Hi allemaal,
Laat ik voorop stellen dat ik inmiddels reeds akkoord ben gegaan op een offerte een tijdje terug. Echter kreeg ik onlangs ook ineens spontaan een offerte in de mail welke ik een paar maanden terug had aangevraagd.
Advies en mogelijkheden hierin is iets waar ik vraagtekens bij heb waar jullie hopelijk een antwoord op hebben.
Huidige situatie
11 x 285 WP Ja Solar panelen uit 2015
Omvormer SolarEdge SE3500 + optimizers.
Nieuwe situatie
Uitbreiding panelen op een plat dak (veranda) afmetingen 6 x 5 m.
Offerte 1 (waar ik al een tijd terug akkoord op gaf).
8 CanadianSolar Mono Silver Frame HiKu CS3W-455MS 1 SolarEdge HD-Wave 3680H met Setapp
8 SolarEdge Power Optimizer S500
1 Van der Valk montagesysteem
1 Aardlekautomaat 2P 16A
1 Werkschakelaar 2P (Enkele fase)
Prijs € 5300,- incl. btw.
Offerte 2 (die dus onlangs spontaan in de mail kwam.)
12 Longi Solar Mono Full Black LR5-54HPB-400M | 108C | MBB | 30 mm | 1000V 1 SolarEdge HD-Wave 3500H met Setapp
12 SolarEdge Power Optimizer S440
1 Flatfix Fusion montagesysteem
Aparte groep / data / werkschakelaar / dc kabel / goot (Met uitzondering van breek- en graafwerkzaamheden)
Prijs € 7160,- incl. btw.
Logischerwijs valt deze hoger uit, meer wp / panelen. Ondanks dat ik dus al even akkoord ben met offerte 1 ben ik toch benieuwd…
- Speelt offerte 1 op safe met die 8 panelen waar offerte 2 zegt ik kan er wel 12 leggen op 6 x 5m dak?
- Heeft offerte 2 niet een te zwakke omvormer?
Uit interesse zeer benieuwd dus naar jullie bevindingen.
Laat ik voorop stellen dat ik inmiddels reeds akkoord ben gegaan op een offerte een tijdje terug. Echter kreeg ik onlangs ook ineens spontaan een offerte in de mail welke ik een paar maanden terug had aangevraagd.
Advies en mogelijkheden hierin is iets waar ik vraagtekens bij heb waar jullie hopelijk een antwoord op hebben.
Huidige situatie
11 x 285 WP Ja Solar panelen uit 2015
Omvormer SolarEdge SE3500 + optimizers.
Nieuwe situatie
Uitbreiding panelen op een plat dak (veranda) afmetingen 6 x 5 m.
Offerte 1 (waar ik al een tijd terug akkoord op gaf).
8 CanadianSolar Mono Silver Frame HiKu CS3W-455MS 1 SolarEdge HD-Wave 3680H met Setapp
8 SolarEdge Power Optimizer S500
1 Van der Valk montagesysteem
1 Aardlekautomaat 2P 16A
1 Werkschakelaar 2P (Enkele fase)
Prijs € 5300,- incl. btw.
Offerte 2 (die dus onlangs spontaan in de mail kwam.)
12 Longi Solar Mono Full Black LR5-54HPB-400M | 108C | MBB | 30 mm | 1000V 1 SolarEdge HD-Wave 3500H met Setapp
12 SolarEdge Power Optimizer S440
1 Flatfix Fusion montagesysteem
Aparte groep / data / werkschakelaar / dc kabel / goot (Met uitzondering van breek- en graafwerkzaamheden)
Prijs € 7160,- incl. btw.
Logischerwijs valt deze hoger uit, meer wp / panelen. Ondanks dat ik dus al even akkoord ben met offerte 1 ben ik toch benieuwd…
- Speelt offerte 1 op safe met die 8 panelen waar offerte 2 zegt ik kan er wel 12 leggen op 6 x 5m dak?
- Heeft offerte 2 niet een te zwakke omvormer?
Uit interesse zeer benieuwd dus naar jullie bevindingen.
![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/1fn7nm3LxCzeSshvujBGYWhV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/3hUpYyj0uR417qhpflPWCfua.jpg?f=fotoalbum_tile)