Recent heb ik een DECO XE 75 gekocht van TP-Link (3 pack).
Op dit moment heb ik alles als volgt geïnstalleerd:
SmartWifimodem (meterkast)
-UTP-1 -> DECO 1 utp-> DECO 2
..................DECO 1 utp -> DECO 3
-UTP -2 -> naar NEXT-MINI - SHIELD
DECO 2 en 3 zijn dus beide bedraad vanuit DECO 1.
Er lopen nu dus twee UTP kabels vanuit de Modem; eentje naar DECO 1 en eentje naar de NEXT-MINI/SHIELD (staat switch in de kamer)
Ik had begrepen dat de beste manier van aansluiten is om de Ziggo-modem in Bridge-modus te zetten? Op dit moment heb ik namelijk alleen de WIFI uitgezet op de modem.
Ik heb al redelijk wat doorgelezen alleen kom er net niet helemaal uit.
Van wat ik begrijp neemt in Bridge-modus DECO de functie van de modem over. Deze krijgt dan IP-adres adres en verdeelt het netwerk.
Echter kom ik op dit moment een UTP-uitgang te kort volgens mij.
Klopt het dat ik dit kan oplossen met een switch in de meterkast?
Dus kan krijg ik:
Ziggo-modem (=bridige)
UTP 1 -- DECO 1 -> SWITCH (.-> deco 2 /..3 + next/shield)?
En wat zijn achtereenvolgens de stappen die ik moeten nemen? Op de website van Ziggo heb ik een formulier gevonden dat ik kan invullen. Is dat het + bovenstaande aansluitignen realiseren en that's it?
Op dit moment heb ik alles als volgt geïnstalleerd:
SmartWifimodem (meterkast)
-UTP-1 -> DECO 1 utp-> DECO 2
..................DECO 1 utp -> DECO 3
-UTP -2 -> naar NEXT-MINI - SHIELD
DECO 2 en 3 zijn dus beide bedraad vanuit DECO 1.
Er lopen nu dus twee UTP kabels vanuit de Modem; eentje naar DECO 1 en eentje naar de NEXT-MINI/SHIELD (staat switch in de kamer)
Ik had begrepen dat de beste manier van aansluiten is om de Ziggo-modem in Bridge-modus te zetten? Op dit moment heb ik namelijk alleen de WIFI uitgezet op de modem.
Ik heb al redelijk wat doorgelezen alleen kom er net niet helemaal uit.
Van wat ik begrijp neemt in Bridge-modus DECO de functie van de modem over. Deze krijgt dan IP-adres adres en verdeelt het netwerk.
Echter kom ik op dit moment een UTP-uitgang te kort volgens mij.
Klopt het dat ik dit kan oplossen met een switch in de meterkast?
Dus kan krijg ik:
Ziggo-modem (=bridige)
UTP 1 -- DECO 1 -> SWITCH (.-> deco 2 /..3 + next/shield)?
En wat zijn achtereenvolgens de stappen die ik moeten nemen? Op de website van Ziggo heb ik een formulier gevonden dat ik kan invullen. Is dat het + bovenstaande aansluitignen realiseren en that's it?