Sonos Play:1 verbinden met Denon avr x2300W receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:18
Wij hebben in onze woonkamer een Denon avr x2300W die met Dal speakers verbonden is (5.1 systeem). Dit systeem gebruiken we om muziek af te spelen via spotify, en om films mee te bekijken op de tv.

Nu willen we ook een speaker hangen in de keuken, die vlak naast de woonkamer gelegen is. Ik heb in het verleden een Sonos Play:1 gekocht maar nooit gebruikt. Kan ik deze verbinden met de Denon zodat ik seamless de muziek die ik afspeel op de Denon, ook zal horen op de Sonos in de keuken? Ik heb geen Sonos Connect of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet zomaar draadloos in ieder geval. Denon doet zijn eigen HEOS systeem, Sonos heeft ook zijn eigen systeem.

Ik zie wel dat je Denon een analoge pre-out heeft, daar zou je mogelijk iets mee kunnen. De vraag is dan alleen of je het geluid van digitale bronnen ook die kant in krijgt, want Denon converteert nit alles per definitie naar analoog.
Alternatief: je tweede HDMI uitgang gebruiken, daar een audio extractor op, die naar een BT zender en dan naar je Sonos. Zou theoretisch kunnen werken, maar de praktijk moet dat uitwijzen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
The Eagle schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:39:
Niet zomaar draadloos in ieder geval. Denon doet zijn eigen HEOS systeem, Sonos heeft ook zijn eigen systeem.

Ik zie wel dat je Denon een analoge pre-out heeft, daar zou je mogelijk iets mee kunnen. De vraag is dan alleen of je het geluid van digitale bronnen ook die kant in krijgt, want Denon converteert nit alles per definitie naar analoog.
Alternatief: je tweede HDMI uitgang gebruiken, daar een audio extractor op, die naar een BT zender en dan naar je Sonos. Zou theoretisch kunnen werken, maar de praktijk moet dat uitwijzen.
https://www.amazon.de/Ext...tractor%2Caps%2C60&sr=8-3

Zoiets? De sonos heeft een ethernetpoort.

edit: verkeerde link

[ Voor 10% gewijzigd door ardana123 op 16-07-2022 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wist niet eens dat dat in combinatie bestond, maar zoiets ja.
Zit net naar de specs van de Sonos play 1 te kijken. Was er vanuit gegaan dat ie wel BT zou hebben, maar specs spreken elkaar tegen. Weet je zeker dat dat ding BT heeft?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Maar als het puur om Spotify gaat: dat ondersteunt de Sonos ook. Je kunt dan simpelweg kiezen of je de Denon of de Sonos wilt, alleen niet gelijktijdig. Heb je niks extra's voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:34

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:39:
Dan moet je telkens de Denon instellen om audio en video over HDMI Out te sturen, default is alleen video. Lijkt me ook geen werkbare oplossing.

Zone 2 is op de lagere modellen, zoals de AVR-X2300, beperkt tot analoge bronnen en netwerk. Spotify zou dus wel moeten kunnen om over Zone 2 uit te voeren. Echter zou ik hier dan eerder een Sonos Connect op aansluiten dan met Bluetooth adapters gaan werken. Waarbij het mogelijk nog het handigst is de huidige Sonos op Marktplaats te zetten en een Denon HEOS speaker te kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 17-07-2022 13:12 . Reden: Genoemde AVR heeft geen HEOS.... ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
FeaR schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:12:
[...]

Dan moet je telkens de Denon instellen om audio en video over HDMI Out te sturen, default is alleen video. Lijkt me ook geen werkbare oplossing.

Zone 2 is op de lagere modellen, zoals de AVR-X2300, beperkt tot analoge bronnen en netwerk. Spotify zou dus wel moeten kunnen om over Zone 2 uit te voeren. Echter zou ik hier dan eerder een Sonos Connect op aansluiten dan met Bluetooth adapters gaan werken. Waarbij het mogelijk nog het handigst is de huidige Sonos op Marktplaats te zetten en een Denon HEOS speaker te kopen.
AVR-X2300 ondersteunt toch geen HEOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:34

FeaR

In GoT we trust

ardana123 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:00:
[...]
AVR-X2300 ondersteunt toch geen HEOS?
My bad, één serie te vroeg. Vanaf de X2400 is er HEOS ding heet niet voor niets X2400H :X).

Dan een Sonos Connect moet de Sonos op de Denon aangesloten moeten worden. Zit je nog steeds met de beperking van Zone 2. Of met een High to Low Level Converter de Front Left/Right ook als Pre Out laten dienen om geen beperking van Zone 2 te hebben. Wel een extra adapter en kwaliteit is wisselend als ik GoT mag geloven.

Al met al gaat dit volgens mij niet lekker samenwerken. Of er moet in hardware geïnvesteerd worden waarna het mogelijk nog niet optimaal werkt.

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 17-07-2022 14:08 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1