Ik heb zonet mijn eigen pc gebouwd. Wanneer ik hem probeer te starten gaan de lichtjes op het moederbord aan maar niks van andere componenten gaan aan. Mijn fans gaan 2seconden aan en daarna terug uit. Mijn psu gaat niet eens draaien. In heb alles al eens opnieuw geinstalleerd, de psu ligt aan. Ik weet niet wat het probleem is iemand die mij kan helpen?
Vraag
Alle reacties
Kan je om te beginnen alle onderdelen in het systeem eens noemen??
Je zou kunnen proberen of het helpt om de bios te resetten.
Daarna onderdelen uitwisselen met geverifieerd goed werkende onderdelen. Voeding, moederbord, CPU, RAM.
Je zou kunnen proberen of het helpt om de bios te resetten.
Daarna onderdelen uitwisselen met geverifieerd goed werkende onderdelen. Voeding, moederbord, CPU, RAM.
AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti
Het klinkt alsof je enkel de 24pins voedingskabel op je moederbord hebt aangesloten. Je moet ook nog een 2e kabel (4+4 pins) op je moederbord aansluiten.
Maargoed dit is natuurlijk gissen. Wat is je systeem en wat heb je zelf geprobeerd? Een foto van het moederbord wil ook nog weleens helpen op dit forum.
Maargoed dit is natuurlijk gissen. Wat is je systeem en wat heb je zelf geprobeerd? Een foto van het moederbord wil ook nog weleens helpen op dit forum.
Wat @Djarune zegt is idd ook een goede mogelijkheid. Die 4+4 pins stroom aansluiting dichtbij de CPU socket is vaak ook heel lastig, zo niet onmogelijk, bij te komen als het moederbord al ingebouwd is in een kast en de CPU met koeler zijn geïnstalleerd. En als je een losse videokaart hebt ook daar de stroom goed aangesloten? Maar een foto van het systeem waarin het moederbord goed zichtbaar is zou idd geen kwaad kunnen.
AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti
Z170 gaat al even mee. Je weet zeker dat alle onderdelen werken?
Maak inderdaad even een lijstje van alle componenten die je erin hebt geschroeft
en maak evt. wat foto’s van de binnenkant waarop we kunnen zien hoe je alles aangesloten hebt.
Maak inderdaad even een lijstje van alle componenten die je erin hebt geschroeft
en maak evt. wat foto’s van de binnenkant waarop we kunnen zien hoe je alles aangesloten hebt.
I reject your reality and substitute my own
Is je CPU support wel OK?
https://www.asus.com/us/supportonly/Z170-E/HelpDesk_CPU/
Bij het broertje van deze Z170, de ASUS Z170 PRO GAMING, moest ik een bios upgrade laten doen anders kon ik mijn 2e hands gekocht i7-7700K niet gebruiken. Die heb ik zelf geïnstalleerd uiteraard... na de bios upgrade bij aankoop.
Dit systeem uit 2017 draait nog uitstekend......
https://www.asus.com/us/supportonly/Z170-E/HelpDesk_CPU/
Bij het broertje van deze Z170, de ASUS Z170 PRO GAMING, moest ik een bios upgrade laten doen anders kon ik mijn 2e hands gekocht i7-7700K niet gebruiken. Die heb ik zelf geïnstalleerd uiteraard... na de bios upgrade bij aankoop.
Ik had geen leen CPU oid....° Product: Azerty BIOS-update (+ CPU-montage) - assemblage
Stukprijs: € 9,00
Dit systeem uit 2017 draait nog uitstekend......
[ Voor 10% gewijzigd door route99 op 17-07-2022 21:41 ]
Pagina: 1