SBLive! Linux halve kracht

Pagina: 1
Acties:

• C3La
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02-2021
Ik heb Suse Linux 7.2 geinstalleerd op mijn systeem. De soundblaster live! geluidskaart is herkend, en werkt ook, maar ik krijg alleen geluid op een set speakers, namelijk de achterste.

Is er iemand die een newbie kan uitleggen hoe ik ook op de andere set speakers geluid kan krijgen? :)

Groeten, Alec.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ik heb hier ook SuSE 7.2 gehad met een Live, maar hier deden alle vier de speakers het. Hoe heb je hem geinstalleerd? Via Yast2?

• C3La
ja, ik heb em via yast2 laten detecteren. Het vreemde is dus dat alleen de "tweede" uitgang geluid geeft, ik heb op de voorste speakers geen geluid.

Waar kun je dat configureren???

Dank, groet, Alec.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er staat ergens een console utill op, geloof dat het alsamixer heet... moet je even man alsaconf (oid) doen. Daar kun je de rear en front speakers instellen... Alleen wel raar dat alleen je rear het doen... standaard is het nl alleen de front... ;) Stekkers wel goed zitten?!

Orkaan

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• C3La
Daar kun je de rear en front speakers instellen... Alleen wel raar dat alleen je rear het doen... standaard is het nl alleen de front... ;) Stekkers wel goed zitten?!
Ja, in Windows zijn het nl. de achterspeakers! Ik verbaasde me er ook al over.

Bedankt voor je tip, ik zal het thuis meteen proberen!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
is het trouwens ook mogelijk om binnen suse linux 7.2 aan te geven of je met je sb live 5.1 (in combo met een DTT 3500) aan te geven dat je de digitale uitgang wilt gebruiken? ik heb dit namelijk nog nergens kunnen vinden

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1