Gek van de mieren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 19:35
We wonen hier nu 2 jaar en al 2 jaar last van mieren.
Eindeloze hoeveelheid poeders (korrel en vloeibaar) gekocht, lokdozen, ze blijven een tijdje weg en dan begint het weer.

Nu ook weer op zowel terras achter als voor. Elke keer lijkt de bron ergens anders vandaan te komen.

Iemand nog tips...? 8)7

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Sleeon
  • Laatst online: 13:11
Kook water, gooi het over het nest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

Arjan A

Cenosillicafoob

Zolang ze niet in je huis zitten, mooi laten gaan.
Veel tegels in je tuin zorgt voor een toename van mieren: de warmte die de tegels opslaan vinden ze prettig.

Mijn enige ergernis is eigenlijk als een nest vliegende mieren openbarst terwijl ikzelf net lekker aan de BBQ zit: dan ga ik er wel even met chemicaliën tegenaan.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:13
Hier werkt het plaatsen van die lokdoosjes heel goed. Eerder ook poeders gebruikt maar dat werkte echt nauwelijks.

https://www.bol.com/nl/nl...2-stuks/9200000010416277/

[ Voor 42% gewijzigd door Bart op 20-07-2022 11:13 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:15

bonzz.netninja

Niente baffi

Arjan A schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:50:
Veel tegels in je tuin zorgt voor een toename van mieren: de warmte die de tegels opslaan vinden ze prettig.

Mijn enige ergernis is eigenlijk als een nest vliegende mieren openbarst terwijl ikzelf net lekker aan de BBQ zit: dan ga ik er wel even met chemicaliën tegenaan.
Beetje kokend water over het nest en dat probleem is ook weg. Chemicaliën zijn onnodig.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 1785350

Mierenlokdoos van HG neergezet en het probleem was binnen 24 uur opgelost.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:12
Anoniem: 1785350 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:14:
Dit kan ik bevestigen, die van HG zijn goed.

Chookity-pok

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-05 16:12

Ze kunnen toch behoorlijke verzakkingen in je terras veroorzaken op termijn dus of dat (gang laten gaan) zomaar een goed plan is vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij ons ook aardig wat, elke avond van die roze poeder (hoeft maar een klein beetje) op de opening van het nest. Paar weken volhouden en ze zijn een stuk minder.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Genoeg tips maar niks wat je niet zelf kan Googlen. Je geeft zelf al aan dat het wel werkt, maar "ze komen terug".

Misschien een bordje verboden toegang aan de rand van je terras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:44
Hier ook dozen en poeders gebruikt. Helpt nauwelijks. Kokend water op de hotspot tot nu toe meest effectief.

Ik laat ze normaal gesproken met rust, maar er zit een nest ergens binnen een meter onder de tegels bij de achterdeur. Heb ze één keer massaal in de keuken gehad...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 15:30
Mierenpoeder consequent bij elke in/uitgang die je ziet. Na een dag of wat ligt dan het hele nest bezaaid op de stenen. Pas als je dat hebt gehad blijven ze even weg. Zie je ze weer, rinse repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Hier ook altijd wel mieren in de tuin. Binnen wil ik ze absoluut niet, dus daar zet ik lokdozen bij de achterdeur. Voor de tuin ga ik er vanuit dat je ze niet permanent kan weg krijgen dus is mijn taktiek om ze te onderdrukken. Bij de Action neem ik af en toe een bus poeder mee en om de paar weken doe ik een rondje tuin en bestrooi alle ingangen die ik kan vinden. Dat houdt het bij mij onder controle.
https://www.action.com/nl-nl/search/?q=Mieren

[Edit]
Hetzelfde als Nimrod zegt dus.

[ Voor 4% gewijzigd door croxz op 20-07-2022 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bart schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:12:
Hier werkt het plaatsen van die lokdoosjes heel goed. Eerder ook poeders gebruikt maar dat werkte echt nauwelijks.

Lokdoosjes werken bij mij ook goed. Je moet ze wel laten liggen. Het kan vier weken duren voor je het effect ziet.

Met poeder trok ik alleen een lijn waar moeren niet overheen gingen en dan zochten ze een andere oplossing. Duur poeder, dat poeder van de action werkt nog slechter.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 20-07-2022 11:27 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:17
Ik heb zelf in verleden een stuk terras eruit gehaald en de mierennesten kapot gemaakt met kokend water door het direct in te gooien(moet je direct doen als je de steen eruit haalt want ze worden heel druk met eieren weg halen) sindsdien nooit meer last en de gaten eronder weer dichtgemaakt met zand.

Verdelingsmiddelen zijn leuk maar de tunnels eronder zitten er dan nog bij mij kwam is toen vrij vlot terug, nu niet meer.

Ook meerdere lokdoosjes hielp bij mij amper alsof ze het doorhadden.

[ Voor 26% gewijzigd door mr_evil08 op 20-07-2022 11:30 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:40
Ik heb zelf wel goede ervaringen met diatomeeenaarde. Dat is geen gif (en dat vind ik wel prettig met kinderen die ook in de tuin spelen), maar zorgt ervoor dat de mieren uitdrogen en doodgaan. Elke dag een beetje strooien op mierennesten. Het werkt niet supersnel, maar het werkt uiteindelijk wel.

Ik heb bij de Kruidvat wel eens strooibusjes gezien, maar tegenwoordig koop ik het in bulk. Leuke bijkomstigheid daarvan is dat het lijkt alsof je een zak coke door de postbode laat bezorgen ;)

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mr_evil08 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:28:
Ook meerdere lokdoosjes hielp bij mij amper alsof ze het doorhadden.
Je moet die lokdoosjes hebben waar op staat dat ze er niet meteen dood van gaan maar pas na een aantal uren. Ze brengen het dan eerst naar het nest (Vapona/HG ofzo). En dan moet je een maand geduld hebben :p

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 20-07-2022 11:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Laatst online: 13:17
Marzman schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:41:
[...]

Je moet die lokdoosjes hebben waar op staat dat ze er niet meteen dood van gaan maar pas na een aantal uren. Ze brengen het dan eerst naar het nest (Vapona/HG ofzo). En dan moet je een maand geduld hebben :p
Had ik en meerdere van geplaatst, ze namen het mee het nest in, het gaf daarna een tijdelijke vermindering maar het jaar erop waren ze erweer, stukje bestrating eruit en sindsdien geen last meer.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 20-07-2022 11:44 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Bart schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:12:

Haha wat een review is dit dan
TL;DR deze werkten uiteindelijk, maar moet wel juist geplaatst worden.
'HG X Mierenlokdoos' of 'ProGarden - Mierenpoeder' werkte niet.
Voor een (veel) uitgebreidere toelichting, zie verder :)
...
Aanvang, hmm er zitten blijkbaar mieren in de muren.
Via verschillende gaatjes aan de voordeur zochten de kleine kruipers zich in weg naar de spouwmuur. Da's vervelend, goed in het oog houden en eens zien voor huis-tuin-en-keuken middeltjes.
...
De volgende dagen.
de bloem die rijkelijk uitgestrooid is lijkt te helpen, de gaatjes blijven dicht.
...
De volgende volgende dagen.
Ai, toch niet, de zwarte vlekjes blijven hier rondkruipen, brr kriebels.
Nog iets er op dan, kaneelpoeder, ik ben benieuwd.
Regelmatig de gaatjes terug dichtmaken, misschien geven ze het op.
...
Ze geven niet op.
Verdikke, dat werkt precies toch niet zo van die DIY middeltjes.
Online, Bol. (En ja toch ook wel verder wat kijken dan bol, voor info en prijsvergelijk, om dan bij bol te bestellen ;))
Maar welk, hmmm poeder i.p.v. bloem en kaneel, dat zal wel lukken.
...
Poeder, mierenverdelging 1.0 (het vorige was maar beta achteraf bekeken)
Met 'ProGarden - Mierenpoeder' de terug verschenen gaatjes gedicht. Dat zal ze wel afschrikken. Of mochten ze daar toch nog doorheen graven, dan gaan ze zeker vergiftigd zijn!
Logisch!
...
Of niet.
Na een tijd verschijnen de gaatjes terug. Herhalen. Helpt niet.
Poeder in water en het mengsel mijn onkruid-sproeisysteem in en daarmee in de gaatjes en de omgeving sproeien.
Haha, who's the boss now !!
...
De mieren,
blijven lustig rondkruipen en springlevend.
Poeder-water mengsel in de gieter en dat eroverheen.
...
Dat werkt!
Er liggen veel mieren roerloos her en der verspreid.
Volhouden, herhalen.
Tiens, dat werkt minder.
Was het het kokend water dat ik in het vorige mengsel gebruikte?
Juist, kokend water, dat werkt!!
...
Strijd gewonnen,
die buiten rondkruipen kan ik te lijf,
maar er zijn ondertussen ook mieren in huis doorgedrongen. Eikes, bah!
Iets anders dan, om de mieren in de spouwmuur te raken.
Lokdozen, maar welke? 2 soorten met goede reviews: 'HG X Mierenlokdoos' en deze van ECOstyle.
...
Lokdozen her en der verplaatst, benieuwd.
...
Verdikke, die laten ze wel mooi links liggen. Weinig lok.
Dan weet ik het niet, kokend water buiten herhalen.
Maar binnen bweikes.
...
Lokdozen verplaats, en die van ECOstyle net voor een gat geplaatst...en een tijd erna zaten er eindelijk mieren in! Excelsior!
...
De dagen erna liggen er nu her en der dode mieren. Eindelijk, we zijn er, we hebben gewonnen!
Buiten dan toch, binnen kruipen er nu vaker rond.
Bah, vieze beesten, buiten, mijn huis!
...
Luisteren doen ze ook al niet.
...
Opnieuw 2 lokdozen van ECOstyle besteld, het product waar ik nu op vertrouw.
Weer netjes en vlot bezorgd. Danku Bol, Pets Place en bezorger-held-man.
Strategisch geplaatst.
...
Geen mieren meer, magisch!
...
"Zou je het artikel aan vrienden aanbevelen?"
JAZEKER !!

:D
toon volledige bericht

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:42
Anoniem: 1785350 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:14:
Saeverix schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:15:
[...]

Dit kan ik bevestigen, die van HG zijn goed.
Marzman schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:41:
[...]

Enige wat bij ons hielp waren die ronde HG doosjes, die andere rechthoekige werkte totaal niet.
Wij hebben ieder jaar last van mieren in huis. Zowel keuken als woonkamer. Gewoon 1 doosje in de hoek bij de achterdeur en eentje in de woonkamer bij de achterdeur. Lost voor ons het probleem op. Ik laat ze lekker staan en vervang ze het jaar erop wel weer als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

Arjan A

Cenosillicafoob

bonzz.netninja schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:13:
[...]

Beetje kokend water over het nest en dat probleem is ook weg. Chemicaliën zijn onnodig.
Weleens aan de BBQ gezeten met een zwerm van die beesten? Die wil je meteen weg hebben, niet eerst wachten tot er een waterkokertje is klaargekookt.

Maar het beste is om niet je hele tuin te betegelen. Dat trekt echt mieren aan.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:48
Ik heb ook bijna een jaar lang last gehad van de beestjes ze kwamen ook bij mij in de keuken op zoek naar etensrestjes. als ik per ongeluk een pak met zoetigheid open liet staan krioelde het van de beestjes. Eerste oplossing om ze niet meer binnen te krijgen is echt alles in dichte trommels en bakjes doen. als ze niets te eten vinden binnen komen ze er ook niet meer.

2de oplossing was voor mij niet om 1 of 2 lok doosjes te plaatsen, maar uiteindelijk 5 doosjes en poeder strooien de doosjes van verschillende bedrijven. deze 3 weken laten staan en heb nu echt geen enkele mier meer rondlopen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Arjan A schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:09:
[...]

Weleens aan de BBQ gezeten met een zwerm van die beesten? Die wil je meteen weg hebben, niet eerst wachten tot er een waterkokertje is klaargekookt.

Maar het beste is om niet je hele tuin te betegelen. Dat trekt echt mieren aan.
Eerlijk gezegd denk ik dat kokend water in zo'n situatie sneller werkt dan poeder oid welke veel meer tijd nodig heeft. Of wat voor akelige chemicaliën zijn dat dan die jij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Net maar ff een emmer van 5 liter kokend water over het terras heen gedonderd want ik heb nergens zichtbare ingangen. Vermengd met wat zelfrijzend bakmeel en poedersuiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lensent schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:28:
Net maar ff een emmer van 5 liter kokend water over het terras heen gedonderd want ik heb nergens zichtbare ingangen. Vermengd met wat zelfrijzend bakmeel en poedersuiker.
Je kan toch een mier volgen waar die naar toe gaat?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Nu nog slagroom erop :)

Consequent zijn lees ik veel terug, met mierenpoeder of wat voor jou het beste werkt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:51
Vermengd met wat zelfrijzend bakmeel en poedersuiker.
De rest van de kolonie zal je dankbaar zijn :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 06:10

Spotmatic

Ken sent me

Alle genoemde opties werken wel, maar het is echt een zaak van lange adem. Mijn achter"tuin" is volledig bestraat en de mieren zitten daar lekker warmpjes onder. Consequent elke avond een rondje met bijv. mierenpoeder maken en binnen een maand zijn ze weg - voor zo lang het duurt want ze keren natuurlijk altijd wel weer terug vanuit een belendende tuin. Daarvoor hebben ze pootjes. ;-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Let erop dat poeder met een buitje altijd meteen weg is. Het idee is dat ze het mee het nest in nemen en de rest ermee besmetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Spotmatic schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 12:39:
Alle genoemde opties werken wel, maar het is echt een zaak van lange adem. Mijn achter"tuin" is volledig bestraat en de mieren zitten daar lekker warmpjes onder. Consequent elke avond een rondje met bijv. mierenpoeder maken en binnen een maand zijn ze weg - voor zo lang het duurt want ze keren natuurlijk altijd wel weer terug vanuit een belendende tuin. Daarvoor hebben ze pootjes. ;-)
Daarom mierenlokdoosjes, die voor buiten spoelen niet weg met de regen ;)

Bij ons zaten er ook zeer veel, ik heb wel het idee dat het minder is, maar de buren hebben allemaal hetzelfde. Ik weet ook niet of het een groot nest is of verschillende nesten. Dit jaar is het voor het eerst minder met de doosjes :) (ik woon er drie jaar).

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:29

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Water doet niet zo veel hoor. Mierennesten zijn slim gebouwd, anders zouden ze ook vol lopen tijdens de regen.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 08:34

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Om te voorkomen dat ze binnen in huis komen kan je de drempel van de deur goed inspuiten met glassex.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:43
Ik haal hier bij de agrarische vakwinkel een goedje wat Ficam-D heet. Is eigenlijk wespenpoeder maar helpt ook goed tegen mieren. Consequent strooien bij de uitgangen en je bent er redelijk snel van af.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Mijn tip, maak een 1:1 mengsel van backing soda en poedersuiker. Ze kunnen backing soda niet verteren en gaan dood. Dit duurt een paar dagen, dus nemen ze het ook mee naar hun nest.
Geen HG of ander merk gif nodig. Beter voor milieu en portemonnee.

Mieren buiten is niet erg, tenzij het er natuurlijk veel te veel worden.
Veel is relatief, want wij hebben door onze halve tuin heen mieren, maar dat krijg je met gras, planten, grond en mulch.
Op het bestrate deel komen ze vrijwel nooit.

[ Voor 7% gewijzigd door tilburgs82 op 20-07-2022 16:42 ]

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:09

JME

zeg maar Jamie

Ik snap die lokdoosjes nooit. Ik wil ze juist weg hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herrfunkel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:29
Mr.Conroe schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:40:
Ik haal hier bij de agrarische vakwinkel een goedje wat Ficam-D heet. Is eigenlijk wespenpoeder maar helpt ook goed tegen mieren. Consequent strooien bij de uitgangen en je bent er redelijk snel van af.
Als er niet op de verpakking staat dat het voor mierenbestrijding geschikt is, werkt het wellicht wel (als insecticide) maar is het niet veilig bevonden voor mens, dier of milieu. Dus ik zou het afraden (als milieu beschermer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-05 02:23
Paar scheppen bruine suiker bij de ingang van het nest neerleggen, gaan ze dood van. En ze zijn de hele dag zoet met de suiker naar huis sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:25

Racing_Reporter

Contentmaker

Waardoor kies je voor chemicaliën?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:20

FeaR

In GoT we trust

Lensent schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:46:
Eindeloze hoeveelheid poeders (korrel en vloeibaar) gekocht, lokdozen, ze blijven een tijdje weg en dan begint het weer.
Welk merk heb je gebruikt? Hier hetzelfde voorval gehad en diverse merken poeders, sprays en lokdozen gebruikt. Laatste wat ik gebruikt heb (en dat is dus een goed teken) is mierenpoeder van Luxan. Op de tweede plek zou ik, van hetzelfde merk, de spray zetten. Al kwamen er na x periode toch weer mieren naar boven. Diverse producten van Ecostyle, HG en dergelijke hadden minder tot geen effect hier.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:21
Ik heb jarenlang gekloot met dat roze poeder van Action (wat ook voor veel meer pieken te koop is op bol.com). Werkte eigenlijk nooit. Kon het elke dag opnieuw doen, het haalde amper wat uit.

Laatst was het uitverkocht en moest ik de duurdere variant (2,5x duurder) meenemen. Dat spul werkt echt super! Het blijft dagen-/wekenlang liggen, zelfs na wat regen. Op de plekken waar ik het heb gestrooid zijn de mieren tot nu toe (1,5 maand) niet meer teruggekomen.

Zal wel niet heel goed zijn voor milieu, dieren en planten, maar de mieren gaan wel weg.

En met wat geluk leren de katten van de buren ook snel dat mijn tuin niet bedoelt is als hun wc/speelplaats })

[ Voor 3% gewijzigd door cryptapix op 20-07-2022 18:06 ]

Acties:
  • +62 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:00
heb er ook jaren last van gehad maar sinds ik deze hond in huis heb genomen zie ik ze niet meer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Om6pd8U5TpLtFPfZMDoBuD5yKQs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d1w0XdsLrxuQZcnWQwgiPEWu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stapper55
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-04 13:16
schaf een miereneter aan :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09

de Peer

under peer review

Hoe kom je erop :+

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-05 18:28
cryptapix schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:05:
Ik heb jarenlang gekloot met dat roze poeder van Action (wat ook voor veel meer pieken te koop is op bol.com). Werkte eigenlijk nooit. Kon het elke dag opnieuw doen, het haalde amper wat uit.
Als het nooit werkte waarom ga je er dan jarenlang mee door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Mijn pa gebruikt diesel (niet het luchtje, spul uit de pomp ;)), werkt volgens hem perfect. Stinkt wel een beetje en natuurlijk niet milieuvriendelijk.

Wat is het probleem eigenlijk? Waarom word je gek van mieren? Lopen ze over je tafel? Zitten ze op je eten?

[ Voor 60% gewijzigd door souljah1h op 21-07-2022 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Heeft er nog helemaal niemand spiritus en een aansteker genoemd? >:)

[ Voor 3% gewijzigd door coazter op 21-07-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:21
jannus66 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:39:
[...]

Als het nooit werkte waarom ga je er dan jarenlang mee door?
Scherp ;) Ik moet het iets nuanceren. Het werkte wel, maar altijd erg kort. Ik wist simpelweg niet dat er beter spul bestaat (net zoals TS). Kokend water etc. werkt ook maar zeer tijdelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 22:46
CyberFly schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:30:
Paar scheppen bruine suiker bij de ingang van het nest neerleggen, gaan ze dood van. En ze zijn de hele dag zoet met de suiker naar huis sjouwen.
Opletten dat er geen bijen van gaan eten, die gaan er ook dood aan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:52
Herrfunkel schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Als er niet op de verpakking staat dat het voor mierenbestrijding geschikt is, werkt het wellicht wel (als insecticide) maar is het niet veilig bevonden voor mens, dier of milieu. Dus ik zou het afraden (als milieu beschermer)
Hoeft niet zo te zijn. Kan ook gewoon een keuze zijn van de fabrikant om het te registreren voor professioneel gebruik tegen wespen bijvoorbeeld en niet voor consumenten gebruik tegen mieren.
Elke registratie kost geld, dus dit is vaak een bedrijfsstrategische keuze en heeft niet per se met veiligheid te maken.

Hier kwamen ze wel eens onder de deuren door naar binnen, dan had ik ze in een rijtje over het aanrecht lopen. Wat hielp was hg spray tegen zilvervisjes. Niet op de mieren zelf, maar een lijn hiermee trekken voor de deur. Spul blijft weken zitten en geen mier die daar overheen loopt.

Tip van een wespenverdelger die hier laatst was is dat je ze buiten gewoon het beste kunt laten zitten. Je krijgt ze toch niet weg en in het ergste geval jaag je ze van buiten naar binnen en heb je ze straks in je spouwmuur zitten. Dan ben je verder van huis. Komen ze straks via je plinten naar binnen gewandeld.

[ Voor 31% gewijzigd door Blackouts op 29-07-2022 07:25 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 08:44
Hebben we in het vorige huis ook gehad. Op een gegeven moment een flink deel van het terras eruit getrokken en ik schrok van de omvang van de nesten. De mieren zijn meteen in paniek en gaan aan de reddingsactie, dus zorg ervoor dat je flink kokend water klaar hebt staan.
Dit deed ik een of twee keer per seizoen en daarmee was het klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Bij de welkoop een spuitbus met schuim gekocht. Heb op de uitgangen en in de ingangen gespoten, ruim. Paar uur later was het wel gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:32
Rofdof schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:47:
Bij de welkoop een spuitbus met schuim gekocht. Heb op de uitgangen en in de ingangen gespoten, ruim. Paar uur later was het wel gebeurd.
Die heb ik ook gebruikt. Werkte perfect voor een week of 6 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:15
Sorry, maar kon het niet laten.
Vraag even bij de buren of ze geen ant-miner hebben draaien :+

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beurlap
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 14:49

Beurlap

Kak!

Strooi kaneelpoeder langs de randen en eventueel voegen van je terras. Natuurlijk product en werkt goed d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pannencouque schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 07:45:
Hebben we in het vorige huis ook gehad. Op een gegeven moment een flink deel van het terras eruit getrokken en ik schrok van de omvang van de nesten. De mieren zijn meteen in paniek en gaan aan de reddingsactie, dus zorg ervoor dat je flink kokend water klaar hebt staan.
Dit deed ik een of twee keer per seizoen en daarmee was het klaar.
Hoe groot was dat nest dan? Ik vraag me af of het zin heeft in een rijtjeswoning het hele nest te willen bestrijden.

De lokdozen werken hier wel goed, maar ik denk dat ik ze wel moet blijven plaatsen. Op zich ook niet zo erg als het dan onder controle is.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 06:10

Spotmatic

Ken sent me

Beurlap schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:50:
Strooi kaneelpoeder langs de randen en eventueel voegen van je terras. Natuurlijk product en werkt goed d:)b
Voor alle duidelijkheid: mieren moeten dood, niet verjaagd. Er is geen tekort aan mieren in de wereld, zeker niet in mijn tuin. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 21:13

sjaak

un giorno credi

Wij hebben ook erg veel last van mieren die door allerlei heel kleine gaatjes naar binnen komen en feilloos de zoetigheden weten te vinden tot aan de vaatwasser die op een kiertje staat aan toe.

Suiker e.d. ligt nu op een lastig te bereiken plek, snoep in afsluitbare bakken, dagelijkse wissel van de vuilniszak als er een leeg colablikje in ligt, meerdere keren per dag stofzuigen om kruimels weg te halen en een het afnemen van de vloer met water en scheut azijn om geursporen weg te poetsen. Alle naden en kieren om de buitendeur dicht gekit, tochtstroken opnieuw gemonteerd. En nog komen ze binnen. :(

Eerst alle milieuvriendelijke dingen geprobeerd; koperen munten, koperdraad, kaneel, azijn, baksoda met poedersuiker, nest onder laten lopen met koud water, kolendrager, you name it, I tried it.

Daarna de niet gewenste middelen (veel bijen en vlinders in de tuin vanwege de planten) zoals lokdoosjes buiten en binnen op de route, HG X bij alle nestingangen, sprays, etc.

En telkens merk je een dag geen of veel minder mieren en de dag erop lijkt het wel alsof ze een inhaalslag moeten maken en een aanval met honderden doen. We wonen er nog geen jaar dus ik weet niet hoe het eerdere jaren was maar het is echt heel erg frustrerend dat ze met zoveel binnen komen.

Het liften van tegels laat al zien dat de nesten door de hele tuin zitten en het dus een redelijk onbegonnen zaak lijkt om ze allemaal aan te pakken. Ik zie ook sporen naar de volledig betegelde tuinen van de buren, daar zit dus ws ook een gedeelte onder de tegels of een route naar suiker.

Van de lokdoosjes hadden we rechthoekige en vierkanten varianten, de ronde ga ik eens proberen om ze iig uit huis te houden, ook de tip met de zilvervisjes spray op de drempel ga ik eens proberen. In de tuin vind ik ze tot daar aan toe maar binnen wil ik ze echt weg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sjaak schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:12:
Van de lokdoosjes hadden we rechthoekige en vierkanten varianten, de ronde ga ik eens proberen om ze iig uit huis te houden, ook de tip met de zilvervisjes spray op de drempel ga ik eens proberen. In de tuin vind ik ze tot daar aan toe maar binnen wil ik ze echt weg hebben.
Ik denk dat het bij jou niet meer zo veel uitmaakt omdat de mieren overal zitten, maar in onze vorige woning zaten er zilvervisjes onder het bad. Smorgens of snacht vond je die wel eens als je dan het licht onverwacht aan deed.

Zilvervisjesspray gespoten langs de badrand en een extra lijn onder de deur van de badkamer. De dag erna overal dode zilvervisjes, maar ze waren niet allemaal dood. Ze waren wel op zoek naar een nieuwe schuilplaats. Sinds toen vond ik overal zilvervisjes, in de besteklade, in soepkommetjes, eigenlijk alles wat glad was daar konden ze in maar niet meer uit :p Met de verhuizing er op gelet dat alles schoon was (voor zo ver dat gaat) en in onze nieuwe woning nooit meer zilvervisjes gezien.

Dus kijk uit met zilvervisjes en die spray. Of doe het goed, kit je badkamerdeur dicht ofzo :p

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 11-05 20:07
Spotmatic schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:58:
[...]

Voor alle duidelijkheid: mieren moeten dood, niet verjaagd. Er is geen tekort aan mieren in de wereld, zeker niet in mijn tuin. ;)
Dat dachten we ook met allerhande andere beestjes. De vlinders zijn al bijna weg, de bijen gaan ook al slecht etc.
Overlast van mieren is altijd maar een deel van het jaar. En inderdaad minder tegels, dat helpt enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob vd Hoeven
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:28
Kwam toevallig vanmorgen een YouTube video tegen met een natuurlijk middeltje tegen muggen/vliegen/mieren. Hier issie: YouTube: Put This In Your House And You'll Never See Flies Or Mosquitoes Again

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-05 18:54
RoamingZombie schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:59:
[...]

Water doet niet zo veel hoor. Mierennesten zijn slim gebouwd, anders zouden ze ook vol lopen tijdens de regen.
Nou, als je het netjes in de openingen giet helpt het als een trein. Ik heb/had onder ons tuinpad mieren zitten. Er zijn drie clusters met openingen tussen de tegels. Daar heb ik vorig jaar 2 waterkokers in leeggegoten, en het nest was de rest van de zomers leeg. Paar weken geleden was het weer bewoond, waterkokertje leeggegoten, en geen mier meer te zien.

Was vorig jaar overigens goed te zien dat ze de eitjes proberen te redden. Tussen de waterkokers door hadden ze die allemaal al uit het nest gehaald, en in het naastgelegen gras geprobeerd te verstoppen. Dus daarna had ik een stuk dood gras in mijn gazon.. O-)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Rob vd Hoeven schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:46:
Kwam toevallig vanmorgen een YouTube video tegen met een natuurlijk middeltje tegen muggen/vliegen/mieren. Hier issie: YouTube: Put This In Your House And You'll Never See Flies Or Mosquitoes Again
Schrijf je in plaats van kruidnagel 2-methoxy-4-(2-propenyl)fenol en in plaats van azijn ethaanzuur dan zou niemand het in zijn huiskamer willen hebben. :Y Natuurlijk middeltje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 12:32
citroen afwasmiddel help ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

HenkEisDS schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:15:
[...]

Schrijf je in plaats van kruidnagel 2-methoxy-4-(2-propenyl)fenol en in plaats van azijn ethaanzuur dan zou niemand het in zijn huiskamer willen hebben. :Y Natuurlijk middeltje....
Natuurlijk middeltje, het staat ook vaak op medicijnen. Maar het zijn meestal de natuurlijke middeltjes waar de meeste mensen allergisch voor zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
ammoniak in een plantenspuit doen en sproeien maar.
Burn motherfuckers!! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door tweakmember op 29-07-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:37
Ik gebruik mierenspul, blauwe vloeistof dat je in op een plateautje druppeld. Binnen een dag plateautje leeg, en mieren weg. En wat helpt is regelmatig het looppad onderbreken. Met een sopje allesreiniger. Afrikaantjes (de plantjes dus) in de buurt zetten, houden ze ook niet van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Voor als je nog tijd te veel hebt is dit wellicht een optie om een mooi kunstwerk mee te maken.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Casting a Fire Ant Colony with Molten Aluminum (Cast #043)

Had ooit een nog veel grotere gezien, maar die video kan ik niet zo snel terugvinden ;)

Edit: gevonden

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Giant Ant Hill Excavated

[ Voor 15% gewijzigd door PeacekeeperNL op 29-07-2022 16:07 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-05 22:35

MaNdM

1000-dingen-doekje

Ik gebruik deze bussen. Slangetje in een van de ingangen en spuiten tot het bij andere openingen eruit komt. Herhalen bij alle ingangen waar niks uit komt.

https://www.kruidvat.nl/k...fPXkfkoaxnPQaAp90EALw_wcB

Blijf dit zeer consequent herhalen zodra je er weer ziet lopen. Dan krijg je ze er wel onder. Dit spul werkt ook op contact dus op droge plekken kan je het ook op de vloer spuiten zodat ze er overheen lopen. Dan nemen ze het spul mee. Het blijft namelijk werken nadat het droog is.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 20:16
Wat echt helpt om ze niet binnen te l;aten komen is(wie kent ze nog?)Stuivers neer te leggen bij bijvoorbeeld de voordeur. Geen mier gaat er aan voorbij.
Was een tip van mijn moeder en werkt echt.
Wie geen stuivers heeft , koper(draad) werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:00

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bekertje limonade op de terassen zetten. Dan alleen nog een middel zoeken om wespen weg te krijgen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabuto
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-05 21:36
Mijn ouders hadden ook veel last van mieren, zeker toen ze in huis kwamen. Sinds ze koperen buizen langs de gevel hebben gelegd is er geen mier meer binnen gekomen.
Bij mij gebruik ik kaneelpoeder, dit strooi ik op de uitgangen, die gebruiken ze dan niet meer. Zo heb ik ze de uitgangen naar het einde van de tuin laten verplaatsen. Geen uitroeiing, maar het goed hanteerbaar houden.
Wij geen last van de mieren en de mieren zo min mogelijk van mij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Marzman schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:58:
[...]

Hoe groot was dat nest dan? Ik vraag me af of het zin heeft in een rijtjeswoning het hele nest te willen bestrijden.

De lokdozen werken hier wel goed, maar ik denk dat ik ze wel moet blijven plaatsen. Op zich ook niet zo erg als het dan onder controle is.
Dat vind ik lastig in te schatten, maar ging echt wel vele honderden, zo niet duizenden mieren. En dat onder meerdere tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:31
Ik gebruik borax vermengd met poedersuiker. Half om half in een pot, beetje schudden en op de nesten gooien, werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sommige vogels eten ook mieren denk ik, er komen regelmatig hele zwermen vogels in mijn tuintje. Het fijne is dat ze ook meteen het onkruid verwijderen.

Vanmorgen een hele zwerm mussen, maar die hadden meer interesse in de gftbak. Waarschijnlijk komen daar een dezer dagen een hoop maden uit. Het zijn de grotere vogels die het onkruid tussen de tegels uit trekken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:57

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Bij ons zat de een nest onder een stukje gras tussen de stenen/banden...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kCTgjs6wgdHHHAcYsz4s8zLCw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9xEyHE6f7Ye09FXE2D11ydi.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ja, net zoals met al het onkruid (of eigenlijk alles?)
Je moet het bijhouden.

Overigens, reken d'r maar op dat het volgend jaar terug komt.
Als je de eerste mieren ziet, meteen gaan strooien.

Als het al een grote colonie is, zie je dat ze na het strooien even weg zijn; maar daarna weer een andere voeg gevonden hebben.

Maar dat betekend dat je het goed doet; jij moet het langer volhouden dan de mieren.

Net zoals bij onkruid bestrijden, bijhouden is minder werk dan het volledig uit controle laten lopen en dan pas iets er aan gaan doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Accretion op 31-07-2022 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:56
Volgens mij heb ik nog niemand de 'aaltjes' zien noemen.
Werkt perfect tegen allerlei insecten plagen.
Is een natuurlijk middel.
Zelf paar jaar geleden gebruikt bij een torren invasie die alle planten opvraten.

https://www.google.com/se...-d&q=aaltjes+tegen+mieren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Plant een rij Afrikaantjes dicht bij je huis. Mieren, aaltjes, luizen hebben een bloedhekel aan deze plantjes en ze verbeteren ook nog de grond. Een massa bijen en vlinders krijg je er bij deze mooie bloemetjes gratis bij. :P

https://obetta.eu/afrikaantjes-tegen-ongedierte/

[ Voor 4% gewijzigd door Corrigan op 07-08-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 20:32
Marzman schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:58:
[...]

Kan niet spreken voor @Pannencouque in deze, maar mierennesten kunnen gigantisch worden.

Leuk Guinness world record feitje:
The largest recorded contiguous colony of ants in the world stretches 6,000 kilometres (3,700 miles) from northern Italy, through the south of France to the Atlantic coast of Spain, and is made up of a species of Argentine ant (Linepithema humile) introduced into Europe approximately 80 years ago.
Lang niet alle kolonies zijn dusdanig groot. Maar ook in Nederland zijn nesten zijn voor veel mieren al snel op zijn minst 1 of 2 meter diep. Een emmer kokend water enz. is dan ook leuk, maar geen definitieve oplossing. En ook in Nederland komen grote koloniën voor.

Lokdoosjes, gif, etc. is ook leuk, maar veelal natuurlijk ook gewoon dwijlen met de kraan open. Je blijft bezig. Je tuin inrichten waardoor het voor mieren minder interessant wordt op gebieden waar je ze niet wilt, scheelt potentieel veel hinder. Ook kun je er voor kiezen om ze juist naar een bepaalde hoek van de tuin te lokken met beplanting, weg van waar je zelf graag zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Rob vd Hoeven schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:46:
Van de week gedaan en helaas, ze schieten hysterisch van links naar rechts als ik spray om een paar minuten later vrolijk door te wandelen. Ook vloeren ermee schoonmaken lijkt geen effect te hebben.
Arjantje72 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:46:
Wat echt helpt om ze niet binnen te l;aten komen is(wie kent ze nog?)Stuivers neer te leggen bij bijvoorbeeld de voordeur. Geen mier gaat er aan voorbij.
Was een tip van mijn moeder en werkt echt.
Wie geen stuivers heeft , koper(draad) werkt ook.
Als de mieren hier een middelvinger hadden staken ze die op als ze via het koperdraad en de (oude) stuivers naar binnen lopen. Het lijkt wel alsof ze resistent tegen alles zijn.

Gelukkig worden de hoeveelheden minder dus het einde van het seizoen zal er aan komen maar ik kijk al op tegen volgend jaar. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
psychodude schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 18:54:
[...]

Kan niet spreken voor @Pannencouque in deze, maar mierennesten kunnen gigantisch worden.
Zo enorm was het niet. Maar ik heb diverse tegels weggehaald (uiteindelijk het hele terras van 5x3) en onder bijna elke tegel zat wel een deel van het nest, variërend van honderd eitjes tot duizenden. En dat was enkel aan de oppervlakte... We konden prima buiten zitten, maar soms waren het er wel echt veel.

Nu hebben we het terras met tegels op een betonnen ondergrond, de kans dat ze nu tussen de tegels naar boven komen is gelukkig klein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zijn bij jullie de mieren ook bijna helemaal weg? Of het lokdoosje heeft het allemaal gedaan of de mussen. Maar ik zie amper nog mieren.

Of is het mieren seizoen voorbij :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Hier is het nog niet voorbij. Ik heb een paar weken elke dag de deurpost schoongemaakt met het azijnwaterrecept van hierboven, de vloeren zeer regelmatig schoon gemaakt, twee keer per dag kokend water over alle nestingangen gegoten, HG X poeder op de routes, poedersuiker/bakpoedermix aan de andere kant van de tuin. Ze zijn niet weg te krijgen. Waar ze voorheen wel naar vaste plekken liepen is het nu wat meer chaotisch maar een uur na het schoonmaken zijn ze er gewoon weer op zoek naar zoetigheid.

Er zit denk ik nog wel wat in de tuin zelf en dat is vervelend want dat gaat ten koste van de planten. Maar ik word er echt leip van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik heb 2 jaar terug en vorig jaar onderstaande goedje gebruikt.
Dit jaar nog geen mier gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SXAsSgVqwqv7Ajp1JOt-Qjl2kc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDTkzB3KY376HmBnzGNIfdZV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HfkilYHGET9pP9elmcWtA-jGAoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGl0d0y7NjPmzeRBHyPDBfqq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door Ronald.42 op 18-08-2022 16:39 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat ik dit voorlopig moet bijhouden.
Heb wel het idee dat ze zich wat meer de tuin uit verplaatsen iig.
Ik probeer niet steeds hetzelfde middel te gebruiken vanwege gewenning/herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik blijf gewoon de mierenlokdoosjes plaatsen. Ik zie nog wel af en toe een mier maar het is echt veel minder :) Binnenkort maar nieuwe doosjes kopen voor het volgende mierenseizoen :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik gebruik Homegard mierengel, na vele poeders/sprays etc. geprobeerd te hebben. Dit is het enige middel waar ik de mieren iig van zie eten.
Het is vrij prijzig, maar het lijkt te werken.
Pagina: 1