer je WiFi naam (ssid) eens te hernoemen, gewoon een 1 erachter plakken Ofzo.
Verder vind ik het persoonlijk handig om de 2.4ghz en 5ghz niet op 1 ssid uit te zenden. Niet alle devices gaan daar goed mee om, dus ik zend deze frequenties op aparte SSIDs uit. Is meestal ook gewoon een instelling op je router.
Start de laptop eens op met een Linux distro op USB.
Ook kan het de instelling vd router zijn. Maar ik neem aan dat je daar niet aangezeten hebt?
Het kan ook nog gewoon zijn dat er een bitje omgevallen is. Probeer je WiFi naam (ssid) eens te hernoemen, gewoon een 1 erachter plakken Ofzo.
Verder vind ik het persoonlijk handig om de 2.4ghz en 5ghz niet op 1 ssid uit te zenden. Niet alle devices gaan daar goed mee om, dus ik zend deze frequenties op aparte SSIDs uit. Is meestal ook gewoon een instelling op je router.
[ Voor 55% gewijzigd door FreakNL op 20-07-2022 19:34 ]
Heb je laatst een update van Windows of een programma/driver gekregen? Denk eerder dat we eerst software moeten uitsluiten, daar het tot voor kort allemaal gewekt heeft. Middels herstelpunt terugzetten, kun je dan misschien de problemen oplossen.
Andere vraag heeft de router/accesspoint stiekem een update gedaan, of is deze stroomloos geweest? Misschien dat een update of een reset door stroomuitval nog iets veranderd heeft?
Overigens kun je middels een liveCD met Linux even controleren of de laptop in Linux wel wilt verbinden met WiFi. Dan is het duidelijk een softwareprobleem.
Andere vraag heeft de router/accesspoint stiekem een update gedaan, of is deze stroomloos geweest? Misschien dat een update of een reset door stroomuitval nog iets veranderd heeft?
Overigens kun je middels een liveCD met Linux even controleren of de laptop in Linux wel wilt verbinden met WiFi. Dan is het duidelijk een softwareprobleem.
[ Voor 15% gewijzigd door hoi1234 op 20-07-2022 19:36 ]
Ik zou eerst via apparaatbeheer eens de wifi adapter verwijderen en daarna laptop opnieuw opstarten. Vaak lost dit problemen op als de wifi adapter opnieuw geinstalleerd wordt.
Ik heb t probleem gevonden: bleek dat mijn huisgenoot (zonder dat ik dat wist) de wifi op 5.0 mghz had gezet ipv 2.4 waardoor mijn laptop het signaal niet meer kom ontvangen
Pagina: 1