(rail)verlichting monteren na plaatsing keuken? (gewicht)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 10:51
Aankomende maandag krijgen wij een nieuwe keuken geleverd met een 8MM (60-65CM diep) werkblad van Dekton en lades van 90cm - 100cm over de gehele keuken. De leverancier van de keuken heeft ons verteld dat je eigenlijk niet op het werkblad mag staan, en ook niet op het tijdelijke werkblad dat er in komt te liggen voordat ze de 100% kloppende maten hebben voor het Dekton blad.

Nou zijn we al een tijdje aan het kijken naar railverlichting echter hebben we tot op heden nog geen knoop doorgehakt over welke het dan moet worden (mede ook omdat ik misschien voor de nieuwe Philips Hue rails wil gaan).

Nu loop ik het op het allerlaatste moment echter toch nog tegen de volgende uitdaging aan;

Kunnen we de railverlichting uberhaupt nog monteren als de keuken al is geplaatst (en deze ongeveer in het midden van het werkblad moet komen te hangen) ?

Is er een manier om toch gaten te boren in het betonnen (2.40m hoog) plafond zonder de keuken te beschadigen? Zelf zat ik te denken aan een steiger met uitwijkconsole maar ook deze moet uiteraard ergens op rusten --> de keuken.

Heeft iemand hier nog goede ideeen voor of moet ik toch halsoverkop wat bestellen en installeren voor maandag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-05 22:58

M2M

medicijnman

Het werkblad is wel erg dun. Als je daar met vol gewicht op gaat staan en bovendien kracht gaat zetten met een betonboormachine, kan ik mij best voorstellen dat dat niet gezond gaat zijn voor het keukenblad. Maar het lijkt mij sterk dat je er met een keukentrapje dat ernaast staat, niet hangend bij komt. Comfortabel is anders, maar die 30 centimeter moet toch te overbruggen zijn.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:47

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ik zou een houten plaat of twee over de keuken leggen en daarop staan.
Je blad rust op de kasten, en met houten platen verdeel je het gewicht over je 8mm keukenbladje heen.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:04
Toevallig heb ik vorig weekend ook railverlichting geïnstalleerd.

Kom je er staand op een ladder niet bij? Anders een spaanplaat o.i.d. op het aanrecht leggen. Ik ben altijd wel voor een professionele aanpak, maar om nou een steiger op te gaan zetten hiervoor klinkt een beetje overdone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hoe is de keuken geplaatst dan? Anders twee trappen neerzetten, plank er tussen, en daar op staan?

je kan ook de schuifpui openzetten, en dan met een hoogwerker naar binnen rijden...

[ Voor 32% gewijzigd door NeFoRcE op 19-07-2022 15:07 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
Ja 8MM is dun maar blijkbaar is dat normaal tegenwoordig, in ieder geval met Dekton. Je hebt het wel dikker maar goed dat is nu helaas niet meer aan de orde (wel nog geprobeerd overigens maar vrouwlief vond het het geld niet waard).

Die houten planken, of iets dergelijks, over het werkblad heen is inderdaad een goed idee en ook iets waar de keukenboer nog op hintte (maar uiteraard alles op eigen risico enzovoort). Een steiger leek mij hierbij een goede, aldanniet dure, oplossing ware het niet dat die console ook gewoon op het keukenblad rust.

@NeFoRcE De keuken is nog niet geplaatst, dat gebeurd dus maandag. Het word een grote U met een klein schiereiland. Onze schuifpui zit aan een kant met water waarbij ik dus ook geen kleine hoogwerker naar binnen krijg.

Maar goed, als ik de reacties zo lees zouden de meesten dus gewoon op de keuken gaan staan.

[ Voor 13% gewijzigd door no00waa op 19-07-2022 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:56
no00waa schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:35:
Maar goed, als ik de reacties zo lees zouden de meesten dus gewoon op de keuken gaan staan.
Ik zou gewoon naast de keuken op een trap staan en mijn arm uitsteken.

Je hoeft er toch niet recht onder te staan om een gaatje te boren? Liever niet zelfs, want dan valt het gruis in je gezicht.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
Xander schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:38:
[...]

Ik zou gewoon naast de keuken op een trap staan en mijn arm uitsteken.

Je hoeft er toch niet recht onder te staan om een gaatje te boren? Liever niet zelfs, want dan valt het gruis in je gezicht.
Daar heb je inderdaad een goed punt, ik zal moeten kijken hoe makkelijk dat recht gaat met een gestucte betonnen plafond maar dat goed je moet wat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankSpin
  • Niet online
Vaak ben je te bang :-)

Ik heb toen het eiland was geplaatst, een gips plafond verwijderd en verlaagde koof gebouwd inclusief afzuiging. Denk dat een rail verlichting dan ook wel goed komt.

Verhuisdekens op je eiland leggen en ook laten overhangen op je corpus. Paar platen board kopen welke je ter bescherming op de dekens legt.

Twee trappen aan beide zijden van je eiland zetten. Uitzetten met een lijn laser. Een man boren en andere er bij met de stofzuiger

En als je vloer al in de keuken ligt, ook even wat onder je trappen leggen

[ Voor 7% gewijzigd door FrankSpin op 19-07-2022 17:08 ]

Pagina: 1