Herinstalleren van een HP desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freebutterflyx2
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-01 18:59
Ik heb bij een opkoop (failliet bedrijf) drie HP desktops (Elitedesk ...) kunnen kopen met de bedoeling om deze klaar te maken voor gebruik in het lokaal schooltje. Zij kunnen altijd wel computers gebruiken in de klas.

Deze desktops werken nog gewoon (ik kan inloggen als "guest") en werden bij verkoop niet opgekuist. Dus alle (bedrijfs)software staat daar nog gewoon op (office werkt nog volledig) maar niet alle software werkt nog omdat de licentieserver niet gevonden is. De harddisk staat dan ook redelijk vol. Waarschijnlijk ook daardoor dat de PC's traag opstarten.

Het idee was dus om deze PC's gewoon opnieuw te installeren met een verse windows.
Helaas heb ik bij deze PC's geen installatie-CD's of wat dan ook.

Kan ik hierop gewoon een "standaard" windows versie op installeren? Of zal ik dan problemen hebben met specifieke drivers voor een HP?

maw. hoe pak ik dit nu het best aan?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:05
Gewoon standaard Win10 of 11 pakken en dan HP Support Assistant installeren. Deze herkent de service tag en installeert alle HP drivers, bios updates en aanvullende software. Dit is de enige manier, of je moet alle drivers met de hand van de site pakken, maar dan weet je vaak nog niet of je de juiste wel hebt.

https://www.hp.com/nl-nl/...tassistant/hpsupport.html

En controleer bij Windows Update op "optionele updates". Hier komen ook veel drivers mee binnen.

Je Windows licentie zit ingebakken in het bios, dus activeren gaat vanzelf.

Zitten er all SSD's in? Anders daar nog even paar tientjes extra in steken (gebruikte SSD's).

[ Voor 60% gewijzigd door pennywiser op 18-07-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:29
Soms hebben die standaard machines een recovery partitie en kan je Windows vers opnieuw installeren vanaf zo'n recovery partitie.
Deze is dan al volledige gecustomized voor je specifieke desktop (als het goed is).

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:43

MsG

Forumzwerver

Zorg dat je met de Media Creation Tool een image maakt en de goede Windows kiest bij installatie (vermoedelijk Pro?)

https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO

Overigens zou ik ook overwegen om ze voor enkele tientjes meteen te voorzien van een SSD en wellicht nog wat extra RAM. Vooral een SSD maakt een enorm verschil in snelheid.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-05 20:49
En als ze de recovery partitie niet meer hebben kan je ook HP Cloud Recovery installeren (mits het model ondersteund wordt) op de machines om zo een usb-stick te maken met Windows 10 + de juiste drivers.

Windows wordt dan geactiveerd met de OEM key die in de bios staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freebutterflyx2
Momenteel staat er windows 8 op. Gezien het om een bedrijfsPC ging, vermoed ik dat het wel de pro versie zal zijn. De PC is 7 a 8 jaar oud werd gezegd.

Een recovery partitie heb ik niet gevonden.
Onder schijfbeheer zie ik wel een partitie van 350MB "door systeem gereserveerd". Zou dit dan de recovery partitie zijn?

Moet ik bij een herinstallatie dezelfde windows versie gebruiken? Of mag ik nu ook windows 10 (of 11) erop zetten ivm die licentie die in het bios ingebakken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Nee hoor gelijk 10 of 11 pakken, de licentie is daar gewoon geldig voor. En alle oude partities gewoon wegmikken tijdens de installatie. Daar staat toch niets meer van belang op als het zo oud is. Dan zonder partitioneren op volgende klikken. De partities worden dan door Windows zelf weer aangemaakt.

Die 350 MB is niet de herstelpartitie, daar is die veel te klein voor. Ik denk niet dat je die dus hebt, maar ook al had je deze wel dan was die alleen te gebruiken voor Windows 8. Dus deze weggooien incl alle andere.

Windows Home of Pro is niet 100 % zeggen, in bios staat vaak alleen factory installed OS. Kans op Pro is groot, maar Home heb ik ook wel gezien.

Zie verder mijn eerste post. HP Support Assistant heb je nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door pennywiser op 18-07-2022 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 19:27
Bij een HP gebruik ik bij voorkeur F11 om het systeem naar fabrieksinstellingen te brengen.
Helaas hebben met name zakelijk gebruikte machines vaak het euvel dat de herstelpartitie door de systeembeheerders zijn weggeflikkerd, omdat ze kennelijk het nut van een gratis (in feite betaald, want inbegrepen in de prijs) Windows licentie niet inzien. Bloatware uitgezonderd zitten er vaak ook nog nuttige programma's bij (zoals Office Starter of dvd software) en uiteraard alle HP drivers. Als je machine het aankan qua specificaties zou je daarna nog altijd (gratis) kunnen upgraden naar Windows 10, maar verwacht niet dat ie daarmee sneller wordt. Als er origineel Windows 8 op zat zal je eerder een snelle machine krijgen door te downgraden, maar dat is behalve moeilijker niet wat de meeste mensen willen.
Nog een tip: als je de licentiecodes van niet standaard programma's eerst achterhaald met software zoals Keyfinder kan je die achteraf weer installeren. De installatiebestanden zijn met wat zoekwerk vaak wel te vinden op internet. Een SSD aanschaffen is zo'n oude gratis PC in mijn ogen niet waard. Tenzij je er eentje overhebt niet doen dus.

[ Voor 17% gewijzigd door soedesh op 20-07-2022 04:41 ]

SWITCHES=/F DEVICE=HIMEM.SYS /TESTMEM:OFF

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pennywiser
Juist deze pc's hebben baat bij SSD's. Gebruikte 128/256GB zijn er vanaf 2 tientjes. Vreemd advies. Windows 10 is vlotter dan Windows 8. Windows 8 niet meer installeren, 8 en 8.1 zijn januari aanstaande uit support. Dat is nog maar 5 maanden.

HP drivers installeer je met de tool Support Assistant. Herstel partitie is Win 8 only, heb je niets meer aan. Weggooien. De digitale licentie zit ook niet in die herstel partitie maar in het bios.

De herstel partitie is niets meer dan een kopie van een HP installatie DVD welke in geval van Windows 8 dus gewoonweg verouderd is.

[ Voor 57% gewijzigd door pennywiser op 20-07-2022 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:11
Helemaal eens met hierboven.
Echt alle PC's hebben een enorm voordeel van een SSD, met de recente Windows versies is het gewoon een noodzaak.
Gewoon wat goedkope SSD' tjes halen, al dan niet van V/A.
Die Elitedesk PC's hebben inderdaad een licentie (waarschijnlijk PRO) in de bios, dus dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59
Eens met de twee hierboven. Juist verbazingwekkend hoe soepel die oude gebakjes Windows 10 draaien als ze een ssd hebben en minimaal 8GB geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maduropa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 17:02
Vreemd dat je de systemen hebt gekocht met nog een OS er op en programma's en data. Dat komt mij over als een data-lek.
Voordat je er een andere schijf in gooit, controleer eerst even of je de BIOS in kunt komen, dan vervolgens of er iets als een bitlocker o.i.d. op zit
je wilt er niet te laat achterkomen dat de computer niet wilt opstarten vanaf een andere schijf en je dan blokkeert voor de originele schijf om eerst de bitlocker te eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
Een SSD tweedehands kopen is pas een slecht advies. Die dingen zijn beperkt houdbaar. Dat Windows 8 trager is dan 10 heb ik nooit ervaren. Dat oudere Windows versies sneller zijn (zoals 7) wel, Dat hoger dan 7 een SSD nodig heeft om snel te zijn bevestigt mijn ervaring. Het schijfgebruik is namelijk krankzinnig hoog.Kijk maar eens in taakbeheer als je machine weer traag is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 04:41
soedesh schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:37:
Een SSD tweedehands kopen is pas een slecht advies. Die dingen zijn beperkt houdbaar. Dat Windows 8 trager is dan 10 heb ik nooit ervaren. Dat oudere Windows versies sneller zijn (zoals 7) wel, Dat hoger dan 7 een SSD nodig heeft om snel te zijn bevestigt mijn ervaring. Het schijfgebruik is namelijk krankzinnig hoog.Kijk maar eens in taakbeheer als je machine weer traag is.
:o

*knip* speel eens niet zo op de man

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 04-08-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Maduropa schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:50:
Vreemd dat je de systemen hebt gekocht met nog een OS er op en programma's en data. Dat komt mij over als een data-lek.
Voordat je er een andere schijf in gooit, controleer eerst even of je de BIOS in kunt komen, dan vervolgens of er iets als een bitlocker o.i.d. op zit
je wilt er niet te laat achterkomen dat de computer niet wilt opstarten vanaf een andere schijf en je dan blokkeert voor de originele schijf om eerst de bitlocker te eisen.
Hoeft niet, gewoon Windows partities waar geen gebruikers data opstaat zijn geen datalek. Sowieso zou ik ze wel weggooien. En Bitlocker is voorgoed weg als je alle partities weggooit.

En ja, neem lekker een gebruikt SSDtje met meestal nog meer dan 90% wear indicator erop. Slijtage van een SSDs gaat lineair. Niet onvoorspelbaar zoals een gewone HDD.

Geen 8 of 8.1 meer gebruiken, vanaf december kan je hier lezen dat die uit de support gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
pennywiser schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:11:
[...]
En ja, neem lekker een gebruikt SSDtje met meestal nog meer dan 90% wear indicator erop. Slijtage van een SSDs gaat lineair. Niet onvoorspelbaar zoals een gewone HDD.
Heb je ook empirische gegevens om dit te onderbouwen? SSD's in uren gaan op papier meestal levenslang mee, maar in geschreven TB's niet. Maar de TBW is met SMART uit te lezen en laat er nou voor de groottes van 128-250GB V/A overaanbod zijn. Echter, nieuw kosten die dingen ook amper wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
rr7r schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:54:
[...]

Heb je ook empirische gegevens om dit te onderbouwen? SSD's in uren gaan op papier meestal levenslang mee, maar in geschreven TB's niet. Maar de TBW is met SMART uit te lezen en laat er nou voor de groottes van 128-250GB V/A overaanbod zijn. Echter, nieuw kosten die dingen ook amper wat.
De wear indicator geeft aan hoeveel (nog ongebruikte) reserve blokken er nog zijn om defecte cellen mee te vullen. De smart grafiekjes die ik bij hou (Munin) van mijn SSDs geven allemaal aan 1% per 2 a 3 maanden eraf afhankelijk van hoeveel er geschreven wordt. Reken maar uit hoelang ze meegaan, je kunt een SSD opgebruiken tot 0% voordat je problemen krijgt. Uiteraard vervang je hem vaak al veel eerder.

Dus ik had eigenlijk moeten zeggen lineair in relatie tot hoeveel data geschreven per tijdseenheid. Schrijf je niets dan ook geen slijtage.

Bij normaal huis gebruik 1% per 2 a 3 maanden is iets wat ik al jaren zie.

En kijk naar de wear indicator %, geschreven data kan ook maar zegt veel minder. Dat hangt af van type cellen MLC, TLC. Met die wear indicator weetje meteen hoever de SSD is.

[ Voor 7% gewijzigd door pennywiser op 24-07-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor 15-20 euro heb je een nieuwe ssd van 120-128BG, dat is zat. Je kunt gewoon W10 via MS downloaden, en je hebt niet aparts van HP nodig. https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO

Misschien als je 3-5 ssd's koopt dat je nog korting krijgt ook, ga je niet met 2e hands lopen te klooien.

Hier gaan juist de vaste desktops er uit in het basisonderwijs. Voor je je gaat inspannen zou ik eerst vragen wanneer dat bij hen het geval gaat zijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Hackus schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:25:
Voor 15-20 euro heb je een nieuwe ssd van 120-128BG, dat is zat. Je kunt gewoon W10 via MS downloaden, en je hebt niet aparts van HP nodig. https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO

Misschien als je 3-5 ssd's koopt dat je nog korting krijgt ook, ga je niet met 2e hands lopen te klooien.

Hier gaan juist de vaste desktops er uit in het basisonderwijs. Voor je je gaat inspannen zou ik eerst vragen wanneer dat bij hen het geval gaat zijn.
Je hebt zeker wel de app van HP nodig. Dat jij het niet kent omdat je er nog niet eerder mee gewerkt hebt (want je hebt het niet nodig zeg je) is een ander verhaal.

Elk merk heeft zijn app Dell SupportAssist, HP heeft ook Support Assistant, en Lenovo heeft Vantage. Die installeren allemaal merk specifieke drivers en ook bios en firmwares. En soms moet je daarnaast nog op de site zelf naar een driver zoeken, bv een airplane switch driver.

Windows zelf installeert niet altijd alle drivers zelf, zelfs heel vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:11
Hackus schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:25:
Ik zie zelf weinig problemen met gebruikte SSD's.
Uiteraard dan wel met te controleren gezonde health/smart waardes.
pennywiser schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:32:
Elk merk heeft zijn app Dell SupportAssist, HP heeft ook Support Assistant, en Lenovo heeft Vantage. Die installeren allemaal merk specifieke drivers en ook bios en firmwares. En soms moet je daarnaast nog op de site zelf naar een driver zoeken, bv een airplane switch driver.
Support assistant kan natuurlijk handig zijn, maar echt essentieel is het niet.
Alle benodige drivers worden normaal gesproken ook aangeboden op de site van de fabrikant indien nodig.
Zelf hou ik niet zo van die support/assisting app tools die op de achtergrond mee blijven draaien.
Windows zelf installeert niet altijd alle drivers zelf, zelfs heel vaak niet.
Veel specifieke drivers worden in de latere Windows versies aangeboden onder optionele update/drivers
Windows Update zal optionele drivers straks nooit meer automatisch installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
The_Doman schreef op zondag 24 juli 2022 @ 17:08:
[...]

Ik zie zelf weinig problemen met gebruikte SSD's.
Uiteraard dan wel met te controleren gezonde health/smart waardes.

[...]

Support assistant kan natuurlijk handig zijn, maar echt essentieel is het niet.
Alle benodige drivers worden normaal gesproken ook aangeboden op de site van de fabrikant indien nodig.
Zelf hou ik niet zo van die support/assisting app tools die op de achtergrond mee blijven draaien.

[...]

Veel specifieke drivers worden in de latere Windows versies aangeboden onder optionele update/drivers
Windows Update zal optionele drivers straks nooit meer automatisch installeren
Ook daar komen ze bijna nooit niet erbij te staan. Sws geen bios, firmware of keyboard shortkey drivers ik noem maar wat. Soms staan er op de site 3 versies van dezelfde driver, de tool pakt altijd de juiste, of je moet tijd over hebben. De tools kan je altijd weer verwijderen. Zelf weten uiteraard.

[ Voor 3% gewijzigd door pennywiser op 24-07-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:01
Hoi,

Mooi dat je een paar oude PC's nog nieuw leven in wil blazen. Zelf heb ik hier wat oud spul staan waar ik een SSD ingezet heb. Een SSD is toch beter dan een HDD in zo'n geval. Het draait allemaal wat soepeler. In combinatie met 4GB of 8 GB geheugen en windows 10 gaan deze PC's nog lekker. Ik werk dagelijks op één van de 13 jaar oude PC's.

Over gebruikte SSD's: Als ik een oude PC / laptop een update mag geven en ik heb nog een oudere SSD over. Dan kijk ik of die nog goed is. Als dat zo is dan gebruik ik die. Veel mensen komen toch niet aan de levensduur van de SSD met normaal gebruik van de PC/Laptop. Met 128 GB / 256GB voor Windows en programma's en de oude HDD voor de bulkopslag kom je ver. Als ik die niet heb is het voor een paar tientjes een SSD erin zetten.
[...]
Je hebt zeker wel de app van HP nodig. Dat jij het niet kent omdat je er nog niet eerder mee gewerkt hebt (want je hebt het niet nodig zeg je) is een ander verhaal.
Waarom zou je de App van HP nodig hebben? Ik heb hier al sinds jaar en dag PC's en laptops van HP (vanaf Compaq al) staan. Ik heb echt nog nooit een app van HP gebruikt om drivers op te zoeken en te downloaden. Je kan via de website van HP de juiste drivers downloaden en installeren. Geldt vaak ook voor de andere grotere fabrikanten.
[...]
Een app brengt een stuk gemak. Je hoeft dan niet zelf te zoeken. Dat is het voordeel van een app. Soms installeer ik liever de driver van de chipmaker (zoals realtek / amd / intel) zelf dan ik de driver van HP / Dell / Acer / Toshiba. Zeker als de support vanuit de PC maker al gestopt is.

[ Voor 11% gewijzigd door RonnieKo op 25-07-2022 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
rr7r schreef op zondag 24 juli 2022 @ 06:42:
[...]

:o

Het is te hopen dat de TS uw posts in dit topic volledig negeert.
Het is te hopen dat jij voortaan wat bijdraagt aan een een topic en ingaat op de inhoud van wat er gepost wordt. Ook in de discussie (met anderen) over SSD's draag je niks bij zie ik. Vragen zoals "Heb je ook empirische gegevens om dit te onderbouwen?" zijn een open deur, onzinnig en irritant Houdt je voortaan buiten discussies als je niks bij te dragen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
pennywiser schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:11:
[...]
Niet onvoorspelbaar zoals een gewone HDD
Nooit gehoord van SMART? Werkt prima hoor op gewone HDD's. Windows geeft een keurige melding na het opstarten dat je schijf vervangen moet. Bij SSD's heb ik dat nog niet gezien, maar komt nog (hoop ik?). Overigens hebben HP (laptops in ieder geval) machines een prima utility om je schijf te beschermen. (3d driveguard), iets wat degenen die de machine van kale Windows voorzien meestal ook missen.

[ Voor 21% gewijzigd door soedesh op 25-07-2022 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
soedesh schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:58:
[...]

Nooit gehoord van SMART? Werkt prima hoor op gewone HDD's. Windows geeft een keurige melding na het opstarten dat je schijf vervangen moet. Bij SSD's heb ik dat nog niet gezien, maar komt nog (hoop ik?).Overigens hebben HP (laptops in ieder geval) machines een prima utility op je schijf te beschermen. (3d driveguard), iets wat degenen die de machine van kale Windows voorzien meestal ook missen.
SSD's hebben ook smart, altijd gehad. Vertrouw alleen niet teveel op smart met gewone hdd's. Een gewone hdd is en blijft een onvoorspelbaar iets. Dat je het nog niet hebt gezien komt denk ik doordat SSD's gewoon veel minder vaak stuk gaan? En ik denk dat je 3d driveguard ook gewoon kan downloaden bij HP? Wel een goeie tip op zich voor HP laptops alleen denk ik dat het met een SSD weinig toevoegt.

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 25-07-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
pennywiser schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:07:
[...]

komt denk ik doordat SSD's gewoon veel minder vaak stuk gaan?
Ik kan het niet empirisch onderbouwen, maar het komt denk ik eerder omdat ik al meer dan duizend HDD's heb gehad en slechts enkele tientallen SSD's waarvan er overigens ook een aantal stuk waren/zijn (DOA meestal).
Voor schokbestendigheid (een laptop bijv.) is een SSD aan te raden. Voor (grote hoeveelheden) data heeft een HDD nog altijd mijn voorkeur al dan niet in combinatie met redundantie (RAID) en een backup.

[ Voor 20% gewijzigd door soedesh op 25-07-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
soedesh schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:12:
[...]

Ik kan het niet empirisch onderbouwen, maar het komt denk ik eerder omdat ik al meer dan duizend HDD's heb gehad en slechts enkele tientallen SSD's waarvan er overigens ook een aantal stuk waren/zijn (DOA meestal).
Voor schokbestendigheid (een laptop bijv.) is een SSD aan te raden. Voor (grote hoeveelheden) data heeft een HDD nog altijd mijn voorkeur al dan niet in combinatie met redundantie (RAID) en een backup.
Blackblaze heeft overigens wel empirische data. Ze ondersteunen jouw bevindingen niet, maar ze vinden het nog te vroeg om te concluderen dat SSDs een lagere failure rate hebben dan HDDs ivm het feit dat ze SSDs nog niet zo lang hebben gecombineerd met het feit dat de leeftijd van de HDD een bepalende factor is bij het uiteindelijk falen van diezelfde HDDs. Als ze echter corrigeren voor leeftijd, dan verliest HDD vooralsnog wel. Bron: https://www.backblaze.com...eliable-than-hard-drives/

Je moet alleen dan wel bedenken dat Blackblaze kwalitatieve server HDDs gebruiken, en niet de consumentenversies, die vermoedelijk een hogere failure rate kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soedesh
rr7r schreef op maandag 25 juli 2022 @ 23:35:
[...]

kwalitatieve server HDDs gebruiken, en niet de consumentenversies, die vermoedelijk een hogere failure rate kennen.
Appels met peren vergelijken is empirische data waar je niks aan hebt. Als je een onderzoek vindt waarin (tweedehands) SSD-tjes van een paar tientjes (dat is immers wat sommigen hier aanraden) worden vergeleken met zowel Enterprise als gewone fabrieks HDD's van HP dan hoor ik het graag, maar denk niet dat je die gaat vinden. Ook adviseer ik degenen die een beter advies hebben dan F11 te gebruiken bij HP te solliciteren en/of ze erop te wijzen dat zij een betere oplossing hebben voor systeemherstel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freebutterflyx2
Update:
Ik heb eerst een complete image van de HD genomen met software die ik voor mijn eigen PC gebruik. Dan kon ik alles terugzetten moest er iets verkeerds gebeuren.

Ik heb er voorlopig geen SSD ingezet.
Ik heb windows 10 geinstalleerd en tijdens de installatie heb ik alle partities laten verwijderen.
Na de installatie heb ik nog een paar keer een updateronde moeten doen.

Alles werkt perfect en vlot.
Voorlopig heb ik er wel nog geen bijkomende software opgezet.
Pagina: 1