Mijn laptop (ACER Aspire 5 (A515-55-576K) wil niet goed opstarten. Accu is vol, als ik hem met de power knop aan zet dan hoor ik dat hij opstart. ik hoor dan de ventilator. Alleen het scherm gaat niet aan. Soms gaat het scherm aan, bijv na een dag rust, schakel ik hem dan uit en weer in, dan krijg ik weer geen beeld. Er staat niets in de slaapstand. Wat zou het kunnen zijn, wat kan ik nog proberen? Heb nog 2 weken garantie
Vraag
Alle reacties
Hoe dan ook aanmelden als je nog 2 weken garantie hebt. Al een externe monitor geprobeerd ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
FN toets gedrukt welke schakelt tussen beeld en andere source? FN + F5 bv. ?
[ Voor 10% gewijzigd door pennywiser op 20-07-2022 13:12 ]
ik heb een keer willekeurige toetsen ingedrukt toen ging hij aan, weet niet hoe ik dat deed Als het scherm opent en ik start op nieuw op, lijkt me dan logisch dat hij goed moet starten, of het moet toch aan één of andere toets liggenpennywiser schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:07:
FN toets gedrukt welke schakelt tussen beeld en andere source?
FN toets weet bijna zeker. Ik denk FN+ F5, maar kijk even welke symbool erop de F5 staat.henry70 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:14:
[...]
ik heb een keer willekeurige toetsen ingedrukt toen ging hij aan, weet niet hoe ik dat deed Als het scherm opent en ik start op nieuw op, lijkt me dan logisch dat hij goed moet starten, of het moet toch aan één of andere toets liggen
Heb deze toetsen geprobeerd, maar lukt nog niet (toetsen mijn lap)pennywiser schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:15:
[...]
FN toets weet bijna zeker. Ik denk FN+ F5, maar kijk even welke symbool erop de F5 staat.
:strip_exif()/f/image/E5JPMMEYwJHx7yl2U8wMkyq7.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan inderdaad even garantie claimen zsm.
Af en toe hebben kennissen van mij ook zoiets, dan zit hun de laptop in een power/standby loop.henry70 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:05:
als ik hem met de power knop aan zet dan hoor ik dat hij opstart. ik hoor dan de ventilator. Alleen het scherm gaat niet aan. Soms gaat het scherm aan, bijv na een dag rust, schakel ik hem dan uit en weer in, dan krijg ik weer geen beeld. Er staat niets in de slaapstand. Wat zou het kunnen zijn, wat kan ik nog proberen? Heb nog 2 weken garantie
Aanzetten en dan langdurig de powerknop ingedrukt houden totdat de laptop weer uitgaat (geforceerd uitzetten) lost dat dan meestal wel weer op.
Eventueel dan de optie snel opstarten uitzetten?
Maar waarschijnlijk gaat het hier om een ander probleem neem ik aan?
Heb je ook geprobeerd zonder de FN toets?henry70 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:25:
Heb deze toetsen geprobeerd, maar lukt nog niet
Veel moderne laptops komen standaard met deze instelling, in de bios zit normaal gesproken een optie om de standaard (legacy) FN+Function key mode weer in te stellen.
Pagina: 1