Ik zoek een televisie voor in de chalet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Ik zoek een?
50~55 inch - 4K televisie voor in mijn chalet
Wat heel belangrijk is dat de televisie zo weinig mogelijk reflecties weergeeft aangezien er heel veel ramen in de buurt zijn

Wat is je budget?
max ong. 2000~2500 euro, liever minder :-)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- TV kijken via kabel
- Series/ Films kijken via Nvidia Shield TV Pro ook in 4K
- HDR is geen prioriteit
- Formule1, Voetbal kijken

- Ik zou er ook mijn Sonos Beam Black op willen aansluiten voor geluid (heb ik reeds)

Wat heb je zelf al gevonden?
- Op de moment zou ik overwegen voor een Samsung Neo QLED te nemen aangezien ze adverteren op betere helderheid en reflectie coatings

- 2022 modellen 50QN90B en 55QN90B zijn wss de beste in die prijsklasse maar ook veel duurder
- 2021 modellen 50QN92A en 55QN92A lijken volgens reviews zeer dicht te komen bij de 2022 modellen en veel betere prijs als je er nog vind?

Welke vragen heb je hier nog over?

- Thuis heb ik sinds 4 jaar een LG OLED 65" en die heeft zeer veel last van reflecties waardoor ik bij donderke beelden weinig kan zien en dat irriteert mij enorm
- Is dit bij de laatste generaties OLED ook nog zo of hebben bepaalde merken ook goeie filters/matte schermen?
- Ik lees ook wel van velen dat ze geen Samsung aanbevelen door slechte/weinig updates & reclame & geen ondersteuning voor Dolby Vision maar wat is er een beter alternatief?

Alvast bedankt voor het meedenken!

[ Voor 4% gewijzigd door DorkoTheBeast op 19-07-2022 14:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:05
Hou er rekening mee dat de reflectiefilter wordt toegepast vanaf 55'' bij de door jou genoemde Samsung modellen.

De Sony A8xJ heeft een semi-glossy afwerking, dit scheelt een aardige slok op de borrel. Afhankelijk van jouw kijkgedrag (voornamelijk in de avond of overdag) wellicht de betere keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
55" gaat het sowieso worden. Had ook al gemerkt dat onder 55" bij veel merken soms mindere specificaties geleverd kunnen worden.
Gisteren gaan kijken naar Mediamarkt maar in zo'n winkel is het moeilijk beoordelen... Ze raden mij de Samsung S95B aan Oled en toch veel helderder...natuurlijk weer de duurste

Zal die Sony A8xJ reeks eens bekijken...Alvast bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Samsung The Frame QLED was wel heel goed tegen reflecties maar is meer om tegen de muur te bevestigen en dat gaat niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Damn 55" gaat het dus niet worden... max 50" omdat die anders niet past op het meubel en dan zijn ineens een pak minder opties ☹️

Samsung 50qn9xa is redelijk goedkoop als je er eentje vind maar zou liever Oled hebben voor de kijkhoek en er zit ook geen reflectie film op onder 55" (we zullen beide schuin kijken naar het scherm en er is wel wat lichtinval (zeker na de middag).

LG 48C2 is een optie maar blijkbaar onder 55" zijn de schermen minder helder.... deze is ook meer afgestemd op gamen en dat interreseert me niks... wil enkel puur voor films, series en F1.

Sony A90K is er ook nu maar nog geen reviews (zou ook dat LG EVO paneel gebruiken) en heeft ook google TV OS wat ik beter vind...Ook processing zou beter op een Sony zijn volgens de winkel.
Hij is op de moment wel wat duurder dan de LG.

Zijn er nog goeie/betere alternatieven, liefst 50" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Waarom is 42 of 46 geen optie? Hoe ver zit je ervandaan? De ene chalet is de andere niet :)

Ik ben normaal ook van de “hoe groter hoe beter”, maar ik heb op op de camping gewoon een afdankertje van 37” staan. Ik ben daar niet om TV te kijken maar om van het mooie weer te genieten.

Maar misschien heeft jouw chalet een andere gebruiksfunctie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Ik heb er op de moment een 43" staan en vind deze te klein...ben thuis een 65" oled gewoon en hou ervan om een mooie/goede tv te hebben op de chalet.
Pagina: 1