Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitefinish
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-06 21:15
Goedendag,

*nogmaals een poging aangezien mijn vorige topic niet genoeg info bevatte*
Recentelijk ben ik verhuisd en heb ik mijn Sonos Beam en Samsung The Frame tv meegenomen naar het nieuwe huis.
In het oude huis was er een 'tv meubel' waarop de beam stond en daarbij de tv tegen de muur

In het nieuwe huis willen wij graag alleen de tv tegen de muur hebben hangen om "the frame' echt tot zijn recht te laten komen zonder een speaker bar oid eronder te hebben staan.

Is het mogelijk om de beam draadloos met de tv te verbinden?
Wat ik via youtube en google kan vinden is dat het vooral via de HDMI Arc kabel gaat.
Alternatief is een opti kabel. Echter dit is niet passend voor mij omdat ik dan nog steeds een kabel heb tussen de beam en de tv.

Echter waar ik naar opzoek ben is blue tooth of wifi. Juist als ik kijk naar Sonos one speakers zijn die allemaal via de wifi verbonden en geen 'hard wire'.
Is er iets op de markt om de beam in een soort wifi te converteren.

Uiteindelijk heb ik het idee om de Sonos beam onder de bank te leggen om toch een beetje surround idee te krijgen, maar toch een 'strakke muur'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Volgens mij kan de Beam (maar eigenlijk ook de meeste, zo niet alle systemen) alleen verbinden met de TV via Optical of HDMI (ARC of eARC). Misschien dat er ergens converters zijn die hdmi kunnen omzetten naar iets wat de beam snapt.

Daarnaast is een speaker onder de bank leggen w.s. geen goed idee voor een goede geluidservaring. De Beam is juist een speaker die voor een correcte positionering van het geluid gelijk moet lopen met de TV.

Ik denk dat je dan mogelijk zelfs een betere ervaring gaat krijgen door de beam niet te gebruiken en de matige build in audio kan gebruiken. Maar ook dat zal geen goede ervaring zijn ben ik bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-06 23:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Technisch gezien kan je natuurlijk prima een goot frezen en een hdmi kabel onder de plint laten lopen tot onder de bank. Lekker geluid is een ander ding, want de Beam is juist ontworpen voor onder de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Marmitek heeft volgens mij wel wireless hdmi kits. Geen ervaring mee overigens. Maar die zul je ook ergens moeten verstoppen. En dan nog, je wil die Beam onder de bank leggen. Geen idee wat voor ervaring je daarmee denkt te bereiken; dat gaat toch voor geen meter klinken. Als je die superstrakke look wil, zou ik je adviseren om die Beam simpelweg niet meer te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitefinish
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-06 21:15
Bedankt voor de adviezen, ik ga hier verder over nadenken