2 monitoren met 1 hdmi port aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ItzDevs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-08-2023
Hoi,

Ik heb momenteel een Acer Aspire A315-42-R9VG en maak gebruik van een externe monitor. Nou zou ik het prettig vinden als ik nog een monitor zou kunnen aansluiten zodat ik in totaal 3 schermen heb. Echter heeft mijn laptop maar 1 hdmi port en dit zorgt dus voor wat problemen.

Na wat zoeken blijkt dat een docking station ervoor zou zorgen dat ik dit dus zou kunnen doen. Ik heb verder geen verstand van docking stations en zou graag willen weten of dit de juiste oplossing is en zo ja welk docking station dan de beste (en niet al te dure) keuze is.

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-01 20:29

TommieW

Numa numa.

HDMI kan je niet daisy chainen zoals dat met DisplayPort dat wel kan. Ik kan niet goed vinden of je laptop DisplayPort over USB C doet. Als dat het geval is, is dat de mooiste oplossing. Dan ben je in principe klaar met een adaptertje.

Als dat niets wordt, kan je kijken naar een docking station met DisplayLink. Dat is een technologie om beeld via USB te versturen. Het nadeel is dat je hier afhankelijk bent van de DisplayLink software. Voor gaming is het ook niet aan te raden, omdat het redelijk wat CPU trekt en latency oplevert. Voor "normaal" kantoorwerk is in mijn ervaring prima.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• ItzDevs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-08-2023
Mijn laptop heeft een USB A port ipv USB C is een adapter hier alsnog mee mogelijk? Zo ja dan zal ik even moeten kijken of dat mijn laptop DisplayPort naar USB A kan doen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44
Een standaard DisplayPort signaal over USB-A kan niet, wat wel kan is zoals @TommieW al noemt een dock of converter gebruiken op basis van een DisplayLink chipset. De driver hiervan comprimeert het signaal waarna deze over een standaard USB 3.0 poort (A of C) naar de DisplayLink chipset gestuurd wordt welke er weer videosignaal van maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 18-07-2022 19:01 ]

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:07
Check even het Het docking station topic. Startpost geeft al wat info over jouw opties.

Maar het lijkt erop dat jouw enige optie inderdaad een DisplayLink dock is.

[ Voor 25% gewijzigd door ZatarraNL op 18-07-2022 19:15 ]