3 aparte beeldschermen stabiel krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-07-2022
Hoi hoi,

Ik kamp met het volgend probleem:

Ik heb drie schermen: één 4k 120hz tv, één 1080p 144hz hoofdscherm en één 1080p 60hz hulpscherm.
Wanneer ik één van die drie uitschakel, raakt de hele pc in de war. soms tot errors (blauw scherm) toe.

Ik heb een eerdere topic geplaatst. (Ik wou mijn tv en hoofdscherm dupliceren voor het gemak, dit kon dus niet blijkbaar) Daar werd duidelijk dat in ieder geval de resoluties goed moesten staan. Dit helpt inderdaad met switchen tussen schermen. Gaat allemaal heel snel. Lost dit probleem helaas niet op.

Het probleem vooral nu is: Wanneer één of twee scherm(en) niet aanstaa(n/t), het hoofdscherm er niks meer van snapt. Is er nu wel een scherm aan de linkerkant waar de muis naartoe kan? Moet ik nu het scherm verdubbelen zodat je het beeld op beide schermen ziet? (dit zijn vragen die mijn pc stelt haha).

Wat ik graag wil is: Wanneer één of twee scherm(en) uitstaa(n/t), de pc dit herkent als uitstaan en niet als een "dood" scherm waar een muis naartoe kan. Het maakt het zo instabiel, terwijl ik net een upgrade heb gedaan naar een 3060. Ik had verwacht dat een sterkere GPU dit ''sneller'' door zou hebben ofzo, SIKE!.

Wat ik tot nu toe gedaan heb is dat ik mijn tv op "niet herkennen van hdmi" heb ingesteld. Dit verandert niks. Dupliceren of uitbreiden maakt niks uit. Het blijft gewoon kutten wanneer ik 1, 2 of 3 schermen aan heb staan. Overigens niet wanneer alle drie de schermen samen opstarten.

Ik heb een Ryzen 3700x en een 3060 van MSi. Mochten jullie meer willen weten qua specs, laat maar horen.

Joejoe!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 19:19
Draai je op alle schermen dezelfde resolutie?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
Ik heb een eerdere topic geplaatst. (Ik wou mijn tv en hoofdscherm dupliceren voor het gemak, dit kon dus niet blijkbaar) Daar werd duidelijk dat in ieder geval de resoluties goed moesten staan. Dit helpt inderdaad met switchen tussen schermen. Gaat allemaal heel snel. Lost dit probleem helaas niet op.

Nee, Alles individueel.

[ Voor 87% gewijzigd door Gimalo op 19-07-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heb je alle schermen aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 18:38
Gimalo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:01:
..de pc dit herkent als uitstaan en niet als een "dood" scherm waar een muis naartoe kan.
Bedenk je wel dat je met 3 schermen op 1 videokaart 7 verschillende configuraties hebt waar schermen aan of uit kunnen staan in "extended" mode, én nog eens 7 voor de stand 'dupliceren'.
Als 1 van je schermen in standby schiet, dan zit de gpu waarschijnlijk nog in de mode dat ze alle drie in één extended desktop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
4k met hdmi 2.1, en beide 1080p schermen met display ports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
Bedenk je wel dat je met 3 schermen op 1 videokaart 7 verschillende configuraties hebt waar schermen aan of uit kunnen staan in "extended" mode, én nog eens 7 voor de stand 'dupliceren'.
Als 1 van je schermen in standby schiet, dan zit de gpu waarschijnlijk nog in de mode dat ze alle drie in één extended desktop zitten.
Kan ik hier iets aan veranderen zodat dit wel soepel verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:30

Kabouterplop01

chown -R me base:all

gebruik je standaard drivers of de drivers van de fabrikant van de videokaart en/of de monitoren?
(soms heeft een monitor zelfs drivers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
drivers van de tv en gpu zijn up to date. Ik download ze voor de gpu gewoon via geforce experience. De andere twee schermen hebben geen drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Probeer niets te regelen via de Nvidia control panel maar alles via Windows. Ik heb ook 3 schermen alles via DP aangesloten en zodra ik 1 scherm uitschakel begint alles te knipperen/verschuiven etc.

Als ik ook maar iets via de Nvidia CP regel kan ik 10 seconden wachten tot ik gebruik kan maken van mijn pc omdat alle schermen dan gaan knipperen... Tot alles ok is, werkelijk waardeloos. Het is zelfs zo dat na een recente update van Nvidia mijn pc soms hangt als de schermen uit standby komen en ik gewoon een harde reset moet doen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier een setup met een 4K TV op HDMI, en 2 4K monitoren op displayport op een 3070ti. Redelijk gelijkend met jouw setup.

Wat ik heb gedaan, is mijn hoofdscherm in het midden gezet, secundaire scherm links ernaast en de TV rechts. De TV staat niet altijd aan, maar omdat die rechts staat (en niet tussen de 2 schermen in bijvoorbeeld) valt het mee met verschuiven.

Ik heb verder niets gedaan aan de instellingen in het Nvidia control panel. En ik heb het idee dat als ik hoofdscherm niet in het midden zet, het dan meer verspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
Bij mij staat de tv links en het hulpscherm rechts. Dus redelijk gelijk aan hoe jij het hebt staan.

Het is vooral hinderlijk wanneer de tv uitstaat, omdat die dan soms wordt gezien als hoofdscherm waardoor alles wat ik aanklik op de taakbalk op de tv verschijnt. Dan moet ik eerst de tv aanzetten en alles weer terugschuiven naar het hoofdscherm.

Wat betreft Nvidia CP ervaar ik daar geen problemen mee. Het doet alles soortgelijk aan Windows. Wel herken ik het crashen. Zou het kunnen zijn dat recente gpu driver updates het veroorzaakt? Dat een downgrade bijvoorbeeld zou kunnen helpen?

[ Voor 26% gewijzigd door Gimalo op 21-07-2022 20:59 ]

Pagina: 1