Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:00
Mijn vraag
Vandaag was ik net een tft game aan het starten met wat vrienden toen net bij het loadingscreen het scherm van mijn pc ineens raar werd (grootste deel was zwart met hier en daar nog wat verkleurde tekens).

Ik heb dus mijn computer maar herstart, waarna ik een paar keer nog in het windows login scherm terecht kwam. Elke keer als ik probeerde in te loggen kreeg ik een blue screen met de error WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR.

Niet veel later kwam ik niet meer verder dan de bios en kan ik dus windows niet meer in.

Ik heb ook gevoeld dat het plaatje voor de ssd ook erg heet was, ik verbrande mijn vingers er aan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
SSD naar mijn expension card verplaatst en terug geplaatst. Helaas geen verschil gemaakt.

Verder staat er in de BIOS ook dat de nvme schijf 0gb groot is.

Edit: hij poste hem voor ik klaar was. Ik kon de ssd niet in selectie vinden.

ssd:
Gigabyte Aorus Gen4 SSD 1TB

ASUS ROG Crosshair VIII Formula

[ Voor 18% gewijzigd door peize9 op 19-07-2022 18:52 ]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Heb je met een ander schijf kunnen testen?
En heb je al geprobeerd om te starten vanaf een usb-drive (boot-stick).
Heb je ram-sticks een voor een kunnen testen? (verkleurde tekens kunnen een teken zijn van een defecte ramgeheugen en/of videogeheugen of een corrupte driver).
Voor het testen van RAM-geheugen zijn er software beschikbaar. bbjv. MemTest86 (zet deze op een bootable usb-stick).

Dit heeft zoveel redenen.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:00
MedionAkoya schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:21:
Heb je met een ander schijf kunnen testen?
En heb je al geprobeerd om te starten vanaf een usb-drive (boot-stick).
Heb je ram-sticks een voor een kunnen testen? (verkleurde tekens kunnen een teken zijn van een defecte ramgeheugen en/of videogeheugen of een corrupte driver).
Voor het testen van RAM-geheugen zijn er software beschikbaar. bbjv. MemTest86 (zet deze op een bootable usb-stick).

Dit heeft zoveel redenen.
Hij boot wel de bios in verder, hij komt niet het OS in. Het is geen RAM probleem.

Ik heb nu net HirensBootPe ff op een stick gezet en die doet het nu ook. Crystal disk ziet de drive, Health status is bad, Temp sensor van de drive blijkt wel te werken, met 30 graden er op nu.

Ik denk dat er dan toch echt wat mis is met de schijf en ik deze retour zal moeten doen.

Even een belangrijke vraag dan, is het wel goed als ik de ssd in een slot op het mobo doe? Het werd net dus erg warm en dat lijkt me niet goed. Ik heb namelijk ook een Asus PCIe expansion card voor 4 m.2 ssds.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

peize9 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:28:
[...]

Hij boot wel de bios in verder, hij komt niet het OS in. Het is geen RAM probleem.

Ik heb nu net HirensBootPe ff op een stick gezet en die doet het nu ook. Crystal disk ziet de drive, Health status is bad, Temp sensor van de drive blijkt wel te werken, met 30 graden er op nu.

Ik denk dat er dan toch echt wat mis is met de schijf en ik deze retour zal moeten doen.

Even een belangrijke vraag dan, is het wel goed als ik de ssd in een slot op het mobo doe? Het werd net dus erg warm en dat lijkt me niet goed. Ik heb namelijk ook een Asus PCIe expansion card voor 4 m.2 ssds.
Ik denk dat je SSD inderdaad aan het overlijden is.
Heb je nog gegevens die je nog wil veiligstellen?

En
Kan je een screenshot van Crystaldisk met ons delen.

Trein?