Ik heb recent via marktplaats iets verkocht.
Ik neem altijd in mijn advertenties mee dat de prijs zonder verzendkosten is en verzending op risico van de koper is.
De koper wilde graag verzenden en via marktplaats betaalverzoek.
Dat heb ik gedaan. Markplaats bied geen mogelijkheid om het pakket verzekerd te versturen.
Omdat ik altijd verkoop op risico van de koper heb ik geen kopers bescherming.
Nu blijft het pakket al een hele tijd hangen op wegens drukte vertraagd en nu is er zelfs helemaal geen update meer.
Aangezien het NIET aangetekend is zal postnl geen echt onderzoek instellen.
Mijn vraag is nu wat mijn plichten zijn als particuliere verkoper rekening houdend met het feit dat ik heb aangegeven dat het verzenden op risico van de koper is?
Moet ik het bedrag terug storten of is het zijn juridisch ook zijn risico nu?
Misschien uit coulance 50/50?
Ik neem altijd in mijn advertenties mee dat de prijs zonder verzendkosten is en verzending op risico van de koper is.
De koper wilde graag verzenden en via marktplaats betaalverzoek.
Dat heb ik gedaan. Markplaats bied geen mogelijkheid om het pakket verzekerd te versturen.
Omdat ik altijd verkoop op risico van de koper heb ik geen kopers bescherming.
Nu blijft het pakket al een hele tijd hangen op wegens drukte vertraagd en nu is er zelfs helemaal geen update meer.
Aangezien het NIET aangetekend is zal postnl geen echt onderzoek instellen.
Mijn vraag is nu wat mijn plichten zijn als particuliere verkoper rekening houdend met het feit dat ik heb aangegeven dat het verzenden op risico van de koper is?
Moet ik het bedrag terug storten of is het zijn juridisch ook zijn risico nu?
Misschien uit coulance 50/50?
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr