Annuleren kastjes keuken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 17:59
Beste mensen,
Wij zijn heel wat jaren vaste klant bij een keuken/badkamer winkel mede omdat ik de eigenaar ken.

Echter is er in de laatste 4 jaar van alles misgegaan(verkeerde spullen badkamer),2 jaar verkeerde keukenkraan en na 2 jaar achterkomen dat de keukenkraan niet geschikt is voor ons type aanrechtblad.(tig mensen over de vloer gehad)
Verleden jaar hebben wij keukendeurtjes besteld voor aflevering eind 2023.
Ondertussen zit ons nieuwe verbouwde toilet erin,en mijn bedoeling was met een elektronisch doorspoel mechanisme.
Echter hebben ze ook het verkeerde frame geleverd wat alleen geschikt is voor handbediening,kwamen we erachter na inbouw.
Fout is door de verkoper erkent en doet alles om dit op te lossen(andere dingen wat fout is gegaan is eindelijk wel opgelost,maar nu dit dus weer van het toilet)
We hebben ook alle mailverkeer van al die jaren bewaard van alle zaken die niet goed zijn gegaan,maar ons vertouwen is nu gewoon weg.
Straks is er weer wat met de keukenkastjes en kunnen we weer maanden wachten op een oplossing en eerst natuurlijk van het kastje naar de muur.

Staan wij in ons recht om de kastjes te annuleren omdat ze overal(aantoonbaar ook dat ze hebben toegegeven dat ze fouten hebben gemaakt)een zooitje van maken?
Ze weten totaal niet wat ze bestellen,of het bijelkaar past,of het wel de juiste spullen zijn(ook vaak verkeerde spullen gekregen).

Ik hoop dat ik met mijn vraag hier goed zit,ik zie niet echt een juridisch forum verder.

Iedereen grote dank

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

En wat zegt die keukenboer?

Neem aan dat als je al jaren klant bent en de eigenaar kent er niet zo moeilijk wordt gedaan voor het annuleren van een paar kastjes die pas eind volgend jaar geleverd moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 20-07-2022 17:42 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wat staat er op de bevestiging m.b.t. annuleren ?
Hoe dan ook snap ik niet dat je kastjes besteld in 2021 voor eind 2023 :?

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 20-07-2022 17:43 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:24
DukeBox schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:42:
Wat staat er op de bevestiging m.b.t. annuleren ?
Hoe dan ook snap ik niet dat je kastjes besteld in 2021 voor eind 2023 :?
Ik vind het ook knap om vaste klant te zijn bij een keuken/badkamer boer. Die beide ruimtes pak je 1 keer per 20 jaar aan?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:09
Drardollan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:44:
[...]

Ik vind het ook knap om vaste klant te zijn bij een keuken/badkamer boer. Die beide ruimtes pak je 1 keer per 20 jaar aan?
Behalve als je 3x verhuist in die 20 jaar, waar in dat huis al 20 jaar niets aan veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:59
remco2706 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:36:

Staan wij in ons recht om de kastjes te annuleren omdat ze overal(aantoonbaar ook dat ze hebben toegegeven dat ze fouten hebben gemaakt)een zooitje van maken?
Ze weten totaal niet wat ze bestellen,of het bijelkaar past,of het wel de juiste spullen zijn(ook vaak verkeerde spullen gekregen).
Wat staat er op je factuur van je bestelling, heb je al wat aanbetaald?
Verder, als je de eigenaar kent, zou ik dit hem voorleggen. Aangeven dat je het vertrouwen wat kwijt bent en dat je aarzelt over de bestelling. De bestelling annuleren zal niet per se een probleem zijn, er zit zoveel tijd tussen dat de kans mij aanzienlijk lijkt dat zij de order zelf nog helemaal niet hebben uitgezet. Maar mogelijk gaat hij zich tot het uiterste inspannen dit wel goed te laten verlopen, omdat hij jou als klant/kennis wil behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Hallo mensen,we hebben alles in delen gedaan.
We begonnen met de badkamer,jaar daarna keuken opgeknapt(keuken had ik daar nieuw gekocht in 2004 systemat keuken)met nieuwe aanrechtblad en nieuwe spoelbak met keukenkraan.Na enige tijd nieuwe koelkast en afwasmachine.
En net is onze toiletruimte af,en de rede is dat we de keukenkastjes voor de prijs konden krijgen wat verleden jaar gebruikelijk was ookal zou alles duurder worden.
Dit staat ook zo in het contract zonder aanbetaling en ook staat er vaste prijs en geen prijsverhoging doorvoer.

Annuleren geldt de gebruikelijke cbw voorwaarden,maar terug naar de problemen de verkoper zou het voor ons oplossen en hij zou alles regelen,zonder inschakeling van het hoofdkantoor desnoods zou hij met de directeur om de tafel zitten voor een goede oplossing.
Want het hoofdkantoor kent geen klantvriendelijkheid en sturen je vaak van het kastje naar de muur.
Maar hij belde vandaag dat hij verplicht is om het hoofdkantoor in te schakelen en hij mag er niet vanaf wijken.
Dus weer bang dat het,zoals altijd,weken tot maandenlang getouwtrek wordt om maar uberhaupt iets gedaan te krijgen.

Dus het vertrouwen is compleet weg nu,ik ben iemand van het hele lange geduld,en omdat het een goede bekende is gunde ik hem de order(alles totaal dik in de 30 mil maar niet relevant verder),ook omdat alles uiteindelijk wel rechtgezet werd na lang zeuren,bellen,langskomen,vrije dagen,emailen.
Maar dit was nu wel de druppel,en willen van onze af en het ergens anders gaan bestellen.

Ik had gelezen dat men niet zomaar 30 procent kan eisen als annulerimgsvergoeding daar het aangetoond moet worden of ze daadwerkelijk schade hebben geleden?

Mijn vraag,wat zouden jullie doen?wij verwachten eerlijk gezegt weinig meer.Wij zitten ook nog met het elektronisch deel van 300 euro waar we nu niks aan hebben en de elektricien heeft werk verricht voor 150euro voor niks.

Dank jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco2706
Oja,er is niks aanbetaald op de keukenkastjes,hebben we ook als zodanig in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als het product nog niet gemaakt noch geleverd is hebben zij geen schade. Ja het proces van het bestellen wellicht maar dat geldt niet vziw. Dus dan mag je gewoon kosteloos annuleren. Als de keukenkastjes al in productie zijn kan dat anders worden, maar gezien ze 2023 geleverd worden lijkt me dat sterk.

Schrijf een brief dat je wegens incompetentie bij de overige zaken afziet van de order. Er hoeft niet eens een reden bij maar ach.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:24
bottom line schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:06:
[...]

Behalve als je 3x verhuist in die 20 jaar, waar in dat huis al 20 jaar niets aan veranderd is.
Zelfkastijding is terug van weggeweest ;)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:49
remco2706 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:03:
Hallo mensen,we hebben alles in delen gedaan.
We begonnen met de badkamer,jaar daarna keuken opgeknapt(keuken had ik daar nieuw gekocht in 2004 systemat keuken)met nieuwe aanrechtblad en nieuwe spoelbak met keukenkraan.Na enige tijd nieuwe koelkast en afwasmachine.
En net is onze toiletruimte af,en de rede is dat we de keukenkastjes voor de prijs konden krijgen wat verleden jaar gebruikelijk was ookal zou alles duurder worden.
Dit staat ook zo in het contract zonder aanbetaling en ook staat er vaste prijs en geen prijsverhoging doorvoer.

Annuleren geldt de gebruikelijke cbw voorwaarden,maar terug naar de problemen de verkoper zou het voor ons oplossen en hij zou alles regelen,zonder inschakeling van het hoofdkantoor desnoods zou hij met de directeur om de tafel zitten voor een goede oplossing.
Want het hoofdkantoor kent geen klantvriendelijkheid en sturen je vaak van het kastje naar de muur.
Maar hij belde vandaag dat hij verplicht is om het hoofdkantoor in te schakelen en hij mag er niet vanaf wijken.
Dus weer bang dat het,zoals altijd,weken tot maandenlang getouwtrek wordt om maar uberhaupt iets gedaan te krijgen.

Dus het vertrouwen is compleet weg nu,ik ben iemand van het hele lange geduld,en omdat het een goede bekende is gunde ik hem de order(alles totaal dik in de 30 mil maar niet relevant verder),ook omdat alles uiteindelijk wel rechtgezet werd na lang zeuren,bellen,langskomen,vrije dagen,emailen.
Maar dit was nu wel de druppel,en willen van onze af en het ergens anders gaan bestellen.

Ik had gelezen dat men niet zomaar 30 procent kan eisen als annulerimgsvergoeding daar het aangetoond moet worden of ze daadwerkelijk schade hebben geleden?

Mijn vraag,wat zouden jullie doen?wij verwachten eerlijk gezegt weinig meer.Wij zitten ook nog met het elektronisch deel van 300 euro waar we nu niks aan hebben en de elektricien heeft werk verricht voor 150euro voor niks.

Dank jullie
Let wel op dat je bij meerdere (andere) keukenboeren dezelfde behandeling kan krijgen (zie de andere keuken topics hier). Sommige zijn alleen geinteresseerd in verkopen en afleveren kwaliteit is dan soms laag.
Bij een vriend van mij ging het 3x mis met het werkblad (stond correct op de order, dus dat was het niet) en 20% van de kastjes waren er niet of beschadigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Misschien niet wat je wil horen, maar blijkbaar komen de loyaliteit en flexibiliteit momenteel alleen nog van jouw kant bij deze kennis. Je zou verwachten dat alles met één telefoontje geregeld is als de verhouding zo goed is, maar dat is blijkbaar ook een martelgang.

Ik zou in ieder geval wel mijn conclusies trekken op basis hiervan en afscheid nemen van deze kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57
SmurfLink schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 07:46:
Als het product nog niet gemaakt noch geleverd is hebben zij geen schade. Ja het proces van het bestellen wellicht maar dat geldt niet vziw. Dus dan mag je gewoon kosteloos annuleren.
Die redenering klopt niet. Je mag een overeenkomst niet zomaar ontbinden, ook niet als dat de wederpartij geen schade zou opleveren. Daar komt nog bij dat de winkel waarschijnlijk winst zou maken op jouw aankoop dus die gedorven winst is ook een vorm van schade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:16

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik begrijp het niet, want je informatie is nogal fragmentarisch. Is het hoofdkantoor nu ingeschakeld omdat je hebt aangegeven van de keukenkasten af te willen? Of staat dit contact daar los van?

Anyway: je kunt van tevoren 1.001 beren op de weg in kaart brengen, maar dit lijkt mij bovenal een kwestie van het gesprek aangaan. "Hey, fijn dat we eruit zijn gekomen met het toilet ( :r ), maar we hebben besloten om hierbij de bestelling van de keukenkastjes te annuleren." Dan krijg je een gerichte reactie waarmee je verder kan. Tot op heden kent het verhaal namelijk weinig concrete richting. En er is ook nog altijd de mogelijkheid dat ze zeggen "Prima, we verkopen de keukenkastjes toch liever voor de 2023-prijs."

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remco2706
Nee het hoofdkantoor is niet imgeschakeld vanwege de keukenkastjes,het is ingeschakeld vanwege onze problemen met het toilet,wat ze mogen doen voor een oplossing.

Maar we zijn langs geweest,we hebben het elektronisch deel omgeruild voor een rvs hamdbediening(op paar tientjes na was het hetzelfde geprijsd)en als extra 2 pakken tegels(natuursteen tegels)twv van 180 euro.(3 tegels per pak).
Draad wat getrokken is door onze elektricien wordt dan niet gebruikt,maar ooit als de spoelbak weer vervangen moet worden dan kunnen we het alsnog makkelijk vervangen,de tegels voor de achterwand hebben we dan alvast.

Het is opgelost,niet helemaal naar wat ik in gedachte had maar is niet anders.
Keukenkastjes mogen we kosteloos annuleren,ze begrepen ons wel dat het vertrouwen van onze kant wel weg is.

Iedereen dank
Pagina: 1