Foto's van iPad verwijderen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard Schade
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-12-2024
Als digibeet heb ik een vraag.
Onlangs heb ik een gerefurbishde 2018 iPad aangeschaft.
Waarschijnlijk is bij opstarten een en ander gesynchroniseerd.
Dus alle foto's die ook op de mini Mac staan staan erop.

Ik wil de iPad graag voor mijn werk gebruiken.
Daarvoor wil ik graag al die foto's van de iPad afhebben ook de albums waar een en ander is opgeslagen.
Hoe kan ik ze verwijderen zonder dat dit gevolgen heeft voor alle foto's op mijn mini Mac?

Of heeft er iemand er een handleiding voor?

Graag hulp voordat er wat gebeurd en dat alle foto's ook op de Mini Mac zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb nul verstand van Macs, maar in het algemeen obv kennis van iPad icm PC’s: 1. maak een backup. 2. Controleer de backup vanaf een andere machine. 3. Verplaats de foto’s van de huidige plaats op de Mac mini naar een andere map zonder verbinding met ickoud. 4. Verwijder dan van de iPad.
Of 1 & 2 & stop gebruik van iCloud synchronisatie op de iPad.

Of beter, als je gaat zoeken bij google naar 'remove photos only from ipad' zijn er misschien betere tips. Al

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je die 'zakelijke' iPad nou eens gewoon aan een 'vers' en eigen (GRATIS) iTiunes account koppelt en niet aan je eigen, privé gebruikte. account?

Waarschijnlijk wil je echter op de 'zakelijk' gebruikte iPad wél de zelfde App's gebruiken als dat je op je 'privé spullen' doet en log je er daarom met dát iTunes account mee op in?

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 15-07-2022 19:29 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:17
Je kunt de synchronsatie van foto’s via de instellingen / iCloud uitzetten op de iPad. Dan krijg je de vraag wat te doen met de foto’s die op de iPad staan: bewaren (lokale kopie op de iPad, want in de iCloud blijven ze ook staan) of verwijderen. Bij verwijderen wordt alleen de lokale iPad kopie verwijderd. Ook hier blijven de foto’s in de iCloud staan.

En zeker ook de opmerking van @Will_M lezen. Als je deze iPad voor alleen werk wilt gebruiken, dan is het misschien beter om een nieuw Apple ID hiervoor aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezkeijou
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-07-2022
Hetzelfde wat @luukske zegt.

Installeer de iPad met een nieuwe Apple ID. Maakt deze als family member aan met je privé account. Zodat de nieuwe Apple ID gebruik kan maken van de vanuit privé aangekochte apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 20:34
@Gerard Schade Het ligt er even helemaal aan wat je met de iPad verder wilt. Wil je wel hetzelfde Apple ID gebruiken, maar alleen de foto's niet zichtbaar hebben? Zet dan gewoon de iCloud fotobieb uit op je iPad.

Instellingen > Naam > iCloud > Foto's > Uit

of je wist de iPad en maakt een heel nieuw Apple ID aan bij installeren zoals voorgesteld.

[ Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 16-07-2022 11:58 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard Schade
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 25-12-2024
Allemaal goede suggesties.
Idd lijkt mij de beste optie om een aparte apple-id aan te maken.
Family member maken zodat privé gekochte app's bruikbaar blijven.
Even daarvoor een handleiding linkopzoeken tenzij jullie er een 10x sneller weten te vinden.
Pagina: 1