Toon posts:

DMX X-Fire kaduuk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn Terratec DMX X-Fire 1024. Het probleem is het volgende:
In Windows kan ik geen geluid afspelen. Als ik dat probeer krijg ik de melding "MMSystem002 Er is een apparaatfunctie gebruikt die buiten het bereik van het systeem valt". In apparaatbeheer staat alleen Terratec DMX X-Fire PCI Accelerator" met een groot uitroepteken erbij. Als ik de eigenschappen van dat apparaat bekijk staat erbij vermeld: Dit apparaat functioneerd niet goed, of niet alle stuurprogramma's zijn geinstalleerd.
Er horen 4 apparaten in het apparaatbeheer te staan, de PCI Accelerator, Game Port, MPU-401 en nog 1'tje.
Het is een beetje vaag wanneer de problemen zijn begonnen. In de week dat de problemen voor het eerst optraden heb ik onder andere hier ISDN aangelegd en een ISDN kaart in de PC gezet en heb ook met de PC hiernaast een netwerkje aangelegd. Het heeft echter nog allemaal gewerkt nadat de ISDN kaart erin zat en het netwerk was geinstalleerd. Het laatste wat ik gedaan heb met de geluidskaart werkend is een mod geinstalleerd en gespeeld vanaf een CD-RW, maar ik vraag me af of dat er iets mee te maken heeft.
Enfin, nadat ik die mod geinstalleerd en gespeeld had en ik de PC afgesloten had en ik 'm later weer opstartte, merkte ik op dat er geen geluid gespeeld werd en toen ik bij apparaatbeheer keek waren 3 van de 4 apparaten behorend bij de geluidskaart verdwenen. Ik heb toen de kaart weggegooid bij apparaatbeheer en de drivers van de CD opnieuw geinstalleerd, het wilde echter niet baten.
Daarna is mijn moeder op de PC geweest en heeft Excel gedraaid, die merkte niets bijzonders aan de PC maar ze gebruikt nooit geluid.
De keer dat ik de PC bootte nadat mijn moeder erop was geweest, prompte Windows dat ik de driver CD erin moest doen en werden stuurprogramma's voor de 3 nog niet geinstalleerde apparaten gekopieerd, en het geluid werkte weer.
De keer daarna weer dat ik de PC opstartte was het geluid weer weg en de 3 apparaten waren weer verdwenen in apparaatbeheer. Daarna heb ik gebeld met de support afdeling van Terratec, die raadde mij aan de kaart in een ander slot te proberen wat ik heb geprobeerd, maar dat hielp niet, alleen het ene apparaat werd gevonden en de andere 3 niet. Ik heb toen ook nog geprobeerd alle PCI kaarten eruit te halen, daarna de geluidskaart weer te installeren maar het werkte nog steeds niet. Na nog een telefoontje naar Terratec heb ik de kaart naar mijn PC leverancier gebracht, die me na een week een nieuwe identieke kaart gaf. Deze heb ik vandaag geinstalleerd en ja, hij vond de 4 apparaten en het geluid werkte weer. Ik PC uitgezet, toen is m'n zus ff op de PC geweest en ook toen werkte het geluid. De keer daarop dat ik de PC startte was er geen beeld, geen geluid en er brandde geen lampjes op toetsenbord of muis. De PC reageerde niet op ctrl-alt-del, niet op reset en niet de aan uit knop. Toen heb ik de stekker eruitgehaald en er opnieuw ingestoken, toen bootte de PC wel normaal en werkte wederom het geluid. De keer daarna dat ik bootte met de nieuwe kaart was het geluid weer weg, en de 3 apparaten waren weer verdwenen uit apparaatbeheer !! Heeft iemand ENIG idee hoe het kan komen dat van de ene op de andere keer booten de kaart gewoon niet meer gezien wordt ? Kan de kaart doorgebrand zijn ? Er is niets aan te zien of te ruiken en alle andere PCI kaarten werken wel gewoon. Ook is het niet logisch te denken dat 'ie doorgebrand is omdat de vorige kaart na niet meer herkend te worden het nog wel 1x gedaan heeft.
Ik ben net met de kaart naar een vriend van me geweest die ook een DMX X-Fire 1024 heeft. We hebben de kaart in apparaatbeheer laten staan, PC uitgezet en zijn kaart verwisseld met de mijne. De PC gaf geen geluid, en hetzelfde probleem als hier. Toen hebben we zijn kaart weer teruggezet (zonder iets te veranderen in instellingen / IRQ's oid) en deed het geluid het wel weer. Het ziet er dus naar uit dat de kaart in deze PC op de een of andere manier stuk gegaan of opgeblazen is. Weet iemand hoe dat zou kunnen komen ? Ik heb nog 2 andere PCI kaarten die doen het nog wel gewoon.

Hier nog ff m'n systeem specs:
AMD Thunderbird 1 GHZ (niet overgeklokt)
Asus 7700 32 MB Pure
MSI K7T Pro2A met Via 4-1 4.28
Dynalink 128k PH ISDN adapter
Sitecom PCI fast ethernet adapter
Terratec DMX X-Fire 1024
256 MB Ram PC133
52x Samsung CDROM speler
Maxtor 30,3 Gig 7200 RPM HD
Oudere 8,1 Gig 5400 HD (merk vergeten)
Ik draai windows 98 1e editie.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:52
Ik zou dus je moederbord even na laten kijken :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
huh ik krijg een deja vu gevoel.... :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat m'n NIC en ISDN modem 't wel goed doen. De problemen zijn begonnen een weekie nadat ik m'n ISDN modem heb ingebouwd .. kan die geluidskaarten opblazen ?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
Op zondag 26 augustus 2001 19:26 schreef eXoR het volgende:
Het gekke is dat m'n NIC en ISDN modem 't wel goed doen. De problemen zijn begonnen een weekie nadat ik m'n ISDN modem heb ingebouwd .. kan die geluidskaarten opblazen ?
had je hier niet al een topic over geopent?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Mja klopt ging ff iets fout sorrys

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 15:54
<verkeerd gelezen>

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Pagina: 1