Ik ben studente en vertrek op Erasmus in Rotterdam van augustus t.e.m. december. Daarom ben ik op zoek gegaan en heb ik ook een woning gevonden dicht bij de universiteit. Het probleem is dat de studente die me haar kamer ging onderverhuren vanaf de 1ste augustus, nu schrik heeft dat ze toch niet zal kunnen vertrekken naar Canada. Ze wil opeens het contract wijzigen, 2 weken voor het begin van mijn huurperiode. Dit brengt het volgende met zich mee: ze wilt haar kamer enkel met zekerheid de maand augustus onderverhuren en de rest is afhankelijk van het antwoord dat ze voor haar Visa krijgt. Aangezien dit erg laat opduikt, stelt ze voor dat we beiden in de kamer verblijven tot ik een andere kamer/appartement vind. In mijn contract staat er letterlijk dat de huurder (zij) het contract mag annuleren voldoende op tijd (of "with due notice", het contract is in het engels opgesteld) wegens onvoorziene omstandigheden voor het begin van de huurperiode.
Aangezien het nu heel moeilijk is om een kamer te vinden, hoop ik dat ik hier niet zo maar mee akkoord hoef te gaan. Deze info krijgen 2 weken op voorhand lijkt me heel kort en ik heb al lessen vanaf eind augustus.
Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)!
Aangezien het nu heel moeilijk is om een kamer te vinden, hoop ik dat ik hier niet zo maar mee akkoord hoef te gaan. Deze info krijgen 2 weken op voorhand lijkt me heel kort en ik heb al lessen vanaf eind augustus.
Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)!