Windows 11 vind geen wifi netwerk tijdens installatie op hp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb een nieuwe HP Envy 17 inch laptop met standard windows 11 op en omdat er zoveel onnodige software voorgeïnstalleerd is, wilde ik er een clean windows 11 op installeren.
Maar na een eerste herstart tijdens de installatie van windows kom ik in het scherm dat ik een wifi netwerk moet selecteren om verder te gaan.
Maar het probleem is dat er geen wifi netwerk verschijnt in het venster en ik kan dit niet omzeilen tijdens de installatie van windows.
Dus nu zit ik vast en kan ik niets met de laptop doen.
Weet er iemand een oplossing?

Beste antwoord (via Marc19700 op 19-07-2022 23:02)

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:43
@RedNas74 : zo een usb wifi dongle werkt dan wel probleemloos tijdens de windows installatie?
Want ik dacht dat daarvoor misschien ook driver software moest geïnstalleerd worden?
Dan moet ik een usb wifi dongle bestellen, want ik heb er geen in huis.
[/quote]

Ja dongle werkte zonder installatie. Was een oude van Aliexpress. Ooit gekocht voor iets van 3 euro. Is op basis van een ralink chip.

Dit kan je overigens ook nog eens proberen: https://pureinfotech.com/...ction-install-windows-11/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:47
Steek een netwerk kabel tijdens de install in de laptop, zo worden alle laatste drivers tijdig opgehaald van internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:22
Even zoeken op het web, er zijn zeker methodes om verder te kunnen tijdens de installatie.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
Ik had hetzelfde probleem met een laptop zonder ethernet. Heb er een oude wifi dongle ingestoken en daarmee de installatie voltooid. Daarna na de installatie de driver van de wifi van de laptop geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
@pennywiser:deze laptop werkt alleen via wifi.

@RedNas74 : zo een usb wifi dongle werkt dan wel probleemloos tijdens de windows installatie?
Want ik dacht dat daarvoor misschien ook driver software moest geïnstalleerd worden?

[ Voor 44% gewijzigd door Marc19700 op 19-07-2022 22:11 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
[/quote]

Ja dongle werkte zonder installatie. Was een oude van Aliexpress. Ooit gekocht voor iets van 3 euro. Is op basis van een ralink chip.

Dit kan je overigens ook nog eens proberen: https://pureinfotech.com/...ction-install-windows-11/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:50
Of gebruik Rufus daarvoor:
Rufus:Create bootable USB drives the easy way
Version 3.19 (2022.07.01)

Add a new selection dialog for Windows 11 setup customization:
Secure Boot and TPM bypass have now been moved to this dialog
Also allows to bypass the mandatory requirement for a Microsoft account on Windows 11 22H2
(NB: Network MUST be temporarily disabled for the local account creation to be proposed)
Also add an option to skip all collection questions (Sets all answers to "Don't allow")
Also add an option for setting internal drives offline for Windows To Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
@RedNas74 : SUPER Bedankt, die tip om het wifi netwerk te omzeilen tijdens de installatie werkt.
De windows installatie is nu voltooid.
Nu even de wifi driver gaan downloaden van de hp site via een andere pc en dan werkt wifi hopelijk op mijn nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
Het is gelukt.
Zojuist de wifi driver van de laptop geïnstalleerd en nu werkt internet op de laptop.
Nu kan ik alle andere nodige drivers van de laptop installeren.
Nogmaals super bedankt iedereen om me te helpen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:59

mjl

Ugh

Marc19700 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:36:
@RedNas74 : SUPER Bedankt, die tip om het wifi netwerk te omzeilen tijdens de installatie werkt.
De windows installatie is nu voltooid.
Nu even de wifi driver gaan downloaden van de hp site via een andere pc en dan werkt wifi hopelijk op mijn nieuwe laptop.
Je kan ook de optie kiezen om een Enterprise versie te installeren, dan kan je ook zonder netwerk en microsoft account installeren, dan na installatie de Home of Pro key invullen en activeren... Zo heb je dan alsong een windows Pro met een lokaal account.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@mjl schreef: Je kan ook de optie kiezen om een Enterprise versie te installeren,
offtopic:
je kunt ook naar de mediamarkt hollen en een macbook kopen, of een chromebook, of je maakt op een andere pc een installatie-stick voor ubuntu of een andere lilnux distro naar keuze en hoopt dat die toevallig wel alle hardware ondersteunt ... of je laat je hele pc weg en gaat buiten een rondje fietsen, 't was vandaag redelijk mooi weer (op een paar buien na)...

Maar nu even serieus... waar was de bump van een bijna 3 maanden oud topic nou precies voor nodig???
Pagina: 1