Aankoop advies gevraag (gaming) monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek een gaming monitor omdat mijn huidige monitor morgen terug gaat naar werkgever. Wil meteen een goeie kopen waar ik ook mee kan gamen en moet er sowies ook mee kunnen werken. Ben een programmeur van beroep.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik zit zelf te denken rond de 400 euro max 500.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Heb daar niet echt een voorkeur voor, maar zag deze staan vond het opzich wel een goeie:
pricewatch: ASUS TUF Gaming VG27AQL1A Zwart

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Mijn systeem is redelijk oud, die gaat geleidelijk geupgrade worden wanneer precies weet ik niet. Hoop dit jaar nog. Dit zijn de specs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KW_gBSSsljd8uGi6F-IhLJxkF78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1XoHve6KponggPhoxtvTLe7V.png?f=fotoalbum_large

Voeding is 520Watt van corsair
Videokaart is een MSI GeForce GTX 650 Ti BOOST on GK106 GPU.

Viel me op dat de monitor die ik hier heb toegevoegd TUF heeft. Moet het dan ook icm een TUF videokaart of maakt dat niet uit?

Alvast bedankt!

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Beste antwoord (via Yustme op 24-07-2022 13:31)

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Let op dat als je videokaart je spellen niet aankan op de resolutie van je monitor, je de keuze hebt om of ze in een klein venstertje te spelen, of ze te laten upscalen tot een wazig geheel. Waarschijnlijk wil je tegelijk je systeem gaan upgraden.

De monitor die je op het oog hebt vind ik niet bijzonder voor de prijs. Ik zou zelf voor de pricewatch: LG UltraGear 27GP850-B Zwart gaan en het uitgespaarde geld toevoegen aan je systeemupgrade-budget. 4K kan je ook overwegen, dat is misschien fijner voor je werkzaamheden en programma's schalen lekkerder op naar 4K dan naar 1440p. Maar een hoge refreshrate is voor gaming natuurlijk weer interessant.

Alle reacties

• XanderTheDev
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-01 11:23
Je bent programmeur. Wat voor een, ben je een game developer, software developer of iets anders? En als je een game developer bent (of iemand die A.I. maakt) maak je dan bijvoorbeeld 3D spelletjes met realistische graphics zoals raytracing en als je met A.I bezig bent, ben je dan met een A.I. bezig die bijvoorbeeld heel realistische dingen probeert na te maken zoals bijvoorbeeld bepaalde graphics zoals raytracing waarvoor je dus alles duidelijk moet kunnen zien wat de A.I. maakt? Want als je niet persé heel hoge details hoeft te zien om te zien hoe het eruit ziet kan je ook een 1080p lcd monitor krijgen met 60hz(of 120hz als je bijvoorbeeld een high performance game wil maken) dat hoeft dan ook echt niet rond de 400 euro. En je vraag als je een speciale GPU nodig hebt voor bepaalde monitors, nee niet persé, maar natuurlijk als je bv. 4k gaat runnen met je GPU dat wel aan kunnen, maar je hoeft bv. niet een speciale TUF GPU, TUF is gewoon een gaming merk die allemaal spul verkoopt is niet of zo dat het zijn eigen ecosysteem is.

• Yustme
Dag XanderTheDev,

Ben een webdeveloper, ik doe niks qua games ontwikkelen. Maar wil wel kunnen gamen.

Het moet trouwens een 27 inch scherm worden.

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• gevulde koek
Wat voor spellen denk je erop te willen spelen? Gezien de leeftijd van je PC is 1440p/170Hz nogal overdreven.

• Yustme
Gevulde koek,

Meest recente spelen op den duur.
Mijn systeem due moet nog geupgrade worden.
Maar dan wil ik wel een monitor hebben die er al op voorbereid is.

Monitor kopen is op dit moment echt urgent.

[ Voor 69% gewijzigd door Yustme op 20-07-2022 04:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• gevulde koek
Let op dat als je videokaart je spellen niet aankan op de resolutie van je monitor, je de keuze hebt om of ze in een klein venstertje te spelen, of ze te laten upscalen tot een wazig geheel. Waarschijnlijk wil je tegelijk je systeem gaan upgraden.

De monitor die je op het oog hebt vind ik niet bijzonder voor de prijs. Ik zou zelf voor de pricewatch: LG UltraGear 27GP850-B Zwart gaan en het uitgespaarde geld toevoegen aan je systeemupgrade-budget. 4K kan je ook overwegen, dat is misschien fijner voor je werkzaamheden en programma's schalen lekkerder op naar 4K dan naar 1440p. Maar een hoge refreshrate is voor gaming natuurlijk weer interessant.

• Yustme
Gevulde koek,

Top, heb je meerdere opties waar ik uit kan kiezen, of zeg je dit is de beste?

• gevulde koek
Monitoren uitkiezen is een flink karwei omdat je aan de specsheet van de fabrikant niet veel hebt. Je moet uitgaan van technische recenties zoals op rtings.com of enkele reviewers zoals hardware unboxed. De IPS-monitoren van LG zijn al jarenlang populair voor gaming, en zou mijn eerste keuze zijn. Andere merken zoals Dell verkopen de panelen van LG ook onder hun eigen merk. Verder is er nog de Odyssey van Samsung die een gekromd VA-paneel heeft: pricewatch: Samsung Odyssey G7 (G75TQSR) 27" Zwart maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Ultrawide is ook iets dat je kan overwegen als je je scherm voor werkdoeleinden gebruikt.

• Yustme
Nee curved schermen vind ik niks.
Maar due LG die je poste heeft nogal wat negatieve review, en slurpt best wat stroom zag ik.

• gevulde koek
Stroomverbruik is o.a. afhankelijk van de helderheid die je instelt. De LG is juist aan de zuinige kant vergeleken met andere monitors: https://www.techspot.com/review/2251-lg-27gp850/
Ik zou niet al te veel waarde hechten aan monitorreviews van gebruikers. Vaak lezen ze gewoon de specsheets op en denken dan dat een monitor beter/slechter is dan een andere. Je moet echt op zoek gaan naar metingen.

• Yustme
Ik heb de LG inmiddels aangeschaft die jij mij aanraadde.
Thanks!

Pagina: 1