Toon posts:

Welk mobo voor een pentium4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik een pentium 4 ga kopen en wil daarom graag weten welk mobo ik dan het beste kan kopen.

Ik wil niet overklokken maar wil gewoon een stabiel systeem. Ik heb nu nog een dimmetje van 256sdram PC100 en die wil ik wel graag in. Ik denk alleen dat dat niet kan :?

Maar wie heeft een goed advies voor mij? Ik wil natuurlijk wel alle pentium 4 procesors er in zetten niet dat het bij 1.4ghz het al ophoudt en dat ik een nieuw mobo moet kopen :p

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:50
De P4 wordt eind van het jaar toch van socket verwisseld. Dan heb je pech, want de nieuwere procs passen er niet in.

Zoek gewoon een mobo waar SDRAM in past. Evt de goedkoopste... :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08

Beaves

Usque ad Finem

De huidige P4 mobo's ondersteunden de P4 tot 2GHz aangezien Intel met een andere socket komt. Dus als je in de toekomst boven de 2GHz wil komen met de P4 kan je beter ff wachten.

Als je nu een P4 koopt zou ik een P4T van Asus nemen, lekker snel en stabiel.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Asus, maar wil je soms de nieuwe chipset hebben van de P4 die sd-ram ondersteunt??, anders zit je vast aan RIMM(alias RD-ram), maar die P4 met sd-ram, werkt op 133mhz, maar waarom wil je een reepje bewaren van 100mhz??, 256MB ram (133mhz) kost 9 tientjes...

Verwijderd

Men kan dan wel zeggen: wavcht op het nieuwe socket: de 478, de opvolger van de 423. Maar dan betwijfel ik nog of die echt supersnel zal kunnen. De 423 kan niet sneller dan 2 Ghz. Terwijl de 478 sowieso de 2,4 Ghz zal halen, maar of het nog sneller wordt is onduidelijk.

Kortom je koopt maybe een bordje met de langzaamste CPU die erop kan, dan is het vaak nog maar de vraag hoe lang je bordje meegaat, meestal is dat niet zo lang, want dan komen ze alweer met een nieuw socket of een iets andere CPU-technologie, maar het blijft wel hetzelfde socket, maar dan ondersteunt je chipset het weer niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan neem ik dus mooi dat plankje van asus. Ik heb nu een kast met een Pentium 2 moet ik ook een nieuwe kast nemen dan of kan ik hem gewoon in deze kast zetten ?

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 19:24 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
ok dan neem ik dus mooi dat plankje van asus. Ik heb nu een kast met een Pentium 2 moet ik ook een nieuwe kast nemen dan of kan ik hem gewoon in deze kast zetten ?
Hoe sterk is die voeding van die kast: 250W of meer is goed, minder is te weinig ben ik bang.

Trouwus ik geloof niet dat Asus mobo's heeft die SD-Ram kunnen hebben icm P4. Maar het kan aan mij liggen.

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Op zondag 26 augustus 2001 19:32 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Hoe sterk is die voeding van die kast: 250W of meer is goed, minder is te weinig ben ik bang.

Trouwus ik geloof niet dat Asus mobo's heeft die SD-Ram kunnen hebben icm P4. Maar het kan aan mij liggen.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Op zondag 26 augustus 2001 18:17 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
Ik denk dat ik een pentium 4 ga kopen en wil daarom graag weten welk mobo ik dan het beste kan kopen.

Ik wil niet overklokken maar wil gewoon een stabiel systeem. Ik heb nu nog een dimmetje van 256sdram PC100 en die wil ik wel graag in. Ik denk alleen dat dat niet kan :?

Maar wie heeft een goed advies voor mij? Ik wil natuurlijk wel alle pentium 4 procesors er in zetten niet dat het bij 1.4ghz het al ophoudt en dat ik een nieuw mobo moet kopen :p
Wil je weer een jaartje wachten tot de volgende prijsdaling met die nieuwe Pentium 4 komt? Dus als die nieuwe op ongeveer op Fl. 1000 komt.
NEEeehh, wacht op het effekt van de prijsdaling die Intel nu ingevoerd heeft op de huidige processors en koop gewoon een ABIT of een ASUS P4 moederbord met een 2Ghz processor.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Op zondag 26 augustus 2001 18:51 schreef Neobazz het volgende:
Men kan dan wel zeggen: wavcht op het nieuwe socket: de 478, de opvolger van de 423. Maar dan betwijfel ik nog of die echt supersnel zal kunnen. De 423 kan niet sneller dan 2 Ghz. Terwijl de 478 sowieso de 2,4 Ghz zal halen, maar of het nog sneller wordt is onduidelijk.

Kortom je koopt maybe een bordje met de langzaamste CPU die erop kan, dan is het vaak nog maar de vraag hoe lang je bordje meegaat, meestal is dat niet zo lang, want dan komen ze alweer met een nieuw socket of een iets andere CPU-technologie, maar het blijft wel hetzelfde socket, maar dan ondersteunt je chipset het weer niet meer.
Je MOET wel een andere voeding hebben iig want er zitten nu 2 extra aansluitingen op het mobo naats de atx connector

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Waarom eigenwijs een p4 kopen koop gewoon een Athlon ga ik ook doen. Voor p4 heb je Rimm nodig dat is ook weer onnodig duur. >:)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
socket 478 mobo's staan bij ons als in de prijslijst zowel van asus als van jetway...

als ik een p4 zou kopen zou ik wel een hoge kloksnelheid doen, daar moet de p4 het tenslotte voornamelijk van hebben.

MB S478 ASUS P4B Pentium 4 S478
MB S478 Jetway I401 i845/400FSB/SB/3DIMM
MB S478 MSI 845PRO2 Pentium 4 S478

Verwijderd

er is ook al een nieuw moederbord van Supermicro... staat er alleen nog niet in :( FF kijken of die inmiddels al beschikbaar is bij de leverancier.

Verwijderd

Koop een athlon man/vrouw, veel meer waarde voor je geld, Kun je voor dat geld wat je overhoudt mooi een grotere/betere monitor, een betere videokaart, meer geheugen etc etc

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 19:32 schreef Neobazz het volgende:

[..]

dat maakt volgens mij niet veel uit.. zolang je maar een P4 voeding hebt :)

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 20:04 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

dat maakt volgens mij niet veel uit.. zolang je maar een P4 voeding hebt :)
Whoops, wist niet dat de P4 een eigen voeding had, sja dan zal ie sowieso wel minimaal 250W zijn. :)

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Aan alle AMD lovertjes die weer zonodig een AMD aan moeten smeren: De topic starter vraagt info over de P4, niet over een AMD CPU.

Intel zegt zelf dat je een 300W voeding nodig hebt voor de P4. (En die voeding moet zoals gezegd een extra aansluiting hebben).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik denk dat ik het dan wel laat gaan. Heb namelijk maar een 250 watt voeding (pentium 2 450) en als ik dat ook weer nieuw moet hebben dan ben ik 1500+ kwijt

Ik w8 wel tot een pc priveproject :P

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

De 1.5Ghz socket 478 pentium 4 is direct leverbaar, net zoals ook de boarden hiervoor van o.a Gigabyte

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
als de topic starter een p4 wil nemen moet ie dat gewoon doen. ik zou er dan een asus plank bij nemen (altijd goede kwaliteit).

k vind het zelf geen goede keus. ik las net alweer dat een athlon 1,4ghz vaak sneller is dan de nieuwe p4 2ghz (zelfs in hun eigen sysmark benchmark http://www.amdmb.com/#News-2629
bovendien kost die p4 echt een hoop meer en dat geld kan je weer mooi in andere dingen steken.
als je nu een ddr plank koopt, kan je straks nog upgraden naar een palomino. met intel moet je straks weer een nieuwe plank halen.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 03:51

JeroenT

hoi!

Op zondag 26 augustus 2001 19:45 schreef Nld.DarIPP het volgende:
Waarom eigenwijs een p4 kopen koop gewoon een Athlon ga ik ook doen. Voor p4 heb je Rimm nodig dat is ook weer onnodig duur. >:)
zijn intel kopers eigenwijs? maw ik ben eigenwijs?

kwaliteit = intel

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

kwaliteit = intel
Ik koop ook Intel, maar dat argument slaat nergens op. AMD CPU's zijn echt geen troep hoor, ik koop alleen Intel omdat ik zeker wil weten dat mijn systeem stabiel draait zonder allerlei vage dingen te hoeven doen. (Mijn sys draait overigens nog op een P3B-F, omdat dat IMHO nog steeds de beste chipset ooit is).

Pagina: 1