Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggtazz
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-04 15:14
Dag! Overal lees ik dat een thermostatischeknop naar de boven monteren niet wenselijk is ivm stijgende warmte van de leidingen.
Op zich logisch, maar ik vroeg mij af hoe bezwaarlijk dit nog is als de radiatorknop óf open óf dicht is, en niets daar tussen.

Het probleem is namelijk dat de radiator op een plek hangt naast een muur en bij een deur. Waardoor we bij montage opzij te weinig ruimte hebben ivm de muur en naar voren mogelijk tegen de knop aan lopen ivm de deur. Er zit nu een 'oude' open/dicht knop op.

NB. We vervangen alle kranen ivm waterzijdig inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Op de badkamer hier staat hij ook omhoog, anders paste het niet omdat de wasmachine er gedeeltelijk voor staat. De werking is iets minder, maar kan niet zeggen dat hij helemaal niet werkt. Heb de temperatuur iets hoger ingesteld omdat hij eerder sluit door iets meer warmte stuwing. Werkt gewoon zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl0jdb
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-04 19:00
Als het een normale radiatorkraan is maakt het niet uit hoe je hem monteert.

Bij een thermostaatkraan is dit van toepassing ivm met de eerder beschreven lucht stroom.

Je hebt o.a. recht, haaks, haaks verkeerd, en dubbelhaaks verkeerd in de thermostaatkranen om zo de knop te kunnen monteren dat die buiten de luchtstroom blijft.

Er is ook een mogelijkheid om een thermostaatkraan te nemen met een losse externe voeler maar of je dat netjes kan wegwerken is iets wat je zelf even moet uitvinden.

[ Voor 20% gewijzigd door nl0jdb op 16-07-2022 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online

martijn v o

Certified by Enphase.

En als het niet anders kan neem je een knop met een afstandvoeler.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1knh5hKeyRFGm2wyHo-Eg5_q8c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jdLWWLaqe7sbn72WGKzbFYuz.jpg?f=user_large

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggtazz
Bedankt voor de reacties!
Is het niet zo dat als je een thermostaatknop op max (meestal 5) zet, dit hetzelfde is als een 'normale' knop die volledig open staat? Of knijpt de thermostaatknop hem dan alsnog?

Ik zie nergens een losse 'normale' knop voor op een losse kraan. Van belang is namelijk dat het debiet in te stellen is.

Zo'n voeler had ik inderdaad gezien, vind ik wel vrij prijzig vooralsnog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Ja dat kan.
Thermostaatkraan monteren en een handknop er op.
Bijvoorbeeld van Comap https://www.warmteservice...5?origin=Search%20Results

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Biggtazz schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 20:32:
Bedankt voor de reacties!
Is het niet zo dat als je een thermostaatknop op max (meestal 5) zet, dit hetzelfde is als een 'normale' knop die volledig open staat? Of knijpt de thermostaatknop hem dan alsnog?
Vol open werken beide knoppen hetzelfde. Echter, als ze niet vol open staan, werkt een thermostaatknop puur op temperatuur. Standje 3 is vaak iets van 21 graden, terwijl half open op een normale knop dus gewoon "half open" is en niet naar de temperatuur kijkt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je kan er ook iets als een shelly nemen en deze aansturen met een externe temp. sensor.

[ Voor 98% gewijzigd door DukeBox op 19-07-2022 13:50 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggtazz
DukeBox schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:48:
Je kan er ook iets als een shelly nemen en deze aansturen met een externe temp. sensor.
Ik gebruikt zelf het systeem van Tado. Maar een sensor kost daar €70,-. Wellicht dat die Comap knop dan een oplossing is.
Pagina: 1