Externe camera voor smartphone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGras
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 17:02
Hey Tweakers,

Ik werk op een boerderij en we zijn op zoek naar een camera die we kunnen ophangen in het afkalfbox. Het idee is dat we de livestream elke 15 minuten even op onze smartphone kunnen bekijken om te zien of de koe al aan het kalven is.

Er wordt hier zowel Android als iPhone gebruikt. We hoeven geen detectie meldingen of dergelijke fancy functies. Gewoon een camera met goed beeld dat we op onze telefoons zien. We willen er geen abonnement voor afsluiten en we hebben er bekabelde internet aansluiting en stroom in de stal.

Hebben jullie goede tips voor een camera die we daar kunnen ophangen?

Alvast bedankt! }:O

Beste antwoord (via FGras op 21-07-2022 21:41)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22
Ik ben wel tevreden over de cameras van EzViz. Goed beeld, niet duur en je kan hem via wifi/ethernet aansluiten. Ook de nachtbeelden zijn goed

Bijkomend voordeel is dat er een gratis cloud dienst bij zit, je kan vanuit de app dus meekijken vanaf internet (en je telefoon dus niet met wifi verbonden is). SD kaartje erin en hij neemt ook nog van alles op bij beweging zou je dat later willen terugzien

Ik geloof dat ik deze heb:
https://www.amazon.nl/EZV...40-4864-baa0-a8eddba1bf6a

In een koeienstal moet je rekening houden met ammoniak/buitenlucht/vocht etc dus beste is uiteraard hier een industriele camera voor te kopen. Of je vind het prima als dat ding eerder kapot gaat en je hem een keer moet vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 20-07-2022 11:11 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:22
Ik ben wel tevreden over de cameras van EzViz. Goed beeld, niet duur en je kan hem via wifi/ethernet aansluiten. Ook de nachtbeelden zijn goed

Bijkomend voordeel is dat er een gratis cloud dienst bij zit, je kan vanuit de app dus meekijken vanaf internet (en je telefoon dus niet met wifi verbonden is). SD kaartje erin en hij neemt ook nog van alles op bij beweging zou je dat later willen terugzien

In een koeienstal moet je rekening houden met ammoniak/buitenlucht/vocht etc dus beste is uiteraard hier een industriele camera voor te kopen. Of je vind het prima als dat ding eerder kapot gaat en je hem een keer moet vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 20-07-2022 11:11 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

Ik zou starten met dit als uitgangspunt:
https://tweakers.net/bewa...Lmiql7Hf31C6_MNqmPGq9b6Aw

Vervolgens kan je kijken welke camera's een goede app hebben waarmee de beelden bekeken kunnen worden. Gekozen voor buiten model met PoE.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGras
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 17:02
laurens0619 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:10:

Bedankt! Het klinkt veelbelovend! Ik zal even wat YouTube video's kijken om te kijken of dit voor ons werkt!