Het topictitel geeft het eigenlijk al aan. Spouwmuurisolatie is helaas niet mogelijk bij mijn woning uit 1962 in verband met te veel vuil in de spouw. Binnen is de verbouwing al klaar dus ook voorzetwanden zijn geen mogelijkheid meer. De enige mogelijkheid is dus nog gevelisolatie buitenom. In mijn straat zijn diverse woningen al voorzien van gevelisolatie met stucafwerking, maar ik vind het erg lelijk dat de kozijnen zo diep naar binnen vallen. Je verdikt de muur immers met meestal 140mm. Ik vind dit zelf erg lelijk en vroeg mij af in hoeverre een dunnere isolatielaag zinvol is. Bijvoorbeeld 80mm of nog minder. Ik begrijp dat de eerste centimeters isolatie het meest doen. Je gaat maar eenmaal in je leven waarschijnlijk de buitenkant van de woning laten stucen en isoleren dus dat moet wel de juiste dikte zijn.
Als ik kijk naar deze grafiek:strip_exif()/f/image/qA6AZWZIYEFBGD2ObHuj5vwa.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan zit 85% van de besparing in de stap van 0,3 naar 2,5 RC. Dan kom je uit op EPS platen van 100mm. Dat is helaas nog wel erg dik
.
Als ik kijk naar deze grafiek
:strip_exif()/f/image/qA6AZWZIYEFBGD2ObHuj5vwa.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan zit 85% van de besparing in de stap van 0,3 naar 2,5 RC. Dan kom je uit op EPS platen van 100mm. Dat is helaas nog wel erg dik
[ Voor 25% gewijzigd door Kromatic op 17-07-2022 19:09 ]