Eerst alvast maar vermelden dat het om een installatie in België gaat.
Uit interesse hebben we een firma langs laten komen om eens wat meer uitleg te krijgen over zonnepanelen, batterijen en warmtepompen.
Nu was ik hiervoor even het verbruik gaan nakijken en met de huidige bedragen viel dit toch wel tegen
.
Verbruik:
- Elektriciteit: 5200 kWh
- Gas: 16000 kWh
Na een korte overlegronde met de vrouw des huize beslist om een prijsofferte op te laten stellen voor zonnepanelen welke ineens voldoende zijn voor een warmtepomp.
Volgende prijzen kregen we binnen en aangezien ik in deze materie nog een leek ben had ik graag wat deskundige meningen gehoord
Zonnepanelen:
- 28 zonnepanelen Hyundai Hie S 400 VG
- Hybride omvormer SMA tripower 10.0
- SMA home manager 2.0
- Prijs: € 15687,60
Thuisbatterij:
- BYD HVM 13.8
- Prijs: € 9017,00
Prijzen zijn excl. BTW en inclusief plaatsing en keuring.
Met eventuele subsidie is nog geen rekening gehouden.
Installatie is in voorraad en kan dus vrij snel geplaatst worden.
Ik vind het persoonlijk precies een stevig bedrag, maar het is ook weer geen kleine installatie.
Firma plaatst al +10jaar panelen en heb goede referenties van collega's, buren en vrienden dus betrouwbaarheid i.v.m. materiaal en levertermijnen moet in orde zijn.
Dak van de woning is O-W gericht, dus panelen komen op beide dakvlakken.
Uit interesse hebben we een firma langs laten komen om eens wat meer uitleg te krijgen over zonnepanelen, batterijen en warmtepompen.
Nu was ik hiervoor even het verbruik gaan nakijken en met de huidige bedragen viel dit toch wel tegen

Verbruik:
- Elektriciteit: 5200 kWh
- Gas: 16000 kWh
Na een korte overlegronde met de vrouw des huize beslist om een prijsofferte op te laten stellen voor zonnepanelen welke ineens voldoende zijn voor een warmtepomp.
Volgende prijzen kregen we binnen en aangezien ik in deze materie nog een leek ben had ik graag wat deskundige meningen gehoord
Zonnepanelen:
- 28 zonnepanelen Hyundai Hie S 400 VG
- Hybride omvormer SMA tripower 10.0
- SMA home manager 2.0
- Prijs: € 15687,60
Thuisbatterij:
- BYD HVM 13.8
- Prijs: € 9017,00
Prijzen zijn excl. BTW en inclusief plaatsing en keuring.
Met eventuele subsidie is nog geen rekening gehouden.
Installatie is in voorraad en kan dus vrij snel geplaatst worden.
Ik vind het persoonlijk precies een stevig bedrag, maar het is ook weer geen kleine installatie.
Firma plaatst al +10jaar panelen en heb goede referenties van collega's, buren en vrienden dus betrouwbaarheid i.v.m. materiaal en levertermijnen moet in orde zijn.
Dak van de woning is O-W gericht, dus panelen komen op beide dakvlakken.