Toon posts:

Office 365 met eigen domein werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bewustbekwaam
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-03 15:13
Hallo dames en heren.

Mijn vader had office 2019 en gebruikte hierin Teams. Van de een op de andere dag werkte dit niet meer en kwamen we er achter dat we office 365 nodig hadden. Gisteren heeft mijn vader het office 365 office business incl teams aangeschaft. Wij zijn sindsdien bezig geweest om het aan de praat te krijgen maar helaas.

Mijn vader gebruikt een eigen domein gehost bij shockmedia. Wij hebben dus in het admin center de handleiding van Microsoft gevolgd om binnen het domein de TXT, MX en CName records toe te voegen. Dit lijkt gelukt want in het admin center staat de status hiervan op "Healthy".

Wij hebben bij users -> active users ook de user aangemaakt. Hier stond al een user met een mail adres [domein].onmicrosoft.nl maar dit hoort zo volgens microsoft (?). Hier stond ook de office 365 licence onder geactiveerd. Als ik de gebruiker open staat er onder het kopje mail wel keurig dat de mail geactiveerd is.

Omdat mijn vader maar 1 licence heeft (logisch lijkt mij?) moet ik deze activeren onder 1 van de 2 users. Of ik deze licence nou activeer onder de "normale" user of de onmicrosoft user, het werkt niet

Resultaat: er komt geen mail binnen. Ook niet via de webmail van shockmedia.
Shockmedia zegt dat wij contact op moeten nemen met Microsoft
Mijn vader heeft gister contact met de Microsoft chat gehad en die geven aan dat wij 5 euro moeten gaan betalen voor business assist van Microsoft.

Office 365 is wel keurig geactiveerd op de pc. In outlook heeft mijn vader keurig in kunnen loggen met de aangemaakte user via het admin center. In outlook staat ook dat deze user behoort tot: naam@domein.onmicrosoft.nl. Het enige rare hier is dat het icoontje van Teams hier niet bij staat terwijl dit wel in het abo zou moeten zitten.

Omdat mijn vader dit email adres zakelijk gebruikt is het erg belangrijk dat dit werkt. Heeft iemand ideeën of kan iemand met veel verstand van dit gedoe eens meekijken met mijn vader via Teamviewer om dit te fixen?

Hartelijk bedankt!

Groetjes van de zoon van een vader die gewoon Teams wil gebruiken :(

Alle reacties

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als het goed is is het voldoende om de primary SMTP te veranderen van het account waar de licentie op staat.
https://docs.microsoft.co...dress?view=o365-worldwide

Hou ook even rekening met DNS vertraging, kan soms even duren voordat een MX record overal bekend is.

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-03 23:47
Hoi Bewustbekwaam,

Ik doe dagelijks Microsoft 365 migratie voor bedrijven en wil je best hiermee helpen. Je kan mij een Anydesk toegangscode in de DM sturen indien je dat wilt.

Groet,
Quint

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-03 16:59
- krijg je een bounce als je een mail stuurt van een ander mailadres naar die van je vader? wat staat er in?
- hoelang heb je gewacht voor de dns-replicatie vooraleer je getest hebt?
- het domeinnaam @x.onmicrosoft.nl mag niet als primary adres staan, deze moet je veranderen naar het domein van je vader
- je moet dus niet in teams inloggen met @x.onmicrosoft.nl , je moet je primary naar het normale domein veranderen en hierna proberen om in te loggen in teams

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

• Bewustbekwaam
Status update:

Quint heeft mij goed geholpen, het issue lag in eerste instantie bij Microsoft. Omdat ik ook niet in de webmail van office 365 kon heeft Microsoft wat moeten doen om dit op te lossen. Dit is gebeurd. Dit heeft er ook voor gezorgd dat de mails binnen komen!

Ook komen mails binnen via outlook dus dat is fijn. Ik loop nu tegen een issue aan dat ik middels een .pst bestand de mappen en mails terug heb gezet. Alleen heeft hij in outlook alleen de mappen terug gezet maar in geen enkele map staan mails. Deze mails staan wel in de webmail variant van office 365 dus dit moet een outlook probleem zijn. Helaas na het verwijderen en opnieuw toevoegen van het mail adres in outlook komen de mappen wel terug maar de mails niet.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:18

Kraz

Saving the world

Bewustbekwaam schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:18:
Status update:

Quint heeft mij goed geholpen, het issue lag in eerste instantie bij Microsoft. Omdat ik ook niet in de webmail van office 365 kon heeft Microsoft wat moeten doen om dit op te lossen. Dit is gebeurd. Dit heeft er ook voor gezorgd dat de mails binnen komen!

Ook komen mails binnen via outlook dus dat is fijn. Ik loop nu tegen een issue aan dat ik middels een .pst bestand de mappen en mails terug heb gezet. Alleen heeft hij in outlook alleen de mappen terug gezet maar in geen enkele map staan mails. Deze mails staan wel in de webmail variant van office 365 dus dit moet een outlook probleem zijn. Helaas na het verwijderen en opnieuw toevoegen van het mail adres in outlook komen de mappen wel terug maar de mails niet.
Zijn dit oude email?

In outlook kun je instellen voor hoe lang/oud er email opgehaald/gesynced worden om schijfruimte te besparen op je computer.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:45
Standaard staat tegenwoordig caching aan op een jaar. Heel erg irritant :). Kun je via bestand > account > account > dubbel klikken op het account > vinkje caching uit zetten.

Werkt dat ook niet ? Dan even via uitvoeren. Het commando. Outlook.exe /resetfoldernames

• Bewustbekwaam
Kraz schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:22:
[...]

Zijn dit oude email?

In outlook kun je instellen voor hoe lang/oud er email opgehaald/gesynced worden om schijfruimte te besparen op je computer.
Dit zijn letterlijk alle mails van mijn vader dus deze moeten uiteindelijk allemaal in outlook terecht komen. Ik schrok wel ff toen alle mappen leeg waren maar gelukkig is het backuppen naar dat .pst bestand goed gegaan omdat alles dus wel in de webmail staat. Dit moet inderdaad wel een outlook dingetje zijn. Mijn vader is nu het huis uit en de verbinding is te lang inactief geweest dus ik mag even wachten tot mijn vader weer thuis is om naar de opties in outlook te kijken!

• Bewustbekwaam
Jan-man schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 15:27:
Standaard staat tegenwoordig caching aan op een jaar. Heel erg irritant :). Kun je via bestand > account > account > dubbel klikken op het account > vinkje caching uit zetten.

Werkt dat ook niet ? Dan even via uitvoeren. Het commando. Outlook.exe /resetfoldernames
Bedankt! Ik zal vanavond kijken of het werkt!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-03 23:47
Dat je geen mails ziet in outlook heeft te maken met een IMAP filter die meekomt met het importeren van het .PST bestand. Je kan deze eenvoudig verwijderen door de volgende stappen uit te voeren:

-helemaal links onderin outlook zie je "filter toegepast" staan, klik daarop --> alles wissen --> ok
-dan bovenaan naar beeld --> weergave wijzigen --> huidige weergave toepassen op andere mappen.

• Bewustbekwaam
Heren, het is opgelost! Hartelijk bedankt voor jullie hulp!!

• Bewustbekwaam
Spierenburg schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 17:27:
Dat je geen mails ziet in outlook heeft te maken met een IMAP filter die meekomt met het importeren van het .PST bestand. Je kan deze eenvoudig verwijderen door de volgende stappen uit te voeren:

-helemaal links onderin outlook zie je "filter toegepast" staan, klik daarop --> alles wissen --> ok
-dan bovenaan naar beeld --> weergave wijzigen --> huidige weergave toepassen op andere mappen.
Yes! We moesten per map dit filter wissen en toen waren de mails zichtbaar!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bewustbekwaam schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:23:
Omdat mijn vader dit email adres zakelijk gebruikt is het erg belangrijk dat dit werkt.
Maakt hij ook een backup van zijn Office 365 e-mail? OneDrive?

Zelf los ik dit op met mijn Synology NAS en Active Backup for Microsoft 365. Zo heb ik ook altijd zelf nog een kopie van alle gegevens.

Voordat ik dit had, maakte ik iig af en toe een kopie van het Outlook PST bestand (wel Outlook zo instellen dat het alle e-mails download).

[Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 21-07-2022 09:29]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee