Ervaringen bij het laten samenstellen van een desktop PC

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
In het verleden liet ik Alternate Ridderkerk mijn PC assembleren. Ik zocht met zorg de componenten uit, op basis van reviews en zocht bijvoorbeeld RAM modules uit die bij het moederbord paste (die in de hardware compatibilty lijst stond), de stilste fans, etc.

Dan liet ik Alternate het apparaat samenstellen en ging ik 'm ophalen. Mocht er wat zijn, dan was ik er zo: dicht in de buurt hier. Ook had/heb ik het idee dat een bezorgdienst er niet altijd even voorzichtig mee om zou gaan, wat misschien nadelig zou uitpakken in geval van een zware CPU koeler.

Alternate Ridderkerk is niet meer.

Overigens, in "Alternate sluit locatie in Ridderkerk en verhuist hoofdkantoor" (Nieuws)
zie: https://tweakers.net/nieu...erhuist-hoofdkantoor.html
las ik over het algemeen nogal negatieve ervaringen.

Vraag:
In de regio Rotterdam heb je nog Informatique. Hoe zijn de ervaringen met dat bedrijf?
en dan bedoel ik -niet- hun webshop, maar het samenstellen/bouwen van ee PC.

Hoe zijn de ervaringen met het 'dan maar' laten opsturen van een PC?
Ongeacht welke winkel.
(ter info, mijn huidige PC: Corsair Obsidian 750D, om een idee te geven)

en.. die misschien wel terugsturen omdat een dingetje het niet doet...
FF naar de Primera sjouwen, misschien wel 10 euro porto.

Had het met een Alternate PC ook gehad, CD ROM deed het niet. Bleek dat een kabeltje niet vast zat.
Even terug, kabeltje vast, klaar. Uurtje en het apparaat stond weer thuis.
(In verband met de garantie was de PC 'verzegeld', die mochten zij verbreken. Bovendien... waarom zou ik zelf zitten knoeien)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:45
Normaal gesproken raadt ik dan AZERTY aan. Tegelijkertijd, is het niet net zo makkelijk om hem zelf even in elkaar te prikken?
Laatste jaren is het steeds eenvoudiger geworden, en als er dan even iets niet doet dan kan je het zelf oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21
Ik denk dat als je op Vraag en Aanbod een verzoek zet om een pc in elkaar te zetten voor een kratje bier, dat je al wat animo hebt.

Genoeg Tweakers die behulpzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Ervaringen over webshops kun je vinden in de review sectie. Die horen niet thuis op het forum.

Dit topic is gesloten.