Game laptop gezocht welke ook voor school te gebruiken is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxox
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-04 19:17
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen: (dying light 2, company of heroes 3, call of duty, gta)
school: Virtual Machines, Coderen, en (zware) applicaties runnen, maar ook netwerken digitaal simuleren.

De school stelt deze eisen:
- harde schijf of SSD: minimaal 500 GB
- intern geheugen: minimaal 16 GB, uitbreidbaar tot 32 GB
- netwerk: Een bedrade en draadloze (wifi) netwerkkaart
- processor: minimaal Intel i5 CPU of AMD Ryzen 5 CPU met virtualisatie techniek (VTX/SVM)

Wat is je budget?
Dit was rond de €1500,-, maar heb besloten om mijn game pc te gaan verkopen waardoor ik het budget kan verhogen naar €2250,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ja, hij moet mee naar school en werk (bbl opleiding). Daarom liever niet groter dan 15”. Ik ga de laptop onderweg niet gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ergens heb ik ooit een voorkeur voor Msi en Intel opgelopen. Al moet ik zeggen dat ik ook open sta voor amd en andere merken als die significant beter zijn qua prestatie en prijs.

Ook heb ik wel een voorkeur voor een laptop waarbij bv. Het geheugen of de HD uitgebreid/vervangen kunnen worden.

Zelf was ik deze 2 tegen gekomen:
https://tweakers.net/pric...2uek-445nl/specificaties/
https://tweakers.net/pric...11ue-425nl/specificaties/

Maar door het veranderde budget ben ik ook nog deze tegen gekomen:
https://tweakers.net/pric...2ugs-004nl/specificaties/

Waar ik voornamelijk tegen aanloop en waarom ik graag jullie hulp wil is dat ik niet goed weet wat nu de grote verschillen zijn. Natuurlijk snap ik de verschillen van een i5 of een i7 of een 3060 of 3070 videokaart maar hoe kom ik er achter hoe laptop presenteert bij de verschillende games en wat maakt nu of ik voor de €1500 variant moet gaan of de 2250 variant. Maar ook hoe staat de gevonden laptop in verhouding met een ander merk/type van de zelfde prijs?

[ Voor 29% gewijzigd door voxox op 20-07-2022 15:24 . Reden: nieuwe inzichten ]

Beste antwoord (via voxox op 24-08-2022 15:56)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 12:31
Ik zou gaan voor Lenovo Legion 5 Pro, Zie ook andere topics hier op GoT en de review hier opt weakers.

Legion 5 Pro heeft de maximale TGP graphics power voor hun RTX3070 en is in verhouding dus sneller dan de andere merken. Als je voor prijs gaat zou ikk dan nu voor een AMD versie gaan. Of anders zou je moeten wachten tot de 12th gen van intel er is in de Legion 5 Pro. Met de AMD kom je in de buurt van je oude budget. met de nieuwe intels ga je reichting je nieuwe budget denk ik. Maar de vraag is of dit prijsverschil het waard is.

Ik zou iig altijd voor een RTX3070 ofzo gaan. Liever een 3070 met een AMD processor van de 5000 serie dan een 3060 met een intel 12th gen. die 3070 merk je veel meer van.

De Legion 5 Pro is overigens 16 inch met hogere resolutie scherm. MAar qua formaat is ie niet echt groter dan de 15 inch versies.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04:48
Je hoeft heus geen € 1.500 uit te geven, laptops met een i5 of Ryzen 5 en een RTX 3060 vind je al vanaf € 900.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:29
Let wel op, game laptops zijn heel stuk zwaarder, wil je hele dag blok mee slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxox
LievenD schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:20:
Je hoeft heus geen € 1.500 uit te geven, laptops met een i5 of Ryzen 5 en een RTX 3060 vind je al vanaf € 900.
Dat begrijp ik hoor, die €1500,- is mijn budget wat ik ongeveer wil uitgeven. Betaal liever iets meer qua specs. dat ik ook een laptop kan kopen waar ik de komende jaar qua gamen op vooruit kan. Daarom heb ik eigenlijk ook het topic geopend om te zien of er alternatieven zijn voor wat ik zelf heb gevonden. Misschien staar ik mij zelf te veel blind op de msi en intel en betaal ik in verhouding te veel in vergelijking met een ander merk of
voor een AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxox
99ruud99 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:27:
Let wel op, game laptops zijn heel stuk zwaarder, wil je hele dag blok mee slepen?
Vind het gewicht niet echt een probleem. Misschien dat ik achteraf daar anders overdenk maar zo als ik het mij voor mij zie verwacht ik niet echt een probleem daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxox
topic gewijzigd door nieuwe inzichten en ruimer budget

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 12:31
Ik zou gaan voor Lenovo Legion 5 Pro, Zie ook andere topics hier op GoT en de review hier opt weakers.

Legion 5 Pro heeft de maximale TGP graphics power voor hun RTX3070 en is in verhouding dus sneller dan de andere merken. Als je voor prijs gaat zou ikk dan nu voor een AMD versie gaan. Of anders zou je moeten wachten tot de 12th gen van intel er is in de Legion 5 Pro. Met de AMD kom je in de buurt van je oude budget. met de nieuwe intels ga je reichting je nieuwe budget denk ik. Maar de vraag is of dit prijsverschil het waard is.

Ik zou iig altijd voor een RTX3070 ofzo gaan. Liever een 3070 met een AMD processor van de 5000 serie dan een 3060 met een intel 12th gen. die 3070 merk je veel meer van.

De Legion 5 Pro is overigens 16 inch met hogere resolutie scherm. MAar qua formaat is ie niet echt groter dan de 15 inch versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxox
Het is de https://tweakers.net/pric...6-raider-12ugs-017nl.html geworden.

topic mag gesloten worden.
Pagina: 1