Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Evohome Geen communicatie met het verwarmingstoestel

Pagina: 1
Acties:

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Ik heb 3 jaar geleden mijn Nefit CV aansturing omgezet naar een Evohome systeem

Echter knipperde de OpenTherm module - R8810A1018 vandaag rood (3 keer in 3 seconden)
Opnieuw verbonden met de Evohome, zelfde resultaat (verbinding naar de Evohome was goed)
Ketel van de spanning en weer opnieuw aangesloten, weer rood knipperen.

Ik dacht toen dan is h.w.s. de Nefit OpenTherm converter stuk...
Naar warmte service gereden en een andere gekocht, thuis aangesloten weer het zelfde verhaal...
Dacht dan kan die weer terug, oude weer aangesloten weer 3x rood... even later knipperde er helemaal niet meer op de module... ketel weer van het stroom maar de module bleef dood...

Poort op de ketel gemeten, Opentherm converter gemeten, beneden gemeten > kabel goed en er staat spanning op.

Ketel print aansturing dan stuk? Heb toen even rechtstreeks de Nefit Easy thermostaat aangesloten op de ketel poort en deze kwam direct goed online.

Zou dan toch de OpenTherm module - R8810A1018 stuk zijn ondanks dat deze eerst nog gewoon online was en ik deze ook nog met goed gevolg weer kon toevoegen op de Evohome?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)