Hoi allen, ik heb mijn vorige pc gebouwd zo'n 10 jaar geleden.... Ik heb wel eens wat geüpgraded maar ben nu toch echt hard toe aan een nieuwe desktop. Deze ben ik van plan zelf te bouwen, alleen vind ik het samenstellen van goed werkende componenten erg lastig en zou ik graag wat hulp hierbij krijgen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is voornamelijk bedoeld als game pc om nieuwe games aan te kunnen zoals hopelijk snel GTA 6 en om simulators mee te draaien (liftoff, Velocidrone, uncrashed etc). Maar ook mijn video editing verloopt op mijn oude pc heel traag dus dit zou ik hier ook op willen gaan doen. Verder ben ik developer en gebruik ik meestal mijn werk laptop hiervoor, maar voor eigen projectjes is het fijn om dit ook soepel te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 1500, maar mag ook richting de 2000 als dit aanzienlijk beter presteert in mijn situatie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu ook een desktop maar deze begint oud te worden, maar ik wil deze volledig laten staan als backup. Wel neem ik de volgende randapparatuur mee: mechanisch toetsenbord van Corsair en twee LG 1440p 144hz 27 inch monitoren
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
RTX 3060/3070/3080 (of ti variant) - geen idee wat het verschil is van alle merken die deze GPU's maken en het verschil in vram..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil games van nu zeker op high kunnen spelen op een 1440P scherm maar wil wel de optie open houden om later op een 4K scherm te kunnen spelen. Ik begrijp dat hiervoor later wellicht een GPU upgrade voor nodig is, maar zou graag zien dat ik niet alles tegelijk hoef te vervangen dan.
Ga je overklokken?
Eerste periode niet. Maar als ik na een aantal jaar merk dat ik meer prestaties nodig heb wel waarschijnlijk.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag horen of de componenten in mijn lijstje goed samenwerken of dat er betere opties zijn voor soortgelijke totaal prijs.
Alvast bedankt voor de hulp!
TLDR
Budget: 1500-2000 (2200 als je me kan overtuigen van de meerwaarde..)
Doel: Gamen op 1440p + video bewerking + simulators + development werk
Toekomst bestendigheid: Ja
Edit: lijstje toegevoegd
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is voornamelijk bedoeld als game pc om nieuwe games aan te kunnen zoals hopelijk snel GTA 6 en om simulators mee te draaien (liftoff, Velocidrone, uncrashed etc). Maar ook mijn video editing verloopt op mijn oude pc heel traag dus dit zou ik hier ook op willen gaan doen. Verder ben ik developer en gebruik ik meestal mijn werk laptop hiervoor, maar voor eigen projectjes is het fijn om dit ook soepel te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 1500, maar mag ook richting de 2000 als dit aanzienlijk beter presteert in mijn situatie.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nu ook een desktop maar deze begint oud te worden, maar ik wil deze volledig laten staan als backup. Wel neem ik de volgende randapparatuur mee: mechanisch toetsenbord van Corsair en twee LG 1440p 144hz 27 inch monitoren
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700 Boxed | € 389,- | € 389,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 122,95 | € 122,95 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 2.0, LHR) | € 849,- | € 849,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 39,50 | € 39,50 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF436C18BB/32 | € 136,84 | € 136,84 |
1 | Voedingen | Corsair RM850 (2019) | € 108,84 | € 108,84 |
1 | Solid state drives | PNY XLR8 CS3030 2TB | € 225,- | € 225,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.971,03 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
RTX 3060/3070/3080 (of ti variant) - geen idee wat het verschil is van alle merken die deze GPU's maken en het verschil in vram..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil games van nu zeker op high kunnen spelen op een 1440P scherm maar wil wel de optie open houden om later op een 4K scherm te kunnen spelen. Ik begrijp dat hiervoor later wellicht een GPU upgrade voor nodig is, maar zou graag zien dat ik niet alles tegelijk hoef te vervangen dan.
Ga je overklokken?
Eerste periode niet. Maar als ik na een aantal jaar merk dat ik meer prestaties nodig heb wel waarschijnlijk.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag horen of de componenten in mijn lijstje goed samenwerken of dat er betere opties zijn voor soortgelijke totaal prijs.
Alvast bedankt voor de hulp!
TLDR
Budget: 1500-2000 (2200 als je me kan overtuigen van de meerwaarde..)
Doel: Gamen op 1440p + video bewerking + simulators + development werk
Toekomst bestendigheid: Ja
Edit: lijstje toegevoegd
[ Voor 38% gewijzigd door puguin op 22-07-2022 12:56 . Reden: lijstje toegevoegd ]