Goedenavond allen,
Deze zomervakantie ga ik mijzelf trakteren op een nieuwe PC.
Mijn huidige heb ik 7 jaar geleden in elkaar gezet, en ik vind dat het tijd is voor een nieuwe.
Antwoorden op de gewenste standaard vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2000-3000 euro. Maar het hoeft niet nodeloos duur te worden. Een 3090 Ti presteert beter, maar vind ik de meerprijs niet waard bijvoorbeeld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 27GL850 Ultragear - QHD Nano IPS Gaming Monitor - 144hz - 27 inch. Tevens heb ik ook al 15 jaar een setje boxen + subwoofer van logitech die nog steeds aardig werken. En steelseries muis en corsair mechanisch toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij niet uit; wat "het beste" is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, sta er wel open voor als het daadwerkelijk merkbaar betere ervaring oplevert bij het algemeen gebruik van de PC en/of tijdens gamen.
Wat verwacht je van ons?
Advies of onderstaande lijst goed is, en compatibel. Ik heb alles nagelopen en denk van wel, maar een check op een systeem van deze prijs is altijd welkom. Tevens is er in diverse andere topics hier op dit forum, waaronder de BBG 4k desktop, altijd discussie over type RAM en CPU fan. Ook heb ik weinig verstand van de zin of onzin van een heatsink op je SSD. Ik begrijp de theorie dat het warmte wegvoert, maar kan mijn moederbord of de CPU fan dat niet ook al doen? Als laatste de vraag hoe jullie aankijken tegen nog een paar maanden afwachten met het oog op de vermeende prijsdalingen van de GPU's?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Deze zomervakantie ga ik mijzelf trakteren op een nieuwe PC.
Mijn huidige heb ik 7 jaar geleden in elkaar gezet, en ik vind dat het tijd is voor een nieuwe.
Antwoorden op de gewenste standaard vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2000-3000 euro. Maar het hoeft niet nodeloos duur te worden. Een 3090 Ti presteert beter, maar vind ik de meerprijs niet waard bijvoorbeeld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 27GL850 Ultragear - QHD Nano IPS Gaming Monitor - 144hz - 27 inch. Tevens heb ik ook al 15 jaar een setje boxen + subwoofer van logitech die nog steeds aardig werken. En steelseries muis en corsair mechanisch toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Maakt mij niet uit; wat "het beste" is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, sta er wel open voor als het daadwerkelijk merkbaar betere ervaring oplevert bij het algemeen gebruik van de PC en/of tijdens gamen.
Wat verwacht je van ons?
Advies of onderstaande lijst goed is, en compatibel. Ik heb alles nagelopen en denk van wel, maar een check op een systeem van deze prijs is altijd welkom. Tevens is er in diverse andere topics hier op dit forum, waaronder de BBG 4k desktop, altijd discussie over type RAM en CPU fan. Ook heb ik weinig verstand van de zin of onzin van een heatsink op je SSD. Ik begrijp de theorie dat het warmte wegvoert, maar kan mijn moederbord of de CPU fan dat niet ook al doen? Als laatste de vraag hoe jullie aankijken tegen nog een paar maanden afwachten met het oog op de vermeende prijsdalingen van de GPU's?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600KF Boxed | € 289,- | € 289,- |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | € 1.278,99 | € 1.278,99 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Light Tempered Glass Zwart | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 34 eSports Tower CPU Cooler with BioniX P-Fan Zwart/Wit | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | Arctic Freezer 34 Intel LGA1700 Upgrade Kit | € 5,63 | € 5,63 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 145,90 | € 145,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 138,- | € 138,- |
1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 2TB (zonder heatsink) | € 249,- | € 249,- |
Totaal | € 2.441,32 |