Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Mijn vraag
Vandaag zijn er 19 panelen op het dak gekomen en is de omvormer geïnstalleerd. De omvormer doet het: geeft de wattages aan wat hij opwekt op dat moment, fluctueert dus ga er vanuit - - > dat werkt.

Volgens de handleiding moet het bovenste oranje /gele lampje aan staan, dan is hij verbonden met Wi-Fi. Hij brand en knippert totaal niet (knipperen betekent slechte verbinding). De tweede lampje groen, dat is ook het geval en de derde uit want als die aanstaat heb je storing. Enfin, dit klopt allemaal. De app sems portal gedownload een 'plant' aangemaakt. Adres toegevoegd, kek naampje bedacht, ingevuld hoeveel we hebben liggen qua panelen en 7125 Wp. So far so good. Omvormer is ook gekoppelt in de app maar de app is zo dood als maar zijn kan. Hij blijft zeggen dat de omvormer offline is.

Heb de hele wifi installatie al opnieuw doorlopen, plant op nieuw toegevoegd en niks helpt. Op internet verwijzen ze naar internet problemen maar de verbinding is stabiel, de omvormer hangt naast de fritzbox 1750E (kamer er naast). De gele oranje icoon knippert ook niet dus dat zou goed moeten zijn.

Als ik de reviews van de app lees is dat niet per se hoopvol. Heeft iemand enig idee, die hier ook wellicht tegen aanliep, wat ik nog kan doen?

Mijn mobiel is met 5g netwerk verbonden en de omvormer met 2,4g netwerk (voor IoT). Heb ook mijn mobiel op 4g gedaan om te kijken of dat het kan zijn maar dat leek me al vrij sterk.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
Heb regelmatig met de goodwe dat als de omvormer pas verbindt nadat hij opgestart is dat de status offline is.
Als je je omvormer een keer helemaal uitzet of wacht tot de volgende dag dan klopt wel alles ineens. Raar maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
The Fatal schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:21:
Heb regelmatig met de goodwe dat als de omvormer pas verbindt nadat hij opgestart is dat de status offline is.
Als je je omvormer een keer helemaal uitzet of wacht tot de volgende dag dan klopt wel alles ineens. Raar maar waar.
Heb net de omvormer uitgedaan middels de grote zwarte switch aan de onderkant. Na 1 minuut weer aangezet en niets verandert. Hij is niet uit want ook na de 'soft reset' klom die weer naar een opbrengst van 250w op het moment. Echter in de app blijft die zo offline als maar kan. Snap werkelijk waar niet waar ik 't zoeken moet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 17:20
Ik heb t ook gehad. Wel 6 keer de procedure gedaan, kreeg de boel niet aan de praat. Regelmatig display gecheckt en leverde wel energie dus geloofde het wel. 2 weken later: toch nog maar een proberen. 1 keer gedaan zoals ik het alle keren had gedaan en werken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
ybos schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:11:
Ik heb t ook gehad. Wel 6 keer de procedure gedaan, kreeg de boel niet aan de praat. Regelmatig display gecheckt en leverde wel energie dus geloofde het wel. 2 weken later: toch nog maar een proberen. 1 keer gedaan zoals ik het alle keren had gedaan en werken :X
Elke keer je plant opnieuw toevoegen, wifi opnieuw connecten met de omvormer etc? Of welke manier volgde je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
https://www.independentso...llen-wifi-goodwe-omvormer

Hierin staat:
Instellen Wifi GoodWe omvormer
LET OP! Vreemde tekens ( '~!@#$%^&*()_+=-[]/.,<>?{};': ) of spaties in het SSID of het wachtwoord worden niet ondersteund.
Ons SSID bestaat uit letters maar het wifi wachtwoord heeft zeker tekens als hierboven er in. Dat veranderen maakt het ook minder moeilijk. Kunnen anderen bevestigen dat je speciale tekens uit je wifi wachtwoord moet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemSuper
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07-05 09:04
Oekol schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 06:45:
https://www.independentso...llen-wifi-goodwe-omvormer

Hierin staat:

[...]

Ons SSID bestaat uit letters maar het wifi wachtwoord heeft zeker tekens als hierboven er in. Dat veranderen maakt het ook minder moeilijk. Kunnen anderen bevestigen dat je speciale tekens uit je wifi wachtwoord moet halen?
Komt me bekend voor. Volgens mij hetzelfde gehad met een growatt omvormer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
WillemSuper schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 07:58:
[...]

Komt me bekend voor. Volgens mij hetzelfde gehad met een growatt omvormer.
Ben nu opnieuw aan het toevoegen spatie bij 2.4ghz 'naam' IOT weghalen naar 'naam'IOT.
Wachtwoord verandert naar een wachtwoord zonder bijzondere tekens. Om er daarna achter te komen dat het nog steeds niet werkt.

Als kers op de kaart moet ik nu ook al mijn airco's en ik vermoed ook alle alexa devices opnieuw instellen.
Voor iets wat toch niet werkt. Wordt er een beetje gefrustreerd van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-05 19:48
De vraag zie ik in dit topic nog niet staan, maar je hebt de wifi adapter ook aangesloten toch?

Zo ja, deze al een keer los gehaald en terug aangesloten?

Gewoon voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
heggico schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 08:41:
De vraag zie ik in dit topic nog niet staan, maar je hebt de wifi adapter ook aangesloten toch?

Zo ja, deze al een keer los gehaald en terug aangesloten?

Gewoon voor de zekerheid.
Ja dat heeft de installateur gisteren gedaan en ook verbonden. Staat alleen een 'reload' knopje op de zwarte wifi adapter en als ik hem er probeer uit te trekken lukt dat niet echt. Dus ik hem hem laten zitten.

Of ik moet draaien of ergens zit een mechanisme om hem eruit te krijgen. Ik dacht voordat ik hem sloop (nogal een handje van, als het niet lukt gewoon stug door blijven trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Oekol schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:00:
[...]

Elke keer je plant opnieuw toevoegen, wifi opnieuw connecten met de omvormer etc? Of welke manier volgde je?
plant niet, alleen het deel van koppelen met de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
ybos schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:12:
[...]

plant niet, alleen het deel van koppelen met de wifi.
En dan via het kopje wifi in de app, of via de laptop verbinden met Solar Wifi het bekende wachtwoord op je laptop? Heb het nou alweer 4x gedaan deze ochtend. De installateur m'n inlog gegeven van de sems portal dat die mee kan kijken. Wat een vreselijk irritant systeem. Gisteren vanaf half 1 wel al 22,8 kWh opgewekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadConnection
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:55
Zie je wel een solar wifi alsjeblieft bij de omvormer sta? Het oranje lampje zou moeten knipperen als hij nog niet verbonden is met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
BadConnection schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:20:
Zie je wel een solar wifi alsjeblieft bij de omvormer sta? Het oranje lampje zou moeten knipperen als hij nog niet verbonden is met internet.
Ja zeker, oranje en groen zijn al sinds gisterenmiddag half 1 constant aan. Ik heb ze nog nooit zien knipperen.
Sta nu met m'n laptop naast de omvormer en volg dan bijv. deze: YouTube: GoodWe WiFi Instellen

Maar het maakt echt geen fuck uit. M'n oude wachtwoord er weer opgezet (alleen de ssid de spatie uitgelaten) omdat ik anders alle airco's en alexa apparaten opnieuw moet instellen. Mobiele devices valt dat wel mee hoe irritant dat is.

Edit:
Kan de inlog zoals in het filmpje overigens ook vinden via 192.168.1.X omdat ik die IP adres in de fritzbox zie.

[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 16-07-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Oekol schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:18:
[...]

En dan via het kopje wifi in de app, of via de laptop verbinden met Solar Wifi het bekende wachtwoord op je laptop? Heb het nou alweer 4x gedaan deze ochtend. De installateur m'n inlog gegeven van de sems portal dat die mee kan kijken. Wat een vreselijk irritant systeem. Gisteren vanaf half 1 wel al 22,8 kWh opgewekt.
ik heb t met de app gedaan.
Maar ik hoor je alleen over t oranje lampje praten. Je hebt toch ook die wifi stick met de 3 verschillende groene lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemSuper
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07-05 09:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_srox61cEET0Twed3s-7x5pJFRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bwc7vTWG4cYiQUmm9S3S1zpB.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij groen en oranje branden constant en de wifistick geen lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadConnection
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:55
Als oranje brand werkt dat naar behoren. Dus de omvormer heeft verbinding met Sems portal.

Je heb de omvormer toegevoegd op de app met serienummer en de checkcode of de qr code ingescand?

[ Voor 15% gewijzigd door BadConnection op 16-07-2022 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 23:08
Is dit niet iets wat hoort bij het werkend opleveren van het systeem? Bij mij is vorig jaar de installateur pas vertrokken, toen de omvormer in app zat. Lijkt me ook niet meer dan normaal. Gehannes met network password wijzigen lijkt me niet nodig.

Ik heb overigens dezelfde omvormer (alleen 5k) en die werkt prima op een 2,4 iot netwerk, terwijl m’n telefoon op het 5ghz netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
t14wo schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:36:
Is dit niet iets wat hoort bij het werkend opleveren van het systeem? Bij mij is vorig jaar de installateur pas vertrokken, toen de omvormer in app zat. Lijkt me ook niet meer dan normaal. Gehannes met network password wijzigen lijkt me niet nodig.

Ik heb overigens dezelfde omvormer (alleen 5k) en die werkt prima op een 2,4 iot netwerk, terwijl m’n telefoon op het 5ghz netwerk zit.
Heb jij spaties of gekke tekens in je SSID?
Heb jij speciale tekens in je wachtwoord?

Kan namelijk alleen bedenken dat dat het is.
BadConnection schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:36:
Als oranje brand werkt dat naar behoren. Dus de omvormer heeft verbinding met Sems portal.

Je heb de omvormer toegevoegd op de app met serienummer en de checkcode of de qr code ingescand?
Zeker weten. Installateur heeft net vanuit huis ingelogd op m'n account en alle nummers etc gecheckt, hij zegt ook dat alles klopt in de app. Vroeg daarna in de mail of het oranje lampje knippert maar dat is niet het geval.
WillemSuper schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:26:
[Afbeelding]

Bij mij groen en oranje branden constant en de wifistick geen lampjes.
Ik heb exact hetzelfde als jij. Wifi stick geen lampjes en oranje en groen branden continue.
t14wo schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:36:

Hij (omvormer) was gisteren verbonden met het internet (dat heeft de installateur gedaan) dus hij had uitgelegd dat met de codes je de app kan installeren en zou nog even een mail sturen met uitleg eventueel. Op dit moment ben ik met hem aan 't mailen dus ja het hoort er bij en nee ze lopen er niet voor weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Oekol schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:02:
[...]

Heb jij spaties of gekke tekens in je SSID?
Heb jij speciale tekens in je wachtwoord?

Kan namelijk alleen bedenken dat dat het is.
Alleen geen spatie. Wel hoofdletters, speciale tekens en cijfers. Spatie in een netwerk ww heb ik sowieso nog nooit gezien. Misschien toch in die hoek zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
t14wo schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:13:
[...]

Alleen geen spatie. Wel hoofdletters, speciale tekens en cijfers. Spatie in een netwerk ww heb ik sowieso nog nooit gezien. Misschien toch in die hoek zoeken.
Nee in wachtwoord geen spaties uiteraard. Maar in het ssid netwerk had ik dat wel. Dit is nu al verandert naar ssid zonder spaties (al had geen enkel ander apparaat hier moeite mee). Wachtwoord wel met speciaal teken, hoofdletter een punt. Etc.

Als je via de app wijzigt krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wErV9nEYDolg_qyxdw9thGWAbFc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eEhwgsqEMDc6QTLramV5KEB0.jpg?f=user_large

Leuk en aardig maar mensen in dit topic hebben wel gewoon speciale tekens en hoezo moet je een 'zwak(ker)' wachtwoord instellen. Zodat de chinezen er makkelijker bij kunnen?

Edit :

Even wat gezocht op WiFi modules van goodwe voor instructies en dit is diegene die ik heb:

https://www.solar-bouwmarkt.nl/goodwe-omvormers-wifi-g2.html

"geschikt voor XS series"

Tevens hebben ze ook deze versie:
https://www.solar-bouwmarkt.nl/wifi.html

"Geschikt voor
D-NS Series
KN-DT Series
MT Series"

Zelf heb ik de volgende omvormer GW6K-DT, zou het kunnen dat de WiFi module niet compatible is?

[ Voor 47% gewijzigd door Oekol op 16-07-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Oekol schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 10:15:
[...]

Nee in wachtwoord geen spaties uiteraard. Maar in het ssid netwerk had ik dat wel. Dit is nu al verandert naar ssid zonder spaties (al had geen enkel ander apparaat hier moeite mee). Wachtwoord wel met speciaal teken, hoofdletter een punt. Etc.

Als je via de app wijzigt krijg je dit:
[Afbeelding]

Leuk en aardig maar mensen in dit topic hebben wel gewoon speciale tekens en hoezo moet je een 'zwak(ker)' wachtwoord instellen. Zodat de chinezen er makkelijker bij kunnen?

Edit :

Even wat gezocht op WiFi modules van goodwe voor instructies en dit is diegene die ik heb:

https://www.solar-bouwmarkt.nl/goodwe-omvormers-wifi-g2.html

"geschikt voor XS series"

Tevens hebben ze ook deze versie:
https://www.solar-bouwmarkt.nl/wifi.html

"Geschikt voor
D-NS Series
KN-DT Series
MT Series"

Zelf heb ik de volgende omvormer GW6K-DT, zou het kunnen dat de WiFi module niet compatible is?
Ah oke! Dan is het logisch. Wij hebben ook gewoon spaties in de ssid. Mijn omvormer hangt enorm onhandig, dus kan niet kijken welke wifi module ik heb. Maar jouw reactie laat zien dat het mogelijk de verkeerde is dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Topicstarter
Bleek inderdaad de verkeerde wifi module te zijn. We zijn nu verbonden! Nu even kijken wat voor dingen ik allemaal ingesteld had, ging op gegeven moment ook proberen dat ik ook een accu had omdat ik las dat dat het soms oplost. Nu weer zien hoe ik dat weg krijg :+

Pagina: 1