Tegelvloer verboden - wat te doen met badkamervloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morika
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-03 19:37
Hoi Tweakers,

Ik wil de badkamer gaan renoveren, echter heb ik een probleem met de badkamervloer. In het huishoudelijke reglement staat dat het 'verboden is dat er in de woningen tegelvloeren worden gelegd. Een parketvloer mag wel worden gelegd als er voldoende geluidsisolerende maatregelen zijn getroffen.' Nu vraag ik me af - geldt dit ook voor ruimtes zoals badkamer? Want de vloer die er nu staat is ook van gewone tegels. Moet ik deze dan ook eigenlijk verwijderen? Kan ik hierdoor nu al in problemen komen met de VVE? :?

Iemand enige ervaring met een vergelijkbare situatie?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Even aan de VVE vragen?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Daar bedoelen ze tegelvloeren in de normale vertrekken mee. In de badkamer mag een tegelvloer vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morika
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-03 19:37
Dat wilde ik ook doen, maar ik was bang of ik nu al in de problemen zou komen als ik zou toegeven/aan ze laten weten dat ik al een tegels heb in de badkamer. Dus ik wilde eerst even anoniem internet om advies vragen haha

Acties:
  • +54 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Jazeker, je moet stiekum snachts de tegels er stuk voor stuk uit bikken en afvoeren. En vervolgens tapijt of laminaat in je badkamer leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

Morika schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:26:
[...]

Dat wilde ik ook doen, maar ik was bang of ik nu al in de problemen zou komen als ik zou toegeven/aan ze laten weten dat ik al een tegels heb in de badkamer. Dus ik wilde eerst even anoniem internet om advies vragen haha
Er is niks wettelijk verboden, dus het is een regel van je VVE. daar kunnen wij verder ook weinig zinnigs over zeggen :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:39
In natte ruimtes zoals de badkamer is vaak een uitzondering, ik moet de eerste appartement nog tegenkomen die geen plavuizen/tegels in de badkamer heeft.

Die regel is er van mocht er overlast komen van de onderburen van het constant lopen en stampen kunnen ze terugvallen op die regel, neem aan dat je geen rondjes gaat lopen in de badkamer.

Vraag het anders even na bij de VVE maar ik zou mij daar niet zo druk om maken zolang je het niet doortrekt in de gang/woon/keuken etc.

[ Voor 77% gewijzigd door mr_evil08 op 19-07-2022 22:32 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Het verbod op tegelvloeren in onder andere de woonkamer, gang en slaapkamer is er, omdat het te vaak overlast geeft.

De hoor en leefgeluiden worden dan onvoldoende gedempt. Daarnaast werkt een appartement, knappende palavuizenvloeren komen voor.

Een badkamer heeft daarentegen een tegelvloer gewoon nodig, wateroverlast door lekkage zit je ook niet op te wachten. Die tegelvloer in de badkamer vervangen mag geen probleem zijn en ernaar informeren kan geen kwaad.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19

Honesty

kattenneus!

Onze VVE heeft ook deze bepaling alleen geld die inderdaad niet voor de badkamer. Wij hebben gekozen om in de keuken ook keramische tegels te laten leggen wat ook geen probleem was. Geen tegels of parket heeft te maken met geluidsoverlast in de kamers, die vaak onder elkaar liggen.
Vraag me wel af wat de vve doet als je een slaapkamer ombouwt tot badkamer denk omdat je bjjna nooit de badkamer gebruikt dat het toegestaan is.

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Kom je lekker bijtijds achter. Je hebt de woning dus gekocht zonder het huishoudelijk reglement/splitsingacte door te nemen en te toetsen of wat je kocht hier aan voldeed?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08 20:50
mr_evil08 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:30:
ik moet de eerste appartement nog tegenkomen die geen plavuizen/tegels in de badkamer heeft.
Ehm… er zijn echt wel alternatieven hoor. Zo hebben wij op aanraden van een interieurdesigner gekozen voor PVC (douche is een kabine).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:39
Tompouce schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 06:43:
[...]

Ehm… er zijn echt wel alternatieven hoor. Zo hebben wij op aanraden van een interieurdesigner gekozen voor PVC (douche is een kabine).
Voor een badkamer is dit geen probleem mbt tegelvloer, niemand gaat lopen stampen/rennen door de badkamer deze regel zit erin vanwege overlast met contactgeluiden en dit speelt niet in de badkamer.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
heb je al bij buren gevraagd / gekeken wat die hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 14:07
mr_evil08 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:30:
In natte ruimtes zoals de badkamer is vaak een uitzondering, ik moet de eerste appartement nog tegenkomen die geen plavuizen/tegels in de badkamer heeft.
offtopic: wij hebben een hardhouten vloer in de badkamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:21

OmeJoyo

This is me

Die clausule gaat altijd over woon/leefruimtes en staat dus of daar naar verwezen of in het onderdeel dat over woon/leefruimtes gaat.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:25
[...]

Niet bang zijn, gewoon vragen. En zoals gezegd door anderen. Hoe zie je dat praktisch voor je? Parket in de badkamer?

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 20-07-2022 09:17 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 08:55
In Frankrijk heb je in oude hotels nog wel eens tapijt in de badkamer :'(

Dus het kan wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 18:26
Webgnome schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:17:
[...]

Niet bang zijn, gewoon vragen. En zoals gezegd door anderen. Hoe zie je dat praktisch voor je? Parket in de badkamer?
Parket mag ook niet :P
Het gaat bij die regels om vloeren die direct op het beton zitten. Een ondervloer die minimaal 10dB dempt is verplicht.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:05

D4NG3R

kiwi

:)

FireAge schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:28:

Echt 'tapijt' tapijt, of zo'n hoogpolige douchemat voor de wasbak? :D

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:49
RocketKoen schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:32:
[...]

Parket mag ook niet :P
Het gaat bij die regels om vloeren die direct op het beton zitten. Een ondervloer die minimaal 10dB dempt is verplicht.
Van wie niet? TS geeft zelf aan dat dit wel mag.
Geluidsisolatie kan prima met parket.

[ Voor 5% gewijzigd door vassago op 20-07-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

D4NG3R schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:33:
[...]

Echt 'tapijt' tapijt, of zo'n hoogpolige douchemat voor de wasbak? :D
In Engelse hotels ook regelmatig gezien, hoogpolig tapijt in de badkamer. Echt tapijt.
En dan 'kitranden' van 4-5 cm.

Maar goed, de rest van het antwoord is al gegeven lijkt me.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjidory
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 10:25
Ik zou me er niet echt druk over maken. Het lijkt mij erg sterk dat ze hier moeilijk over doen.

Hier (appartement bouwjaar 2020) staat dit er ook in en het is standaard opgeleverd met een betegelde WC en Badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

FireAge schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:28:

Ik heb boven heel wat oude Britse dorp-pubs geslapen, waar tapijt in de badkamer ook bijna standaard is :) Praktisch puntje is alleen wel dat je na twee stappen je voeten weer kunt schoonmaken.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:31

Stoney3K

Flatsehats!

Olympialooping schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:26:
Jazeker, je moet stiekum snachts de tegels er stuk voor stuk uit bikken en afvoeren. En vervolgens tapijt of laminaat in je badkamer leggen.
Hou het dan bij vinyl, dat dweilt tenminste nog een beetje fatsoenlijk. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-08 14:20

mark-k

AKA markkNL

Gewoon een vloeistofdichte garagevloer laten storten, lekker makkelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:31

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Als je gaat renoveren zou je misschien ook een ligbad kunnen plaatsen die mooi verdiept in de vloer ligt.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19

Honesty

kattenneus!

Nijl schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:14:
Als je gaat renoveren zou je misschien ook een ligbad kunnen plaatsen die mooi verdiept in de vloer ligt.
Liefst de kuip dan onder het plafond van de buren?

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-08 13:47

M2M

medicijnman

En dan mooi met strak laminaat afwerken zeker >:)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:36

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
M2M schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:55:
En dan mooi met strak laminaat afwerken zeker >:)
vergeet de ledstip niet.. :+
Pagina: 1