Vraag

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-10 21:43

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
owkee.

In het kort: Op Google drive staat een backup van 125kb en de lokale is de correcte 300MB. Ik had voor de-installatie van Whatsapp het crypt bestand van de juiste backup gekopieerd naar een andere plek en daarna whatsapp verwijderd. Bij herinstallatie weigert de app op lokaal te zoeken en gaat alleen naar Google drive kijken. Genius dat ik ben had ik de backup op Drive ook verwijderd om te voorkomen dat oude chats/media terug zou komen die ik niet meer wil. In de lokale backup staat wel alles dat ik wil hebben. Ik heb ea dus in de verkeerde volgorde gedaan denk ik want ik kan nu dus alleen maar lege chats terug halen van Drive.

In Whatsapp zelf kan ik weinig instellen en als ik het verwijder haalt het ook de Databases map weg waardoor ik niet die ene truuk kan gebruiken waardoor het een lokale backup pakt als die Databases map er nog is. Vroeger kon je nml de crypt bestanden met de hand terugzetten waarna een herinstallatie daar gelijk de chats uit haalt. maarja... Ik mag nu alleen maar via Google drive ea installeren.

In Whatsapp instellen dat er nooit met Drive gewerkt wordt maakt niet uit. Bij herinstallatie is dat het eerste dat Whatsapp probeert en kan ik nergens kiezen voor Lokale backup.

Ideen? Moet ik in Drive iets uitzetten waardoor Whatsapp wel lokaal gaat kijken naar crypt bestanden?

Edit: Okay, wat succes gehad. Een back up van Whatsapp gemaakt met alle setting in verband met Google drive uit. Daarna de mappen structuur vanaf com.Whatsapp naar mijn PC gezet en daar de juiste backup toegevoegd aan de Database map zonder datum en een kopie met datum. Op de foon whatsapp verwijderd en de foon geschoond met Ccleaner. Goed Micro SD kaartje toegevoegd en toen WA weer geinstalled. Toen dat ook op de SD kaart de com.whatsapp folder had aangemaakt heb ik andermaal WA verwijderd. Op het SD kaartje heb ik de mappen structuur met de juiste back up toegevoegd (Copy/Paste) en toen weer WA geinstalleerd. Nu heb ik alle berichten weer terug en loopt een nieuwe backup naar google drive. Zometeen nog eens doen om te zien of dit de truuk is.

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 18-07-2022 13:26 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Alle reacties

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:09
Je lokale backup in Google Drive zetten?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:30

scorpionv

This space for rent

Ik volg deze even, ik heb pas exact hetzelfde gehad bij een kennis.

Lokale backup, nooit naar GDrive gebackupt, maar bij herinstallatie telefoon en terugzetten lokale backup kijkt Whatsapp niet eens meer of er nog iets lokaal te halen valt.

Zou mooi zijn als je de map handmatig naar GDrive kunt kopiëren.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
bas-r schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:43:
Je lokale backup in Google Drive zetten?
Is dat uberhaupt mogelijk? Op dit moment zie ik alleen maar een grijze en ontoegankelijke map met een backup. Ik krijg geen opties tot openen of bewerken of toevoegen. Ik kan alleen uitschakelen of verwijderen.

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
scorpionv schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:54:
Ik volg deze even, ik heb pas exact hetzelfde gehad bij een kennis.

Lokale backup, nooit naar GDrive gebackupt, maar bij herinstallatie telefoon en terugzetten lokale backup kijkt Whatsapp niet eens meer of er nog iets lokaal te halen valt.

Zou mooi zijn als je de map handmatig naar GDrive kunt kopiëren.
Ik heb net geprobeerd om de com.whatsapp map met de juiste backup handmatig in de foon te zetten (op de juiste plek) in de hoop dat WA het zou oppikken maar bij het installeren wordt die map en submappen opnieuw gemaakt waardoor de backup wg is. Ik heb nu de juiste backup apart gezet op mijn PC. Even verder zoeken in Google wat mogelijk is.

And it goes BRAAAAAPP!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wellicht een open deur, maar welke benaming heeft lokale backup?
Als ik de FAQ van whatsapp doorlees dient deze 'msgstore.db.' te hebben:

Wijzig de naam van het back-upbestand dat je wilt herstellen van msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 naar msgstore.db.crypt12. Mogelijk bevindt een eerdere back-up zich op een eerder protocol, zoals crypt9 of crypt10. Verander het nummer van de crypt-extensie niet.

Bron:https://faq.whatsapp.com/601558080647471/?locale=nl_NL

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Gismo1979 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 14:31:
Wellicht een open deur, maar welke benaming heeft lokale backup?
Als ik de FAQ van whatsapp doorlees dient deze 'msgstore.db.' te hebben:

Wijzig de naam van het back-upbestand dat je wilt herstellen van msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 naar msgstore.db.crypt12. Mogelijk bevindt een eerdere back-up zich op een eerder protocol, zoals crypt9 of crypt10. Verander het nummer van de crypt-extensie niet.

Bron:https://faq.whatsapp.com/601558080647471/?locale=nl_NL
Yeah dat had ik gedaan. Het is in eerste instantie gelukt maar kan de truuk niet reproduceren. Ik mis nu "slechts" 4 dagen aan berichten zo al met al. fotos en videos ook wel kwijt maar daar heb ik evt nog een optie voor omdat ik het meest e toch naar de foon van mijn vrouw doorstuur.

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1