Grondwaterput voor besproeien tuin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-02 21:59
Een van de vorige huiseigenaren heeft een gat laten boren voor grondwater. Dit was niet meer in gebruik en weet dus niet hoe het er onder de grond uitziet….

De pvc buis gaat 7,5 meter de grond in. Onderin staat 30 cm water.
Is dit voldoende om omhoog te pompen of moet dit dieper zijn? Als dat laatste het geval is heeft het geen zin om een pomp en dergelijke aan te schaffen.

In de kelder van de garage komt door een muur ook een slang naar binnen. Die is ook gebruikt voor de aansluiting van een pomp.
Maar geen idee hoe die de grond in loopt.
Die komt qua richting wel uit bij de pvc buis.

Is er iemand met meer verstand van zaken?
Wat is wijsheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 00:28
Foto’s zouden helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
Heb je gecontroleerd of er water in de put zit?
Vakantie het wel als je water uit een put haalt dat hij na een tijdje beter water begint te geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als er maar 30 cm water onderin staat dus het water is op 7,2 meter diepte dan is een puls van 7,5 meter veel te weinig.

Ik heb een puls van ongeveer 8 meter diep en het water zit al op 3 a 4 meter ongeveer. Bij jou wordt er waarschijnlijk meer lucht naar boven gezogen dan water.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:22

pietje63

RTFM

Grote kans dat de pomp in de garage stond (droog, elektriciteit). Heeft mijn vader ook (weet niet waar de put zit).

Zijn er buren met een vergelijkbare put, kun je daar navragen?
Kun je bij de vorige eigenaar navragen waarom hij de put niet meer gebruikte?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
Die in de kelder is denk ik voor leegpompen van de kelder? Maar goed, het is voor ons ook vrij lastig te bepalen wat een vorige eigenaar allemaal gemaakt heeft. Indien mogelijk contact met de oude eigenaren opnemen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:00
Is er een vergunning voor deze put aanwezig, of is deze aangemeld? De regels zijn per provincie verschillend.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-06 23:14
Als er op 7,5 meter diepte maar 30cm water staat vind ik dat wel heel weinig. Grondwater begint (ligt eraan waar je woont) al veel eerder. Persoonlijk zou ik van marktplaats een pomp of een handpomp vandaan halen en gewoon proberen of er water uit komt. Eerste keer aanzetten van een pomp vergt wel een handigheidje (er moet water in de pomp en leiding staan). Mocht hij verstopt zitten is een nieuwe puls slaan een optie. En kijk goed of het opgepompte water geen roest water is.
Pagina: 1