Compaq contura 410c met videoprobleem ofzo.....

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:43
ik heb hier naast mij een laptop staan, compaq contura 410c. dus een 486 maar loopt als een trein.. :7 met windows 95

hij heeft de hele tijd goed gelopen, maar hij heeft nu wel een ERRUUUG vaag probleem... elke keer als ik opstart zie ik rare tekens.. en is mijn beeld helemaal anders.. (alsof de videokaart bad memory heeft |:( ) je ziet van die streepjes en het beeld is (het lijkt zo) in 5 gedeelte en 1 deel is maar te zien op het scherm maar wordt dan gecopyeerd oftewel 5 keer hetzelfde te zien..

wie-o-wie weet wat er aan de hand is??? :? volgens mij/ons ligt het aan de videogeheugen... maar is dat zo??? en kunnen we er wat aan doen????

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

de fouten beginnen dus al voordat windows gestart is ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Ankh
ja, dan krijg je HELE rare tekens.. :'(

• DSK
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Heb ook nog zo'n lappie gehad, draait wel vlug voor een 486
Maareh, kdenk dat je de resolutie verkeerd ehbt ingesteld, kan max 640x480, anders eens booten in veilige modus, en daar drivertjes opnieuw installen...

Blog (Linux-related)

• Ankh
Op zondag 26 augustus 2001 22:44 schreef Jensd het volgende:
Heb ook nog zo'n lappie gehad, draait wel vlug voor een 486
Maareh, kdenk dat je de resolutie verkeerd ehbt ingesteld, kan max 640x480, anders eens booten in veilige modus, en daar drivertjes opnieuw installen...
zoals ik zei.. hij heeft het al voordat ie windows heeft gestart!!! :P

• Ankh
man wat een k*t fout.. is dit.. straks ff kijken .. uit elkaar halen.. dan maar verder zien.. of mensen moeten een oplossing weten???

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou het eerst in de software zoeken.. misschien wel een verneukte windows door een virusje oid?

• Ankh
maar ik krijg die tekens al... voordat ik windows opstart en voordat ik dus ook maar iets kan zien in dos

[rare vraag misschien]
ben nu bezig met ophalen... zit daaronder een klepje.. die eraf gehaald.. lijkt mij een geheugenbank te zijn.. is van nec.. heb die eruit gehaald.. maar boot nog gewoon :P :)
wat is dat dan? geheugen uitbreiding? :)
[/bla]

• Ankh
hmmz niemand die weet wat het is??? RAAAR :?
ik dacht dat de GoT'ers slim waren :+ (ik dus niet ;) )

• DSK
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Is inderdaad gegheugen uitbreiding, normaal ga ja nu minder ram hebbe, probeer anders eens de BIOS (of je het zo kunt noemen :?) te updaten kan je downlaoden bij compaq http://www.compaq.com/support/files/notebooks/us/locate/3_877.html probeer eens de nieuwe ROMpaq te isntaleren (wil soms nogal helpen :r)

Blog (Linux-related)

• Ankh
maar ik niks... alleen maar VAGE tekens.. |:( ik zie niet bij het booten.. alleen die tekens (EN NEE GEEN GEWONE LETTERS)

Verwijderd

/offtopic
Uit eigen ervaring met Compaq pc (geen laptops), willen eigenwijze Compraq wel weer werken als je ze een paar flinke schoppen/trappen/klappen geeft! (echt waar!)
Je kunt dit seriuz nemen, maar ik zou het niet :p
/offtopic

Volgens mij heb ik wel eens eerder van dit probleem gehoord, maar volgens mij was het toen teminaal. Zou wel zonde zijn, altijd leuk een laptop :)
Pagina: 1