Iphone gestolen - locatie update niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2024
Hi,

Op vakantie is mijn iPhone helaas gestolen. In de Zoek mijn app kon ik telkens de locatie zien, niet live, maar telkens in periodes van 10-15 minuten? De telefoon is gisteren omstreeks 15.00 uur gestolen en locatie bleef geüpdatet worden. Om 18.06 uur is de locatie voor het laatst geüpdatet, maar hierna is er geen enkele update meer geweest.
Weet iemand wat dit betekent? Ik las dat je de locatie ook zou blijven zien als de telefoon uit staat of de batterij leeg was, maar dat is dus niet het geval?
De laatste locatie is een kilometer of 30 verderop..

Ik heb ook geprobeerd om de iphone te wipen via de zoek mijn app op de ipad, maar dit wordt blijkbaar pas uitgevoerd als de telefoon weer online is.

Hoor graag jullie bevindingen mocht iemand dit (helaas) ook meegemaakt hebben.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:06

Nobby

Nuts!

je iPhone heeft geen toegang meer tot het internet. Dus kan je die niet meer traceren. De iPhone is verder onbruikbaar, behalve voor spare parts ofzo.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:50
Neem aan dat je je SIM kaart hebt laten blokkeren?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uhmazing34
Drardollan schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 06:32:
Neem aan dat je je SIM kaart hebt laten blokkeren?
Ja klopt. Alles wat ik kon blokkeren is geblokkeerd

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Drardollan
Uhmazing34 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Ja klopt. Alles wat ik kon blokkeren is geblokkeerd
Behalve dat dat heel goed is, is dat uiteraard ook gelijk de verklaring waarom je de iPhone niet meer kunt zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:30
De Iphone kan je nu niet meer wissen of benaderen omdat de SIM geblokkeerd is. Tenzij hij wifi connectie krijgt maar dan zal deze bij een bekend wifi netwerk in de buurt moeten komen en die kans is nihil natuurlijk. En de telefoon kan niet geactiveerd worden via Apple. Maar er zijn enkele beveiligingslekken waardoor men bij de informatie zou kunnen komen maar de kans is klein dat dit gebeurd. Maar "just to be shure" wijzig je wachtwoorden en MFA apps.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201365

[ Voor 4% gewijzigd door Skywalker27 op 19-07-2022 09:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:10
Nobby schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 03:01:
je iPhone heeft geen toegang meer tot het internet. Dus kan je die niet meer traceren. De iPhone is verder onbruikbaar, behalve voor spare parts ofzo.
Drardollan schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:08:
Behalve dat dat heel goed is, is dat uiteraard ook gelijk de verklaring waarom je de iPhone niet meer kunt zoeken.
Tegenwoordig kun je een gestolen iPhone traceren via het Find My netwerk, dat bijvoorbeeld ook voor AirTags wordt gebruikt. Dus ook zonder internet zou een iPhone traceerbaar moeten zijn. Als de locatie niet meer update, betekent dat waarschijnlijk dat hij ófwel ingepakt is in aluminiumfolie, ofwel dat hij uit elkaar is geschroefd voor onderdelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
theblindman schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:23:
[...]

[...]

Tegenwoordig kun je een gestolen iPhone traceren via het Find My netwerk, dat bijvoorbeeld ook voor AirTags wordt gebruikt. Dus ook zonder internet zou een iPhone traceerbaar moeten zijn. Als de locatie niet meer update, betekent dat waarschijnlijk dat hij ófwel ingepakt is in aluminiumfolie, ofwel dat hij uit elkaar is geschroefd voor onderdelen.
Of hij heeft geen Apple devices in de buurt of misschien nog wel simpeler: hij is uitgeschakeld (handmatig danwel door een lege batterij).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:25:
[...]

Of hij heeft geen Apple devices in de buurt of misschien nog wel simpeler: hij is uitgeschakeld (handmatig danwel door een lege batterij).
Uitzetten of lege batterij maakt hierin niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pY8fga3XMOXRUfEXyok4-ExEwhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpkJ0dpJ9sOiAd6m7608A1Qs.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dieven kennen die technieken allemaal ook natuurlijk, dus afgesloten ergens in of al uit elkaar gehaald (want in elkaar is het niets waard) lijkt me aannemelijker.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Donstil schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:32:
[...]

Uitzetten of lege batterij maakt hierin niet uit.

[Afbeelding]

Maar dieven kennen die technieken allemaal ook natuurlijk, dus afgesloten ergens in of al uit elkaar gehaald (want in elkaar is het niets waard) lijkt me aannemelijker.
Als je batterij leeg is is er weinig signaal meer te verzenden. Ik dacht dat je ook het zenden bij uitschakelen kon uitzetten, maar heb ik niet zo 123 voor mijn neus liggen nu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Zoek mijn iPhone terwijl de iPhone uit staat (soort airtag) werkt alleen als er U1 chip in de iPhone zit:

https://www.appletips.nl/zoek-mijn-iphone-uitgeschakeld/

Dus 1 van deze toestellen:
iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro, iPhone 13 Pro Max
iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max
iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 11:34
Wees op he hoede dat je absuluut nergens je AppleID en Wachtwoord invoert. Een bekende truc is dat ze je nu gaan proberen te phishen om de telefoon unlocked te krijgen. Ik ben daar ooit ingetrapt nadat ik een sms kreeg met ‘hey je iphone geeft weer een locatie, log snel in om hem te zien via deze link’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
laurens0619 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:11:
Zoek mijn iPhone terwijl de iPhone uit staat (soort airtag) werkt alleen als er U1 chip in de iPhone zit:

https://www.appletips.nl/zoek-mijn-iphone-uitgeschakeld/

Dus 1 van deze toestellen:
iPhone 13, iPhone 13 mini, iPhone 13 Pro, iPhone 13 Pro Max
iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max
iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max
Het betreft inderdaad de iPhone 12. Ik wist dat zoek mijn iPhone hiermee zou werken, ook als hij uit staat. Ik vroeg me daarom af wat het betekent als de locatie niet meer update sinds gisteren 18.03 uur. Zoals veel mensen zeggen zal hij wel uit elkaar zijn gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Uhmazing34 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:44:
[...]

Het betreft inderdaad de iPhone 12. Ik wist dat zoek mijn iPhone hiermee zou werken, ook als hij uit staat. Ik vroeg me daarom af wat het betekent als de locatie niet meer update sinds gisteren 18.03 uur. Zoals veel mensen zeggen zal hij wel uit elkaar zijn gehaald.
Meest waarschijnlijk inderdaad. Kan ook dat :
- de batterij ZO leeg is dat de u1 chip niet meer werkt (lijkt mij niet aannemlijk zo snel, zal apple we lover hebben nagedacht)
- Er geen iPhone in de buurt is geweest om de locatie door te geven (afhankelijk van locatie of dat aannemlijk is)
- De iPhone in een kooi van faraday tasje is gestopt om de signalen te blokkeren

Binnen 3 uur dat ding open maken en onderdelen kan maar die dieven zijn ook niet dom. Grote kans dat ze hem dus in tasje hebben geblokkeerd en op later moment volledige teardown doen.

Wel jammer, politie niet op pad geweest om naar die locatie gaan waar die voor het laatst was gezien?

[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 19-07-2022 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ik denk niet dat ze hem voor onderdelen gaan gebruiken, dat levert een stuk minder op. Volgens mij zijn er manieren om een gelockte iPhone te jailbreaken, de politie gebruikt dezelfde technologie/zerodays, en is er een netwerk waar low level dieven gestolen iphones kwijtkunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 03:30

_serial_

and there was silence

Toch maar eens kijken bij de laatste locatie? ;)

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
laurens0619 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 10:58:
[...]

Meest waarschijnlijk inderdaad. Kan ook dat :
- de batterij ZO leeg is dat de u1 chip niet meer werkt (lijkt mij niet aannemlijk zo snel, zal apple we lover hebben nagedacht)
- Er geen iPhone in de buurt is geweest om de locatie door te geven (afhankelijk van locatie of dat aannemlijk is)
- De iPhone in een kooi van faraday tasje is gestopt om de signalen te blokkeren

Binnen 3 uur dat ding open maken en onderdelen kan maar die dieven zijn ook niet dom. Grote kans dat ze hem dus in tasje hebben geblokkeerd en op later moment volledige teardown doen.

Wel jammer, politie niet op pad geweest om naar die locatie gaan waar die voor het laatst was gezien?
Helaas niet, we zijn 2x weggestuurd geworden bij de politie omdat het er zo druk was. De derde keer (rond 19.00 uur pas) konden we pas terecht voor aangifte. Schijnt standaard te zijn dat er hier iets gestolen wordt (Mallorca). We hebben de hoop maar opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
_serial_ schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:18:
Toch maar eens kijken bij de laatste locatie? ;)
Laatste locatie is ergens bij een afgelegen gebied langs/bij een weg. Hebben zelf ook geen auto o.i.d.
We hebben de hoop maar opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 09:40:
[...]

Als je batterij leeg is is er weinig signaal meer te verzenden. Ik dacht dat je ook het zenden bij uitschakelen kon uitzetten, maar heb ik niet zo 123 voor mijn neus liggen nu.
Als de batterij leeg is wel maar als hij uitschakelt vanwege een lege batterij (of dus uitgezet wordt) blijft hij nog een paar uur zenden.

Omdat “uitgaan vanwege een lege batterij” niet daadwerkelijk een batterij op 0% is. Daar zit een marge tussen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:07
Uhmazing34 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:23:
[...]

Laatste locatie is ergens bij een afgelegen gebied langs/bij een weg. Hebben zelf ook geen auto o.i.d.
Of de dieven hebben hem gewoon weggegooid langs de weg of in het kanaal omdat ze er niks mee konden, ook een vrij realistische aanname, waarom iedereen gelijk uitgaat van rooten en parts ontgaat mij want een dief gaat vaak voor de snelle cash ipv veel tijd instoppen.

btw in sommige gevallen kan de iphone toch weer boven water komen dat het toestel na 3 weken ineens bij gevonden voorwerpen ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 19-07-2022 11:34 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 11:24
Uhmazing34 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:23:
[...]

Deel anders de locatie eens (of de regio), wellicht woont er nog een tweaker in de buurt die wel ff wil kijken :)

Mallorca, nvm :>

[ Voor 3% gewijzigd door chup5528 op 19-07-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunarmoon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:55
Heb hetzelfde al een keer mee gemaakt. Ook alle stappen in werking gezet en eerst na een maand kreeg ik een mailtje van Apple dat hij gewist is. Apple heeft doorgegeven dat het alleen gewist wordt wanneer het weer aangezet is en een signaal kan ontvangen. Belangrijk is alles te blokkeren; bankpassen, CC, ID, rijbewijs, account, etc., en nieuw aanvragen als je geen bericht na een maand van Apple krijg.

Helaas is je telefoon weg, dan kan je je verzekering inschakelen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 10:53
chup5528 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:44:
[...]

Deel anders de locatie eens (of de regio), wellicht woont er nog een tweaker in de buurt die wel ff wil kijken :)
“Mallorca”

TS: taxi pakken/iemand met een huurauto? (Bijv ik zit nu op Ibiza. Had je daar gezeten, had ik je zo geholpen. Er zijn vast meer gekken zoals ik.)

[ Voor 22% gewijzigd door mgizmo op 19-07-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
mgizmo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:33:
[...]
Er zijn vast meer gekken zoals ik.
Klopt, die noemen ze in Catalunya Gitanos en die wil je niet boos tegenover je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
Kreeg vanmorgen een mail dat de iPhone gewist is op 19 juli. Zojuist zag ik in de Find my app dat de iPhone ergens in Roemenië is op dit moment, ergens op een soort markt. Zal deze daar verkocht worden/zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Uhmazing34 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:22:
Kreeg vanmorgen een mail dat de iPhone gewist is op 19 juli. Zojuist zag ik in de Find my app dat de iPhone ergens in Roemenië is op dit moment, ergens op een soort markt. Zal deze daar verkocht worden/zijn?
Ja. Schept wel kansen. Je zou iemand op fiverr 50 euro kunnen betalen om hem op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
HenkEisDS schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:31:
[...]

Ja. Schept wel kansen. Je zou iemand op fiverr 50 euro kunnen betalen om hem op te halen.
Ik moest overigens de verloren modus weer opnieuw aanzetten. Is de iPhone dan toch gereset geworden op een of andere manier of komt dat door het wissen op afstand?

[ Voor 5% gewijzigd door Uhmazing34 op 29-07-2022 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
Geen idee, maar ik zou hem nu even stil houden anders gaat ie open en als losse onderdelen eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Uhmazing34 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 12:22:
Waar in Roemenië is 'ie precies? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
Dennisweb schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 20:01:
[...]

Waar in Roemenië is 'ie precies? ;)
Targ Oltenia Sucpi, Strada Grigore Plesoianu, 1, Craiova, 200801, Roemenië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er zijn gewoon tools op de markt om dit toestel te unlocken, maar daar mag hier niet over gesproken worden.

* Helaas ben je je toestel kwijt, en hoop dat je een goede verzekering hebt, zonder of met laag eigen risico.
Al het gezwets dat je toestel niets waard is, is onzin. Zelfs voor onderdelen heeft het een waarde.

Find My is leuk, voor als er geen kwade bedoeling mee is, of onwetende hem heeft gejat. Grote kans dat je toestel is gejat door een bende, en in hun thuisland ergens op de zwarte markt wordt verkocht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Uhmazing34 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:40:
[...]

Targ Oltenia Sucpi, Strada Grigore Plesoianu, 1, Craiova, 200801, Roemenië
Dat is geen markt, maar een winkelcentrum. Ik denk niet dat je je iPhone ooit nog terug ziet. In Roemenië zijn er tal van winkeltjes die gestolen iPhones witwassen. Craiova is ook niet bepaald een hoogvlieger.

Ik ken helaas weinig mensen uit Craiova en ik denk dat aangifte doen bij de Roemeense politie ook niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Hackus schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:06:
Er zijn gewoon tools op de markt om dit toestel te unlocken, maar daar mag hier niet over gesproken worden.

* Helaas ben je je toestel kwijt, en hoop dat je een goede verzekering hebt, zonder of met laag eigen risico.
Al het gezwets dat je toestel niets waard is, is onzin. Zelfs voor onderdelen heeft het een waarde.

Find My is leuk, voor als er geen kwade bedoeling mee is, of onwetende hem heeft gejat. Grote kans dat je toestel is gejat door een bende, en in hun thuisland ergens op de zwarte markt wordt verkocht
Een icloud lock eraf halen? Ik heb nooit het bewijs gezien dat deze bestaan.. ook laatst artikel gelezen van journalist die het had onderzocht en zelfs geld betaald aan online diensten die hem zouden unlocken, bleek scam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achey
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-05 18:01
@laurens0619
Heb je toevallig nog de link naar dat artikel? Wel een interessant onderwerp

[ Voor 10% gewijzigd door Achey op 31-07-2022 07:57 ]

Pagina: 1