Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:53
Een achterhaald medium, maar ik zou nog wel eens een dvd willen afspelen op mijn televisie. Aan een conventionele dvd-speler begin ik niet meer en ik ga liever ook niet aan de slag met het converteren van de videobestanden.

Idealiter zou ik de dvd naar mijn Apple TV willen streamen. Ik denk dat dat met VLC zou moeten lukken, maar ik krijg het niet voor elkaar. In deze video lukt het wel; YouTube: 🎓Smart TV Windows 7 | Windows 10 HowTo Stream Videos DVDs & Access ....

1;
Ga naar Bestand, selecteer Converteren/Streamen.
Selecteer het VOB-bestand dat je van de dvd wil afspelen.
Selecteer H.264 + MP3 (TS) als het profiel (zoals in de video).
Selecteer HTTP als het doel.
Mijn dvd-speler begint dan geluid te maken, het afspelen lijkt te beginnen, maar ik kan de stream niet openen in een andere VLC-app.

2;
Ga naar Bestand, selecteer Schijf openen.
Selecteer de dvd die je wil afspelen.
Selecteer de titel en het hoofdstuk dat je wil afspelen (zoals in de video).
Vink stream-uitvoer aan, stel het handmatig in als HTTP, MPEG TS, H.264 en MP3.
Naar mijn idee gebeurt er dan niets.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Melvin.P schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:41:
Een achterhaald medium, maar ik zou nog wel eens een dvd willen afspelen op mijn televisie. Aan een conventionele dvd-speler begin ik niet meer en ik ga liever ook niet aan de slag met het converteren van de videobestanden.

Idealiter zou ik de dvd naar mijn Apple TV willen streamen.
Waarom ga je maar half mee met de tijd? Wel een Apple TV, maar geen streaming diensten waar je die films waarschijnlijk nog in hogere kwaliteit kan vinden?

Of gewoon iets als Plex Media Server installeren op je PC om daarvan je Films etc te streamen naar je Apple TV.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
Daarmee doe je de aanname dat alles wat ik op dvd heb staan, inmiddels via streaming-diensten te zien is. En dat is zeker niet het geval, daarom zou ik nog wel eens iets uit de kast willen kunnen pakken.

Voor gebruik van Plex is het nodig de dvd's te rippen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Melvin.P schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:23:
Daarmee doe je de aanname dat alles wat ik op dvd heb staan, inmiddels via streaming-diensten te zien is. En dat is zeker niet het geval, daarom zou ik nog wel eens iets uit de kast willen kunnen pakken.

Voor gebruik van Plex is het nodig de dvd's te rippen, toch?
Plex werkt inderdaad niet met DVD's, dus alleen met films e.d. die je op je PC of NAS etc hebt staan.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin.P
Oké. Ik hoop dat iemand me helpen kan met de instellingen in VLC. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd. :-)