Hoi allen! Eerste keer op tweakers en eerste keer dat ik zelf een pc wil samenstellen!
Ik heb wel eens een pre build omgezet naar een nieuwe case en nieuwe fans etc. Maar nog nooit zelf een pc gebouwd. Maar nu is het tijd. Kleine jongens worden groot en ik zou graag er zelf een willen bouwen.
Ik ben hier want ik zal echt niet weten welke onderdelen bij elkaar passen of welke ik allemaal precies nodig heb.
Dus hopelijk word ik wijzer van al jullie tips
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe pc zou ik graag willen gamen, misschien zelfs wel streamen. Oo het moment game ik op 1080 maar wil overstappen naar 1440 dus dat moet mijn pc ook aankunnen. Welke games ik ongeveer speel: MMO’s zoals SWTOR, WOW. Maar ook escape from tarkov, valorant, rocket league. Eigenlijk van alles en nog wat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 2000 euro. Mag +/- 200. Ik hoop dat ik het hiermee zou kunnen redden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee ik heb geen andere componenten, alles wordt helemaal nieuw gekocht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet niet precies wat ik nodig heb maar ik wil wel minimaal 1tb aan ssd opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, if it works it works.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb alleen maar hete pc’s gehad. Ik zou graag wel een koele pc willen. Zoiezo onder de 80c. Ik hou ook best veel van rgb dus dat zou ik graag erin willen.
Ga je overklokken?
Nog nooit overklokt maar ik sta er wel open voor. Als het me meer performance zou geven.
Wat verwacht je van ons?
Nou ik hoop dat ik een mooie lijst met onderdelen krijg en dat ik vanuit daar kan bestellen en bouwen. Graag rond mijn budget en zoals de omschrijving van dit kopje zei: zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen hieronder alvast mijn eerste soort van lijstje van een build die ik misschien zou maken zonder enige hulp.
Alvast heel erg bedankt allemaal
Ik heb wel eens een pre build omgezet naar een nieuwe case en nieuwe fans etc. Maar nog nooit zelf een pc gebouwd. Maar nu is het tijd. Kleine jongens worden groot en ik zou graag er zelf een willen bouwen.
Ik ben hier want ik zal echt niet weten welke onderdelen bij elkaar passen of welke ik allemaal precies nodig heb.
Dus hopelijk word ik wijzer van al jullie tips
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe pc zou ik graag willen gamen, misschien zelfs wel streamen. Oo het moment game ik op 1080 maar wil overstappen naar 1440 dus dat moet mijn pc ook aankunnen. Welke games ik ongeveer speel: MMO’s zoals SWTOR, WOW. Maar ook escape from tarkov, valorant, rocket league. Eigenlijk van alles en nog wat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 2000 euro. Mag +/- 200. Ik hoop dat ik het hiermee zou kunnen redden
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee ik heb geen andere componenten, alles wordt helemaal nieuw gekocht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet niet precies wat ik nodig heb maar ik wil wel minimaal 1tb aan ssd opslag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald, if it works it works.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb alleen maar hete pc’s gehad. Ik zou graag wel een koele pc willen. Zoiezo onder de 80c. Ik hou ook best veel van rgb dus dat zou ik graag erin willen.
Ga je overklokken?
Nog nooit overklokt maar ik sta er wel open voor. Als het me meer performance zou geven.
Wat verwacht je van ons?
Nou ik hoop dat ik een mooie lijst met onderdelen krijg en dat ik vanuit daar kan bestellen en bouwen. Graag rond mijn budget en zoals de omschrijving van dit kopje zei: zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen hieronder alvast mijn eerste soort van lijstje van een build die ik misschien zou maken zonder enige hulp.
Alvast heel erg bedankt allemaal
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-11700 Boxed | € 355,- | € 355,- |
1 | Moederborden | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi DDR4 | € 276,19 | € 276,19 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 2.0, LHR) | € 649,- | € 649,- |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 36,91 | € 36,91 |
1 | Ventilatoren | Corsair LL120 RGB LED (3-pack), 120mm | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 135,- | € 135,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.916,70 |
[ Voor 43% gewijzigd door WaveOfTheDave op 18-07-2022 20:52 ]