• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
Alright Tweakers, deze genie heeft zichzelf buitengesloten. Reserve ligt bij mijn overbuurvrouw, die is een weekje met vakantie. De andere reserve ligt op 3 uur treinen in het ouderlijk huis. Ik ben daar nu gearriveerd. Ik wil eerlijk gezegd het weekend gewoon hier blijven.

Maar.

Mijn telefoon (de Xiaomi Note 9 Pro) ligt aan de oplader op mijn bed. Het is gelukkig wel de originele Xiaomi ultrasneloplader van 33W + originele Xiaomi kabel.

Aftakeling van de accu is voor mijn even geen punt. Maar hoe gevaarlijk is dit voor het pand?

De tel wordt met die super snel lader best heet. Maar toen ik een keer in slaap viel met de tel in de oplader voelde ie in principe gewoon koud aan op 100%... haast alsof de oplader zichzelf uitschakelt wanneer de tel vol zit?

What to do :/

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-11 21:47
Maak je geen zorgen... op het moment dat de telefoon vol is, zal het laden stoppen of op héél laag vermogen doorgaan.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-11 20:43
Dat gaat inderdaad wel goed. stroom wordt gewoon gecut op het moment dat de accu vol is. Wellicht ietsjes meer wear voor de accu, maar thats it.

Waar ik mij persoonlijk meer zorgen over zou maken is hoe je de dagen doorkomt zonder je telefoon!? :+

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Verwijderd

Nooit zo handig om het op bed te leggen, maar de kans op brand is wel vrijwel 0. Laptop ligt 24x7 aan de lader op het werk. We hebben daar een afdelingstelefoon die 24x7 aan de lader hangt

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

throttled een moderne telefoon zn CPU performance niet automatisch naar beneden bij oververhitting?

d:)b :henk d:)b

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bij de MM liggen die dingen maanden aan de lader en gaat het ook goed.

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-09 21:45
QempZoR schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:30:
Dat gaat inderdaad wel goed. stroom wordt gewoon gecut op het moment dat de accu vol is. Wellicht ietsjes meer wear voor de accu, maar thats it.
Dat verklaart waarom m'n mobiel koel aanvoelde bij 100%, zo een vermoedde had ik al. Maar ik kwam filmpjes tegen (uit 2018.. leek vrij recent maar eigen al 4 telefoon generaties geleden) waarin werd gewaarschuwd door de brandweer voor telefoonopladers+hetbed :P
Waar ik mij persoonlijk meer zorgen over zou maken is hoe je de dagen doorkomt zonder je telefoon!? :+
Langste treinrit van mijn leven :')

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51
haast alsof de oplader zichzelf uitschakelt wanneer de tel vol zit?
Dat klopt.

Niet druk over maken dus.

The devil is in the details.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10 20:13

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Als je telefoon een zware schok heeft gehad of is gevallen kan de accu ook schade oplopen.... dan is het oppassen geblazen en is het risico op fikken groter.

Speedtouch freak

Pagina: 1