Prijs incl cashback?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:54
Ik denk niet dat het wenselijk is dat sommige shops in de PW staan incl cashback, en andere excl, ook al is het wel vermeld in lichtgrijze tekst.

Aan de ene kant is incl cashback eerlijker vergelijken met andere modellen die geen cashback hebben, aan de andere kant is het tussen de shops een beetje oneerlijke concurrentie.
Wat mij betreft mag die tekst over cashback veel meer uit het oog springen, zodat het verschil (of niet) tussen de webshops duidelijker is.

Bv: pricewatch: Sony Bravia XR-55A84K Zwart
Het is hier niet direct duidelijk dat Art & Craft helemaal niet 200 euro goedkoper is dan de rest.

Bijna nog vervelender dan die marktplaats advertenties van auto's excl BTW, regels moeten voor iedereen hetzelfde zijn, en daarnaast duidelijk voor de consument.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 16-07-2022 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Na een cashback actie wordt de prijsontwikkeling er dan ook niet duidelijker op. Het lijkt alsof die goedkoper aangeboden is geweest, maar het was enkel een cashback.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 19:01

jdh009

FP ProMod
Prijzen zouden wat mij betreft standaard altijd zonder moeten worden weergegeven. Je moet vaak door aardig wat hoepels springen om zo'n bedrag terug te krijgen. Daarnaast ben ik van mening dat een korting vooraf zou moeten worden gegeven en niet achteraf na het afstaan van gegevens (en dus aan bepaalde voorwaarde moet voldoen), is het volgende dat toegevoegd wordt de coupons/kortingscodes die overal en nergens op het internet te vinden zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door jdh009 op 16-07-2022 22:45 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Eens. Pricewatch hoort de echte prijs weer te geven, dus wat je betaalt als je het artikel bestelt. Dat je later geld kan terugkrijgen is een zaak tussen de koper en de fabrikant. Het lukt ook niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 18:43

BCC

jdh009 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 22:44:
Prijzen zouden wat mij betreft standaard altijd zonder moeten worden weergegeven. Je moet vaak door aardig wat hoepels springen om zo'n bedrag terug te krijgen. Daarnaast ben ik van mening dat een korting vooraf zou moeten worden gegeven en niet achteraf na het afstaan van gegevens (en dus aan bepaalde voorwaarde moet voldoen), is het volgende dat toegevoegd wordt de coupons/kortingscodes die overal en nergens op het internet te vinden zijn?
De reden dat fabrikanten dit doen is omdat het de enige manier is om de eindklant korting te geven - zeker bij schaarde goederen - anders komt het bij de scalpers terecht.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 19:01

jdh009

FP ProMod
BCC schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:01:
[...]

De reden dat fabrikanten dit doen is omdat het de enige manier is om de eindklant korting te geven - zeker bij schaarde goederen - anders komt het bij de scalpers terecht.
Zover ik weet is dat niet de reden. Vanuit de marketing zijn cashback aanbiedingen die er voor zorgt dat je als bedrijf geen of minder korting hoeft te geven. De cashback is de stimulans. In plaats van 20% korting te geven op een product, biedt hij 10% cashback. Het is een worst die je voorgehouden wordt en bij een cashback hoeft die worst minder groot te zijn dan de worst die korting (vooraf) heet. Het stimuleert 'loyaliteit' en verkoop.
Rewards such as cash back also drive sales. For instance, more brands see increased revenue via rewards (36%) compared to discounts (28%). More specifically, my company Dosh — in a research partnership with The Center for Generational Kinetics — found that brands that offer millennial and Gen Z consumers at least 5% instant cash back will see even greater sales impact now and in the months ahead.

Cash back's momentum is clear. And with miles racking up and nowhere to go, consumers are questioning their miles cards. Credit card companies are starting to recognize this reality with 80% of card members redeeming cash back rewards during the pandemic.
https://www.forbes.com/si...nfirms-cash-back-is-king/

[ Voor 38% gewijzigd door jdh009 op 16-07-2022 23:11 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:01
BCC schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:01:
[...]

Een nobele gedachte, maar in werkelijkheid is de voornaamste reden het lage redemptiepercentage, hierdoor is dit een voor de fabrikant een voordelige manier van korting geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 20:48

Mooijekind

Manager Product Content
mitsumark schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:27:
Ik denk niet dat het wenselijk is dat sommige shops in de PW staan incl cashback, en andere excl, ook al is het wel vermeld in lichtgrijze tekst.

Aan de ene kant is incl cashback eerlijker vergelijken met andere modellen die geen cashback hebben, aan de andere kant is het tussen de shops een beetje oneerlijke concurrentie.
Wat mij betreft mag die tekst over cashback veel meer uit het oog springen, zodat het verschil (of niet) tussen de webshops duidelijker is.

Bv: pricewatch: Sony Bravia XR-55A84K Zwart
Het is hier niet direct duidelijk dat Art & Craft helemaal niet 200 euro goedkoper is dan de rest.

Bijna nog vervelender dan die marktplaats advertenties van auto's excl BTW, regels moeten voor iedereen hetzelfde zijn, en daarnaast duidelijk voor de consument.
Het is inderdaad niet de bedoeling dat de prijzen inclusief cashback zijn. De prijs die getoond wordt in de pricewatch moet de prijs zijn die de klant in het afrekenproces betaalt.
Ik zal even kijken of ik makkelijk deze producten van de shop kan indentificeren en kan laten aanpassen.
Pagina: 1