Aankoopadvies presentatie beeldscherm.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:59
Voor een architectenbureau ben ik op zoek naar een geschikt beeldscherm met touch-functie.

Afmeting circa 75 inch en het budget ligt tussen de 2000 tot 5000 EUR. Op het moment van schrijven is het onbekend of het beeldscherm aan de wand komt te hangen, of mobiel dient te zijn. Dus voor nu ligt de focus op het beeldscherm zelf.

Het spreekt voor zich dat het scherm is bedoeld om presentaties te geven in een kantooropstelling, en dan vooral in een vergaderruimte.

Daarnaast is het ook de bedoeling dat modellen, lees ontwerpen gemaakt in Archicad of andere zwaardere applicaties, live getoond en bewerkt kunnen worden. Waarbij het met name van belang is dat er makkelijk aantekeningen gemaakt kunnen worden. Door middel van de hand/vinger over het scherm te bewegen en aantekeningen, met 1 druk op de knop, te kunnen opslaan. We werken voornamelijk met Mac's en Macbook's.

Verder is het ook fijn om ermee te kunnen videobellen, al is dat geen noodzaak. Omdat het ook los gekocht en gekoppeld kan worden neem ik aan. Verbeter me als ik het fout heb, of dit de zaken ingewikkeld maakt.

Na wat zelfonderzoek kom ik op bijvoorbeeld de volgende schermen:

- iiyama ProLite TE7502MIS-B1AG
- ctouch > riva
- ctouch > canvas

Zoals gezegd is de grootste wens om met de vinger aantekeningen te maken en met 1 druk op knop te kunnen opslaan. Graag zo simpel mogelijk, liefst met een grote rode knop het apparaat. ;)

Daarnaast vraag ik me af of je hiervoor een aparte pc of mac nodig hebt, om zware applicaties te kunnen draaien. Of dat het ook eenvoudig vanaf een laptop kan, liefst draadloos. Zoals gezegd met de optie om aantekeningen te kunnen maken in welke applicatie dan ook en het ten alle tijden met 1 druk op knop te kunnen opslaan. Iemand hier ervaring mee?