Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-12-2023
In de reeks ervaringen met “…” ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met reisverzekeringen in deze vakantieperiode.

Welke verzekeraars zijn (on)betrouwbaar, reageren ze snel als er iets is, is de dekking naar verwachting, zijn er verborgen nadelen, enzovoorts.

Ik zie bijvoorbeeld dat veel Nederlandse reisverzekeringen onder de stichting cis zwarte lijst registraties vallen, en dat het niet altijd duidelijk wie de uiteindelijke verzekeraar is uit de voorwaarden: de reisverzekeringen van bijvoorbeeld ABN en SNS worden allebei door Nationale Nederlanden gerund. Terwijl de reisverzekeringen van buitenlandse bankpassen zoals Amex en Curve door het Franse AXA gerund worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Weicool op 16-07-2022 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:10
Heb zelf alles lopen bij Interpolis. In de afgelopen 12 jaar 3 of 4x gebruik van moeten maken. Snelle afhandeling zonder moeilijke vragen in mijn geval.

Dat diverse partijen je verzekering elders onderbrengen is niets nieuws, en niet iets waar ik mij ook maar enig moment druk over zou maken. Kijk welke voorwaarden bij je passen, en klaar ben je zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
renegrunn schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:15:
Kijk welke voorwaarden bij je passen, en klaar ben je zou ik zeggen.
Is niet altijd zo makkelijk: bijvoorbeeld bij de SNS voorwaarden komt de zoekterm “Nationale Nederlanden” in de polis voorwaarden niet eens voor. En in de voorwaarden van amex hebben ze het vaak over Chubb, terwijl ze bij het webformulier toch AXA bedoelen.

Zo valt Interpolis met Centraal Beheer Achmea, FBTO, InShared en Zilveren Kruis ook allemaal weer onder Achmea, ondanks dat de merken iets anders kunnen doen suggereren

[ Voor 32% gewijzigd door Weicool op 16-07-2022 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Weicool schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:33:
[...]

Is niet altijd zo makkelijk: bijvoorbeeld bij de SNS voorwaarden komt de zoekterm “Nationale Nederlanden” in de polis voorwaarden niet eens voor. En in de voorwaarden van amex hebben ze het vaak over Chubb, terwijl ze bij het webformulier toch AXA bedoelen.
Waarschijnlijk komt wel "Volmachtkantoor Nederland", en die is weer van NN. Maar maakt het onder de streep uit?

Als je Googled op Volmachtkantoor Nederland krijg je een zooi 1 sterren reviews, ik vermoed dat dat bij een hoop verzekeraars het geval is :P . En aan de ene kant snap ik ook wel dat je ervaringen wil, aan de andere kant blijven het N=1 gevallen.

Ik heb SNS, en heb ze vorig jaar nodig gehad na een ongeluk. Alle materiele schade werd vergoed met hun tabellen. (Oftewel smartwatch = X jaar oud -> Y% vergoedt). Medische gedeelte was wat verwarring bij de persoon die het had gedaan, waardoor er significant te weinig was uitgekeerd. Hoort niet, maar goed, waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Wat ik wel waardeerde is dat je telefoonnummer kreeg van degene die jouw dossier had behandelt, dus die wist direct waar ik het over had. En 1000x excuses, werd gefixed. 15 minuten later zag ik dat er nog wat fout was gegaan (zelfde fout bij andere rekening), dus nog een keertje bellen. Nu was ze druk, dus werd met een ander verbonden: "Nee, zulk soort zaken werden helemaal niet vergoedt, dat viel helemaal niet onder de verzekering, en ik had pech". Voor die discussie te lang werd, verbond hij me weer door met degene die mijn dossier had behandelt, want die zou het mij wel uitleggen. Oftewel nog een keer 1000x excuses, had echt niet fout mogen zijn gegaan, werd hersteld, en werd gewoon vergoedt.

Oftewel het ligt er ook maar net aan wie je hebt. Degene die mijn dossier had gedaan had fouten gemaakt, maar die gewoon hersteld daarna. Een ander had ik moeten discussieren of het vergoedt werd. (Waarbij overigens wat mij betreft er volgens de polisvoorwaarden echt nul discussie over kon zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
Sissors schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:42:
[...]

Waarschijnlijk komt wel "Volmachtkantoor Nederland", en die is weer van NN. Maar maakt het onder de streep uit?
Nou, dat kan bijvoorbeeld lastig zijn als je er niet uitkomt met SNS, dan zeggen ze, ga maar klagen bij volmachtskantoor die van die slechte recensies heeft en die dan doorstuurt naar Nationale Nederlanden die nog veel slechtere recensies heeft en helemaal niks oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Weicool schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:33:
[...]

Zo valt Interpolis met Centraal Beheer Achmea, FBTO, InShared en Zilveren Kruis ook allemaal weer onder Achmea, ondanks dat de merken iets anders kunnen doen suggereren
Ik ben je kwijt. Is je vraag nu wat de ervaringen zijn met reisverzekering X, Y & Z zoals de topic titel doet vermoeden, of wil je de Nederlandse verzekeringen in kaart brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Weicool schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:50:
[...]

Nou, dat kan bijvoorbeeld lastig zijn als je er niet uitkomt met SNS, dan zeggen ze, ga maar klagen bij volmachtskantoor die van die slechte recensies heeft en die dan doorstuurt naar Nationale Nederlanden die nog veel slechtere recensies heeft en helemaal niks oplost.
Oh ik kan je al verzekeren (pun niet intended) dat je er met SNS niet gaat uitkomen :P . Je hebt namelijk niks met ze te maken behalve dat je op hun website het ooit besteld hebt. Ik heb een doorlopende reisverzekering via hun, de maandelijkse afschrift gebeurd door het volmachtskantoor, en de afhandeling gebeurd door hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
renegrunn schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:50:
[...]

Ik ben je kwijt. Is je vraag nu wat de ervaringen zijn met reisverzekering X, Y & Z zoals de topic titel doet vermoeden, of wil je de Nederlandse verzekeringen in kaart brengen?
De ervaringen zoals bij alle andere vergelijkbare ervaringen met topics: dus wat waren de 4 claims precies en hoe en hoe snel verliep de afhandeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 14:13

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verzekeren is in Nederland echt prima geregeld. Verzekeren vraagt veel beschikbaar kapitaal, waardoor veel merken eigenlijk vooral distributie partijen zijn. Je komt dus vaak uit bij een paar grote namen, die overigens zelf ook gewoon (her)verzekerd zijn.

Bij het afsluiten van een verzekering krijg je een polisblad, met keurig de dekking en voorwaarden. Keert je verzekeraar niet uit, dan kan je naar het Kifid, die vervolgens uitspraak doet.

Tot nu toe heel feitelijk; maar daarmee zou je vooral naar bereikbaarheid en prijs etc moeten kijken (uiteraard los van de verschillen in dekking, maar dat is heel feitelijk).

De CIS registratie gaat over fraudeurs, niet over de verzekeraars. Ik weet niet of er verzekeraars niet met CIS werken, maar die zou ik vermijden. Je wilt niet meebetalen aan fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Weicool schreef op maandag 18 juli 2022 @ 11:33:
[...]

De ervaringen zoals bij alle andere vergelijkbare ervaringen met topics: dus wat waren de 4 claims precies en hoe en hoe snel verliep de afhandeling?
De laatste wat een gebroken ski. Daags na terugkomst contact opgenomen, zelfde week nog geld op de rekening. De andere 2 waren annulerings-gevallen, dus niet per se reisverzekering, maar wel zelfde verzekeraar. Altijd binnen paar dagen na melding geld gestort gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weicool
ZieMaar! schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:50:
Verzekeren is in Nederland echt prima geregeld.
Door de overnames zijn de grootsten nu een monopolie aan het vormen.

Ik vroeg me af of jullie ervaren dat de verzekeraars nu echt zo prima geregeld zijn of nou echt slecht zijn als je op TrustPilot ziet, want daar zie je dat mensen veelal klagen over de maandenlange onbereikbereikbaarheid van de verzekeraars en dat wanneer ze iets claimen ze zonder harde bewijzen direct als fraudeur aangemerkt worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8Ueq5sNNHcOP4NXfHrwCgYwaX4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/so7YIHsRxv8VrgfJizeR0gaG.png?f=fotoalbum_large
https://nl.trustpilot.com/reviews/62700e74f03a9893e98171ac

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4yjvxpbxfRg696dAcXleBLo70E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LrX92FaxM7vlrcXTX0VnfxJ0.png?f=fotoalbum_large

https://nl.trustpilot.com/reviews/62ab144c787382efe20e4bef

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vB0ETLnldJ0_-CJrf0IO9rPRzII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6J2RT6nh3O1WVgul4LSPbb8X.png?f=fotoalbum_large

https://nl.trustpilot.com/reviews/6296444435343b8f5b5d5eaa

[ Voor 24% gewijzigd door Weicool op 18-07-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 14:13

ZieMaar!

Moderator General Chat
Weicool schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:51:
[...]

Dat klopt niet. De groten fuseren niet, als ze dat wel willen wordt er juist (oa) bekeken of er voldoende concurrentie is.
Ik vroeg me af of jullie ervaren dat de verzekeraars nu echt zo prima geregeld zijn of nou echt slecht zijn als je op TrustPilot ziet, want daar zie je dat mensen veelal klagen over de maandenlange onbereikbereikbaarheid van de verzekeraars en dat wanneer ze iets claimen ze zonder harde bewijzen direct als fraudeur aangemerkt worden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je wordt nooit zomaar als fraudeur aangemerkt. Daar zijn allerlei eisen aan (confrontatie, wederhoor etc). En je hebt een beroepsmogelijkheid, via het Kifid. Die uitspraken zijn openbaar en dus te verifiëren.

Bereikbaarheid kan wel een probleem zijn, dat verschilt per periode en per verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-05 13:11
TrustPilot is ook grote onzin, posten debieltjes alleen maar om te klagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sleeon op 18-07-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Ik herhaal het nog maar eens, wat wil je nou met dit topic?

Sta je op het punt ergens een verzekering af te sluiten? Ga je een bepaalde reis maken of wil de algemene opinie mbt reisverzekeringen peilen?

[ Voor 55% gewijzigd door renegrunn op 18-07-2022 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 13:02
Sleeon schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:03:
TrustPilot is ook grote onzin, posten debieltjes alleen maar om te klagen.
Het grote probleem met (relatief) "complexe" producten op financieel gebied is dat veel mensen niet begrijpen wat ze nu eigenlijk kopen. Hoeveel mensen het polisblad niet eens doorlezen, hoeveel mensen nog nooit 1 pagina van de voorwaarden hebben gezien.

Die mensen gaan dan klagen over slecht afhandeling of communicatie terwijl zij zelf vaak debet zijn aan het probleem, door onduidelijk te communiceren, dingen te vergeten, stukken incompleet of niet aanleveren. En als ze dan hun zin niet krijgen, plemp maar weer een review op trustpilot of Facebook.

Betrouwbare consumenten ervaringen zijn lastiger te vinden, maar mijn ervaring leert dat als je kijkt op de grotere consumentenplatformen (Consumentenbond, Radar, Kassa) dat daar vaker toch mensen zitten die een iets meer geinformeerde keuze hebben gemaakt. Als je daar relatief weinig klachten vind over een bepaalde partij zit het meestal wel goed.

Google/Trustpilot/Facebook reviews voor dit soort complexe zaken zijn gewoon niet betrouwbaar omdat de drempel om er eentje te schrijven gewoon veels te laag is.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 16:49
Weicool schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:51:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Dit zijn vooral reviews zonder achtergrondinformatie, daar kun je dus eigenlijk helemaal niks mee. De meeste mensen zullen positieve ervaringen niet op een site zoals Trustpilot posten, daar denk je gewoon niet aan. Negatieve ervaringen zullen daarentegen veel vaker gepost worden.

Ik heb zelf jaren een reisverzekering gehad bij Ditzo en nu sinds een jaar bij FBTO, beide heb ik prima ervaringen mee. Bij Ditzo ging de afhandeling van schade best snel en het geld stond daarna ook snel op je rekening. Bij FBTO heb ik nog geen schade gemeld maar de site is in ieder geval erg gebruiksvriendelijk en het is gemakkelijk om schade te melden (voor zover ik nu gezien heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedenk wel dat er zeker in het verleden heel veel gefraudeerd werd met reisverzekeringen. Daarom is men niet meer zo makkelijk met verlies en diefstal. Mijn ervaring is wel dat als er iets is en je meld het meteen dat er veel mogelijk is. Zo heb ik een huur auto volledig vergoed gekregen, toen mijn vriendin tijdens een georganiseerde fietsvakantie door Griekenland, door blessure niet meer kon fietsen. Vooraf gebeld of het kon, want op deze manier konden we de reis gewoon afmaken, geen probleem. Is netjes betaald en geen woord over het feit dat er een cabrio was gehuurd.
Echter de tijden van de verloren RayBan en de gevallen 2 jaar oude camera zijn voorbij.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1