Amd TB 1,4 ghz of toch maar ff wachten?

Pagina: 1
Acties:

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Zal ik voor de Tb 1,4 ghz gaan, of voor die nieuwe Palomino. Hoe wordt de prijs eigenlijk daarvan? Heeft iemand toevallig ook een test van die nieuwe(dacht dat ie op tweakers gestaan had)?

Wat zal ik doen?

Verwijderd

Goede vraag.. aangezien ik ook over een tijdje wil upgraden wil ik het ook wel weten eigenlijk.. :)

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Wat heb je nu?? maw hoe lang kun je nog wachten?

• WaarAnders
K'eb nu een TB900mhz zelf, maar deze is voor mijn vader. Huiskamer vervanging(radio+tv)+server.

• AMDFreak
  • Laatst online: 07:46

AMDFreak

Intel is zo..

Ik zou w8en op de Palm.. ik heb ergens gelezen dat ie volgende week uit komt! :) alleen er zal wel een prijskaartje aan hangen :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 26 augustus 2001 18:30 schreef InterFreak het volgende:
Ik zou w8en op de Palm.. ik heb ergens gelezen dat ie volgende week uit komt! :) alleen er zal wel een prijskaartje aan hangen :)
De TB1400 is in no-time van 800 piek naar 350 piek gezakt, dus die kost geen drol meer. Ik verwacht dat de nieuwe CPU's bij de introductie ook zo rond de 800 gulden zullen zitten, en dat is nogsteeds een scherpe prijs.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Wat jij wil. Als je echt zit te springen om een upgrade nu, dan nu. Kun je later een snellere kopen als ie ook in prijs gezakt is. Anders wachten en voordelen zoals iets verbeterde architectuur, SSE, iets minder heet en vooral de ingebouwde temperatuur diode meteen pakken.

Yeah well. The Dude abides.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Kan die eigenlijik ook op een KT7A?

Niet?
[Specs]

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

als je een OCZ Gladiator koopt dan kan je de 1.0Ghz TB laten draaien op 1.6Ghz minimum, 1.8Ghz max (zie de reviews). de 1.4Gig gaat echt niet verder dan iets boven de 1.8 (zelfde core), iig nooit 2.52Gig zoals je zou mogen verwachten als je bedenkt dat de 1.4 40% sneller is dan de 1. Dus kortom betaal je veels te veel geld voor een hele kleine snelheidswinst. Ik zou wachten op de nieuwste AMD chip :)

MechWarrior || Monsters Game

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Licht eraan of je er veel geld voor wil geven. en wat je ermee doe.

Je kunt die pamilo ook weer verder oc'en dan de thunderbird
en hij zal wel minder warm worden.

• WaarAnders
Ik ben geen overclocker

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wachten dat zeiden ze in het 486 tijdperk al. dan zit je straks nog met je p2-400.

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 02:10
ik denk dat ze met wachten, een paar maanden bedoelen en niet een paar jaar. 8-)

iRacing Profiel

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
De AMD Thunderbird 1,4GHz is zeker wel prijs/prestatie aantrekkelijk momenteel, vooral in vergelijking met Intel.
Voor een AMD krijg je kracht voor je geld.
Met de Palamino zul je het zelfde verhaal krijgen als met de Thunderbird. In het begin aan de dure kant, niet te vergelijken met Intel overigens die altijd veel te duur is, maar AMD wordt na verloop van tijd goedkoper.
Maar zo kun je wel door blijven gaan.

Dus ik zou als jij 300 piek hebt liggen gewoon een AMD 1,4GHz kopen.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Ik zou wachten aangezien je toch al een 900 mhz hebt waarmee je toch al voorlopig mee door kan

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 20:15 schreef GambitRS het volgende:
als je een OCZ Gladiator koopt dan kan je de 1.0Ghz TB laten draaien op 1.6Ghz minimum, 1.8Ghz max (zie de reviews). de 1.4Gig gaat echt niet verder dan iets boven de 1.8 (zelfde core), iig nooit 2.52Gig zoals je zou mogen verwachten als je bedenkt dat de 1.4 40% sneller is dan de 1. Dus kortom betaal je veels te veel geld voor een hele kleine snelheidswinst. Ik zou wachten op de nieuwste AMD chip :)
wat een uit de context getrokken k*tverhaal ....
de OCZ gladiator is om te beginnen niet de beste luchtkoeler die er is, ten tweede heb je het over resultaten met de AYHJA "y" core in de 1 GHz, dat is gewoon de core van een 1.4 GHz, dus freaking normaal dat de 1.4 niet meer haalt ....
de 1 GHz AYHJA is een uitzondering, ga naar de eerste de beste winkel, koop een 1 GHz en probeer die maar eens te overklokken naar 1.6 |:(

JC

Verwijderd

ik heb zaterdag nieuwe spullen gekocht en ik ben er tevreden over, het is jammer dat mijn videokaart alles naar beneden haalt maar ja. Als je goed zoekt kan je het voor een mooie prijs kopen, met een goed moederbord kun je later altijd nog een wat snellere proc kopen.

Verwijderd

Neem maar een Pentium 4 2.0 GHz
Afbeeldingslocatie: http://www.chip.de/artikelbilder/1266003_6c7a1145d4.gif

(office- en multimediatoepassingen

Verwijderd

w8en, het verschil tussen de TB 1,4 is niet héél veel met dat 900mhz ding.

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:56
Op maandag 27 augustus 2001 11:46 schreef butrosgali het volgende:
Ben jij gek voor dat geld en dat kleine verschil moet je echt geen intel kopen !

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 27 augustus 2001 13:11 schreef killer het volgende:

[..]

Ben jij gek voor dat geld en dat kleine verschil moet je echt geen intel kopen !
ik had ook overwegen om dat te doen..en inderdad..klein verschil in performance = groot verschil in prijs.... zonde

de palomino kan toch oko op alle tb borden nu?? (ik wil namelijk 20 september een 1,4 gig amd kopen, aangezien de palomino er dan is..ga ik daar wel voor dan..
ik neem aan dat deze ook beter is in 3dmax dan de TB?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• WaarAnders
Op maandag 27 augustus 2001 01:58 schreef ubermaestro het volgende:
Ik zou wachten aangezien je toch al een 900 mhz hebt waarmee je toch al voorlopig mee door kan
Ja, is hier ook genoeg voor.
Maar er moet een nieuw systeem bijkomen

• WaarAnders
TB of Pal. is het.
Het wordt een server, dvd-speler, tv en alles en nog wat.
Het wordt geen cad, 3dmax machine ofzo, soms wel een game.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb nu een TB1000 (ARGA Core, max. 1100Mhz) op een KT7.

Ik heb vandaag een Asus A7V266 besteld bij Gistron en 2 x 256MB DDR Crucial geheugen, bij elkaar voor nog geen F500,-.

Die Asus kan mooi met mijn TB1000 een tijdje draaien en als de Palomino uitkomt koop ik daar de 2Ghz variant van, aangezien de A7V266 voorbereid is op de Palomino :)

De KT7 kan ik dan weer gebruiken met de TB800 die al een paar maanden ligt te verstoffen samen de 512 MB SDRAM :)

• ALone
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06-2023
Zeg Kazuka,
hoe heb je dat gedaan dan, Asus A7V266 plus 2 keer 256MB DDR geheugen voor FL500,=? Volgens Pricewatch kost dat dan FL389,= plus 2 keer FL120,= is FL 629,= reken ik verkeerd of had je 'n speciale actie?

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

AL, Sorry, was niet helemaal duidelijk :)

Die Crucial reepjes heb ik er al 1 van thuis liggen, de ander heb ik bij Crucial.com gekocht voor $35 :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op maandag 27 augustus 2001 11:46 schreef butrosgali het volgende:
[afbeelding]

(office- en multimediatoepassingen
Dat zijn die pro-intel benchmarks :( Zet er een ander prog neer en de Tb is sneller

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

iStockphoto

Pagina: 1